recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt signal på PS64D8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt signal på PS64D8005

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt signal på PS64D8005
    Sendt: 31-Maj-2011 kl. 18:29
Hejsa

Jeg har i et par år haft en helt almindelig hd boks fra Canal Digital. Den har fungeret fint. Men nu da jeg har fået tv med DVB-S tuner i vil jeg selvfølgelig gøre brug af det. Problemet er at jeg har udfald på alle kanaler når jeg bruger den indbygget tuner. Når jeg tjekker signalinformationerne i tv'et så er min signal styrke på mellem 80 og 100. Signalkvaliteten er helt ned på 8-9, samt bitrate fejl er helt oppe på 1500-1900.

Udfaldet er at billedet pixellerer og lyden hakker i det. (Dette sker ikke hele tiden men tit nok til at man ikke kan holde det ud)

Nu er mit spørgsmål, hvorfor pokker virker det fint i CD boksen men ikke i tv'et?

Parabolen hænger 90 meter væk, men som sagt signal styrken er fin nok. Det er signal kvaliteten den er galt med.

Help!!!
Peter
Til top
thcleaner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 11:12
fordi samsung laver nogle lorte tuner
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 11:24
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af pekr pekr skrev:

Hejsa

Jeg har i et par år haft en helt almindelig hd boks fra Canal Digital. Den har fungeret fint. Men nu da jeg har fået tv med DVB-S tuner i vil jeg selvfølgelig gøre brug af det. Problemet er at jeg har udfald på alle kanaler når jeg bruger den indbygget tuner. Når jeg tjekker signalinformationerne i tv'et så er min signal styrke på mellem 80 og 100. Signalkvaliteten er helt ned på 8-9, samt bitrate fejl er helt oppe på 1500-1900.

Udfaldet er at billedet pixellerer og lyden hakker i det. (Dette sker ikke hele tiden men tit nok til at man ikke kan holde det ud)

Nu er mit spørgsmål, hvorfor pokker virker det fint i CD boksen men ikke i tv'et?

Parabolen hænger 90 meter væk, men som sagt signal styrken er fin nok. Det er signal kvaliteten den er galt med.

Help!!!
Peter

Med 90 meter coax kabel så blir det lavt signalnivå pga. kabeldemping.  
Du kan forsøke en linjeforsterker etter ca. 15dB demping ( sannsynligvis etter 40-50 meter men det avhenger av kabelkvaliteten).

Normalt sett så skal signalet ligge innenfor -20dBmW til -70dBmW inn til tuner/demodulator.  Det er ikke uvanlig at noen tunere er spec'et ned til -65dBmW og kanskje helt ned til -70dBmW mens andre er spec'et ned til -50dBmW.   Noen fungerer sannsynligvis også med lavere signalstyrke enn hva som er oppgitt som grense for den aktuelle tuner/demodulator.  Har man en tuner som skal håndtere -60dBmW så vil man sannsynligvis tåle mer kabeldemping.  Har man parabol med 20m kabel så vil man aldri være i nærheten av at signalstyrken blir for lav.

CD's HD tunere er spesifisert til å fungere med signalstyrker mellom -25dBmW og ned til -65dBmW
http://www.canaldigital.dk/upload/HDTV-box%20med%20harddisk%20manual.pdf

Samsung oppgir dessverre ikke tekniske data for DVB tunerene....

Redigeret af Bobben - 01-Juni-2011 kl. 11:34
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 14:22
Tak for svar. Jeg har prøvet en signalstyker forstærker for Triax. Når den er på er signalstyrken 100% men signalkvaliteten er uændret. Kan være at en justering af parabolen måske kan give en bedre signalkvalitet.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 14:33

Hvad var det for en forstærker du har prøvet med.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 05:00
Det er den her forstærker: http://www.av-connection.dk/?PNo=TX-300401
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 10:54

Den er magen til den jeg linkede til.
Hvad kan så gøres, flytte parabolen, 90m er temmelig langt. Unlad at bruge Tuneren i TVet, eller udskift det med et andet. Som skrevet tidligere så er det Tuneren der er problemet.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 15:57

Tak for svar. Jeg har prøvet en signalstyker forstærker for Triax. Når den er på er signalstyrken 100% men signalkvaliteten er uændret. Kan være at en justering af parabolen måske kan give en bedre signalkvalitet.

Hvor plasserte du forsterkeren ?   Fungerte CD mottageren fint med forsterkeren innkoblet ?

En slik forsterker forbedrer ikke kvaliteten. Både signalet og støyen forsterkes like mye.  Forsterkeren kan kun benyttes til å beholde kvaliteten gjennom lange kabler. Normalt skal forsterkeren plasseres ved 15dB kabeldempning.  Plasseres den etter 15dB kabeldempning så risikerer man at forsterkerens egenstøy reduserer kvaliteten selv om signalstyrken øker. 

For en RG6 kabel så er det ca. 15dB dempning etter 40meter.  RG6 er en veldig vanlig coax kabel kvalitet for parabol. Det er f.eks. standard i CD's pakker såvidt jeg har forstått.  Dersom det er benyttet enda bedre kabelkvalitet (f.eks. RG11) så er det ca. 15dB dempning etter 50 meter.  Uansett hvilken kabel du har benyttet så er nok signalstyrken ganske lav etter 90meter selv om signal/støy forholdet er ok. 

Det kan også oppstå problemer for mottager dersom signalstyrken er for høy pga. metning.   Det kan skje i selve forsterkeren dersom den plasseres ved antenna og ikke tåler høyt nivå eller dersom den plasseres ved mottager slik at mottager overstyres pga. metning.  Hvis du hadde problemer med metning så ville jeg tro at du merket at kvalitetsindikator viste dårligere kvalitet.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2011 kl. 16:07
hvis der er fint signal via en HD boks
så virker din parabol også

så det er tuneren i dit nye tv, der har en fejl

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 08:50
Jeg tror ikke tuneren har en fejl, jeg tror nærmere den bare ikke er helt så "stærk" som den der sidder i CD boksen. Jeg takker for jeres svar, men jeg må nok leve med at have CD boksen stående stadig.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 09:58

Jeg tror ikke tuneren har en fejl, jeg tror nærmere den bare ikke er helt så "stærk" som den der sidder i CD boksen.

Så har den da også en fejl.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu