|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() Sendt: 02-Juni-2011 kl. 21:30 |
Hvad er jeres oplevelser med billedkvaliteten mellem HTPC og medieafspiller ??
Jeg har en WD TV Live, og jeg synes at kvaliteten af billedet er bedre / skarpere, når jeg tester med den samme fil. Det er som om at billedet er lidt udflydende på computeren. Jeg har både afspillet filen med medieplayer classic og med XMBC softwaren. Resultatet er nogenlunde de samme. Jeg mener ikke at jeg har rodet med nogen af de mange indstillingsmuligheder på PC'en. Har i et bud på hvad årsagen kan være. Jeg ville foretrække at have et ligeså godt billede på PC'en. /Christian
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7245 |
![]() |
Har WD TV på en HTPC med XBMC
Jeg oplever ikke forskel. Har prøvet at lege lidt med indstillingerne. Fordelen med HTPC er at den afspiller alt, WD TV havde sine særheder med nogle film. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Jeg har kun HTPC og et "normalt" behov. Lige fra SD-TV til BD afspilning. Jeg har absolut intet at udsætte på billedkvaliteten, selv SD kanalerne står rigtig flot.
BS
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Hmm, er det et "og" der er blevet til et "på" eller har du fundet på et eller andet snedigt? @ChristianTT: Jeg synes kvaliteten afhænger af softwaren der afspiller, hvis jeg ser en film her på min computer gennem dvbviewer eller media player classic er billedet en smule grynet. Starter jeg derimod xbmc op bliver billedet bedre. Samme computer, samme codex, aner ikke hvorfor. |
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() |
Hmm. Det er nok bare et spørgsmål om indstillinger. Hvad står der i rendere i jeres xbmc ?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7245 |
![]() |
Det var et "og" jeg mener.
Intet snedigt |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Du kan jo starte med at kigge på om din monitor og din kilde kører i sync mht refreshrate og framerate...
Så kan du kigge på om du benytter kilder der kan aflastes og optimeres med DXVA 1 eller 2 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Løsning fundet... Jeg tog mit grafikkort ud af maskinen og benytter nu det der er onboard. Der var et dvi til hdmi stik, mellem tv og htpc. Måske var det der forstyrelse var. Nåh men nu virker det :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |