recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-S tv-tuner Viasat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-S tv-tuner Viasat

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ivanhoue Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-S tv-tuner Viasat
    Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:57
Hej jeg kigger lidt efter DVB-S (TIL VIASAT) tv tuner til Computeren. 

Nogle her inde der har prøvet dette og ved hvilket udstyr man skal have sig?

Håber nogle kan hjælpe :)..

Tak på forhånd.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 19:35

Tja, du kan ikke købe et NDS modul, så det må du fuske ved at bruge f.eks et Dragon Cam, ligeledes er det kun en Viasat modtager der kan bruges til HD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 19:36
Lige netop viasat er den vanskeligste udbyder at modtage med en HTPC, de andre var lettere...

Problemstillingen er at der ikke uden videre kan købes et CAM-modul.

Det skal så løses med en softcam opsætning...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 21:22
Det nemmeste.... og dyreste, er at bruge en Dreambox + DVBLink for dreambox. Alternativt bør man sætte en linux server op.

På Mediecentret, skal man installere f.eks acamd som plugin til ens mediecenter software. Det virker lidt forskelligt afhængigt at softwaren. Jeg bruger Mediaportal, men har også prøvet det med andre som f.eks DVBViewer.

Jeg har yderligere en ekstra DVB-S tuner (FireDTV) som trækker på kortoplysningerne fra Dreamboxen. Det betyder at jeg f.eks kan Se / optage både TV3 og TV3 plus / eller puls samtidig og med kun et hoved på parabolen, da alle kanaler sender med samme polarisation.

Uanset har avh fuldstændig ret i at det er bøvlet med mindre man er lidt teknisk anlagt, og har tiden til at sætte sig ind i tingene.

Hos mig kører det dog perfekt når først det er sat op, så det kan være den bedste motivator Big smile

Som Radiomanden skriver, er det ikke muligt at dekryptere HD kanalerne med denne løsning.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:26
Kan man få den vist på windows media center som en kanal fra boxen så? med noget kabel halø??
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af ivanhoue ivanhoue skrev:

Kan man få den vist på windows media center som en kanal fra boxen så? med noget kabel halø??

Ja, hvis du har en analog tuner i din PC kan du tilslutte med antennekabel hvis boksen har indbygget RF modulator. Alternativt, og bedre, med et A/V kabel hvis din PC har A/V indgange.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af ivanhoue ivanhoue skrev:

Ja, hvis du har en analog tuner i din PC kan du tilslutte med antennekabel hvis boksen har indbygget RF modulator. Alternativt, og bedre, med et A/V kabel hvis din PC har A/V indgange.

Flemming

Den har ingen af delene?:S
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 11:05

Så har du et problem. Der kan som skrevet godt modtages fra Viasat, men du må lave lidt arbejde med et Cam, for at få det til at virke, og så ER det uden HD kanalerne. Alternativet er en Viasat modtager og et Videokort i PCen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så har du et problem. Der kan som skrevet godt modtages fra Viasat, men du må lave lidt arbejde med et Cam, for at få det til at virke, og så ER det uden HD kanalerne. Alternativet er en Viasat modtager og et Videokort i PCen.
Har du et forslag (LINK) til hvad jeg skal bruge til dette?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 11:13

Hvilken løsning vil du bruge.?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 11:37
Jamen med noget cabel haløj havde jeg tænkt på som måske kan komme ind i windows media ceneter?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 11:44
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu