recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer iconia A500 tablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer iconia A500 tablet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Acer iconia A500 tablet
    Sendt: 28-Maj-2011 kl. 10:56
Jeg ville høre om der er nogen som har købt denne, og kan vurdere om dens "aluminium" bagside er en positiv del, eller om xoom el. asus vil være et bedre valg?
 
Acer íconia a500 kan man finde på edbpriser til omkring 3800,- og sælges hos de fleste nu, og er på lager. men igen, har ikke set nogen skrive noget om den..
 
Da xoom wifi koster mindst 4500/4800, så er spørgsmålet om det kan betale sig at betale det mere, når man får mindre, såsom sdcard og usb porte host/client osv...
 
chipset/ram/wifi er jo næsten ens, skærmen er så den næste man skal sammenligne om kvaliteten er dårligere?


Redigeret af pendec - 04-Juni-2011 kl. 01:55
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 12:41
hvor lang tid er du villig til at vente hvis det skal købes i DK? - xoom hedder pt ukendt levering i DK. Jeg tror Acer's forsøg nok i virkeligheden hører til de bedre når man ser på hvad der ellers er at få fat i her i DK. - men der skulle jo også komme en 10,1" galaxy 2 tab her i juni/juli - den skulle efter sigende være et særdeles interessant bekendtskab. (men efter sigende også til en "god" pris :-)

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 13:02
xoom kan købes nu, det bekymrer mig ikke, jeg har hørt og set grossisterne levere den danske model nu.
 
Acer er nok et ok valg, siden xoom også stadig halter efter på hardware siden med små problemer.
men Asus på diverse forums har allerede god support på udvikling, den syntes jeg ikke jeg ser på aconia a500? har du set noget lign. på aconia?
xoom, asus, aconia er jo meget ens udover lidt kort og skærm forskelle, så når xoom/asus kan oc's til 1.6Ghz , så burde aconia jo også få sådanne patches..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 16:00
Jeg har anskaffet en Acer Aconia W500, men det er jo ikke helt det samme.
Den synes  hardwaremæssigt at være en rimelig kvalitet, virker ikke som noget billigt isenkram.
Skærmbilledet virker tydeligt og viser f.eks. foto flot.
Den er baseret på den nye lowpower AMD 350 chip.
 
Men det er jo windows udgaven og den opfører sig fuldstændig som en normal windows PC.
Windows bruger-interface virker meget besværligt, men hvis man ikke skal bruge windows til noget særligt, og den først og fremmest skal bruges til en applikation, så gør det mindre...
 
På grund af den kapacitive touch er det ikke muligt at bruge en stylus, som eller kunne have været en fordel i forhold til windows-interface..
 
Den kan jo også forsynes med tastatur og mus, hvis der skal installeres noget m.v.  


Redigeret af avh - 29-Maj-2011 kl. 07:22
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 18:09
Hvad med Asus Transformer? Jeg har overvejet meget at købe den, kan fåes ved dustinhome til rimelig pris både med og uden dock.
Asus Transformer 16GB inkl. dock:
Asus Transformer 32GB eksl. dock:

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 22:30
@avh - skal ikke kunne sige om den virker på en acer - men den virker på samtlige af Apple's capacitive skærme! http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=AMM02EU, men enden/tippen er blød og rund og ikke lige det man forbnder med en "pen" til præcisionsbrug, men til generel brug skulle den nok virke. ellers har griffin en og wacom er lige kommet med deres pen også (ser ud til at være en hel del dyrere end de andre - men også i en helt anden kvalitet)

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 23:50
Tak for tippet, det må være et eller andet leddende materiale, så det virker som en finger!
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvad med Asus Transformer?
problemet med asus, ser umiddelbart ud til at være at ingen har den endnu, og at asus har kun sendt meget få ud på markedet..
 
Som jeg læser det , så er acer leveret med usb tilslutning til pc, og host for usb nøgle osv.. så det må klart være en fordel, da xoom ihvertfald ikke har det... jeg er i tvivl lige pt om asus egentlig har usb tilslutning, mener den kommer helt uden..
 
Til top
jojedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 09:36
Jeg har købt en Acer A500 fra komplett.dk, og jeg er glad for den. Så hvis der er nogle spørgsmål om den kan jeg da prøve at svare.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af jojedk jojedk skrev:

Jeg har købt en Acer A500 fra komplett.dk, og jeg er glad for den. Så hvis der er nogle spørgsmål om den kan jeg da prøve at svare.
takker,
 
- Har den 2 usb (til pc , og til usb nøgle?) sådan forstod jeg beskrivelsen nemlig.
  specs fra komplett.dk
    1 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A
    1 x Hi-Speed USB - 5 pin Micro-USB Type B 
- skærm kvalitet, hvordan er vinklerne og når man ser lidt fra siderne.
- den her aluminium bagside er den ok at holde på? er den glat?
- jeg læste noget om power og lyd knaperne er "hårde" at trykke på? noget du har bemærket?
 


Redigeret af pendec - 29-Maj-2011 kl. 10:49
Til top
jojedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 14:37
Ja den har 2 USB en micro og en full. Micro kan man sætte til pc og full kan man bruge til alt muligt, jeg har prøve at sætte en usbkey i og det virkede fint.
Jeg syndes skærmen er god. Der er en rigtig godt synsvinkle på skærmen.
Syndens bagsiden er god, den er ikke så glat at den glider i hånden.
Jeg har ikke tænkt over at knapper er hård at trykke på, men der er knapper og ikke touch.
Der er nogle android ting som er lidt dumme, fx menu i bunden af skærmen den er der hele tiden så den tager lidt plads. Flere hjemme vil gerne starte i mobil version

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 15:04
takker,
jeg tror valget falder på acer, usb delen er vigtig og asus/xoom tilbyder det ikke..
 
forskellen er jo ellers ikke så stor, jeg så en video hvor xoom er lidt mindre end acer, men igen, anmelderen mente at acer var bedre at holde på.. men nok en smagssag.
 


Redigeret af pendec - 29-Maj-2011 kl. 15:05
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu