recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brummelyd fra Panasonic BDT310?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrummelyd fra Panasonic BDT310?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Brummelyd fra Panasonic BDT310?
    Sendt: 29-Maj-2011 kl. 09:58
Hej!
Har netop anskaffet mig ovenstående, og er lidt i tvivl om der er en fejl ved den.
Ved alm dvd brug har den en stille brumme lyd. Da der ikke umiddelbart er nogen blæser, må det være drevet der spinner.
Det er iøvrigt ikke så udbredt ved bluray film, muligvis fordi de kører man en anden hastighed eller lign.
Har andre bemærket noget lign?

Er det iøvrigt muligt at slå alt lyd fra, på HDMI udgangen ? Da jeg bruger den optiske udgang, er det lidt irriterende at skulle skrue ned på tv lyden hver gang.

/Bjarke
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 10:28
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 12:28
Tak for svaret... lader jo desværre til den er defekt. Så jeg må nok en tur ned i Hifiklubben og høre dem.

/Bjarke
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 12:30
Held og lykke med det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:29
jeg påtænker at købe samme maskine, men kan nogen fortælle mig om der er mulighed for audio delay/justering af lyd-forsinkelse ?
'har læst brugsanvisningen på nettet, men der står der intet om at det er muligt......og frygter lidt at panasonic har "glemt" denne for mig vigtige feature...?....

MVH
Jesper
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:34
Jeg lagde ikke mærke til, at man kunne på min. Enden på det, blev også at jeg afleverede den tilbage. Det var muligt at "støjen" ved alm brug var en fejl. Men derudover var streaming noget nær ikke-fungerende. Så nu er jeg igen på jagt efter en ny.
/Bjarke
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:40
bcravn; det var hurtig respons :). MEN; jeg har allerede forsøgt via Panasonic Danmart at downloade brugsanvisnenge der - men linket fungerer ikke :(
Fandt dog brugsanvisning til europæisk ( Amerikansk ??) model, og der stod INTET om audio-delay???!!???
Iøvrigt har jeg læst om flere andre Blu-ray afspillere som er ekstremt dårligt til (- at modtage) streaming, og er da rigtig ked af at panasonic ikke er bedre.....kunne du slet ikke få "hul igennem" ?
Og må jeg spørge til hvilken anden Blu-ray du overvejer i stedet for ?

MVH
Jesper 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:43
Der er noget audio delay der kan indstilles.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 21:50
Det "virkede" med musik og billeder... MKV filer som der fint reklameres med, virkede ikke. Divx og forskellige udgaver virkede heller ikke.
Det er testet fra en Synology NAS.
Mange steder bliver det beskrevet, at det virker helt fint fra lokal storage, i form af SD kort eller usb diske.
Det havde dog ingen interesse for mig, så ville ikke engang teste det.

Iøvrigt er her linket til manualen på dansk:
http://surl.dk/9by/ det er dog kun noget basic, så den er ikke ret dækkende.

Lige PT leder jeg bare de forskellige producenters lineup igennem. Men har ikke rigtigt valgt noget endnu. Nye samsung TV med streaming ved jeg dog, at det virker helt fint. Så hvis de har valgt at genbruge den del i deres bluray afspillere, er der måske håb.
Ved Panasonic'en var det iøvigt helt tydeligt, at det blot var "klasket ind". Fra en ellers pæn menu, gik man over i noget der lign et gammel VHS menu system, når man valgte DLNA.. skuffende :(

Jeg fandt iøvrigt ikke noget om audio delay, men ledte heller ikke efter efter.
/Bjarke
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 22:12
flemming Larsen; når du skriver "noget audio delay", så ER det reel audio delay du tænker på, ikke ?

bcravn; Tak for uddybende info - hvilket blot får mig til at re-vurdere om bdt310 er den rigtige spille for mig. Jeg påtænker nemlig at på sigt kunne streame fra såvel NAS som min smartphone, og hvis det kun er noget som nødtørfigt/periodisk virker, så VED jeg at det vil drive mig til vanvid..........

Egentlig afventede jeg den nye Samsung BD 6700 - som måske har et reelt velfungerende DNLA ? - men tilsyneladende "kommer den bare aldrig"....ihvertfald er der ingen i DK der har den, endsige kan fortælle om lev. dato......hmmmm.......

Redigeret af JesA - 30-Maj-2011 kl. 22:12
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 07:02
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

flemming Larsen; når du skriver "noget audio delay", så ER det reel audio delay du tænker på, ikke ?

Yep. Under audio delay kan man sætte den til en delay på mellem 0 og 250 ms. Håber du kan bruge dette.

Redigeret af flemming larsen - 31-Maj-2011 kl. 07:04
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Egentlig afventede jeg den nye Samsung BD 6700 - som måske har et reelt velfungerende DNLA ? - men tilsyneladende "kommer den bare aldrig"....ihvertfald er der ingen i DK der har den, endsige kan fortælle om lev. dato......hmmmm.......

Den har jeg også luret en del på.. Men som du siger, lader den ikke rigtigt til at dukke op.
Man kunne overveje D7000, som vist skulle være modellen over, dog i et meget mindre design (som jeg sådan set ikke har behov)

I hvert fald hvis man skal stole på rækkefølgen her
/Bjarke
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu