|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
nicklasfikser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Status: Offline Point: 60 |
![]() Sendt: 04-Juni-2011 kl. 12:44 |
|||
hej alle
Jeg har problem med at få sat Windows media center op så jeg kan se alle mine yousee kanaler, jeg mangler blandt andet alle HD kanalerne som jeg meget gerne ville have. Jeg har en hauppauge wintv hvr-900-hd tv tuner, som den fint finder, denne tuner skulle gerne kunne tage digital og analog tv, men når jeg så søger finder jeg kun 34 kanaler, hvor fx alle mine 11 HD kanaler mangler, hvilket irreterre mig inderligt! Har prøvet mediaportal, som fejler i installeretionen og DVBviewer som slet ingen kanaler finder.. nogen der kan hjælpe mig ville være meget dejligt! Tak på forhånd (:
|
||||
![]() |
||||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
|||
de kanaler du finder med tuneren er alle analoge kanaler - du skal bruge en DVB-C tuner, den du har er DVB-T
|
||||
![]() |
||||
nicklasfikser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Status: Offline Point: 60 |
![]() |
|||
ej har kan godt se hvad du mener, jeg havde misforstået det jeg læste på nette og troede den også kunne tage DVB-C :/ fedt så må jeg ud og købe en ny...
men lige for at være sikker den skal både have DVB-C og T ikke? og hvad med HD kanalerne jeg troede de blev sendt ud med DVB-T ? lige en sidste ting, kan en anbefale mig en tuner der skulle kunne tage alle yousee kanalerne også HD kanalerne, det er til en stationær, så form er ligegyldig
Redigeret af nicklasfikser - 04-Juni-2011 kl. 13:26 |
||||
![]() |
||||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
|||
hvis du kun har kabeltv er der ingen grund til hverken analog eller DVB-T. DR HD bliver sendt via DVB-T, men ikke på kabelnettet, der er den DVB-C som alle de andre kanaler. Hvis du vil se tv fra både antenne og kabel skal du have både DVB-T og DVB-C, men så vidt jeg ved er der ikke ret meget der sendes via boxer som ikke også sendes via kabeltv.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
så jeg skal bare have en tuner med DVB-C og MPEG 4 for at kunne tage alle kanalerne?
|
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Det er softwaren der tager sig af MPEG4, ikke tuneren
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
så jeg skal bare finde en tuner med DVB-C og så skulle jeg være sikker på at finde alle kanalerne?
|
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Jeg er ikke DVB-C haj, men svaret er ja til at du bare skal have en DVB-C tuner. Dog ved jeg ikke om der er noget med CAM modul når man ser DVB-C. Hvis det er tilfældet, så skal du have en tuner med CAM modul, men det er der andre der ved mere om end mig. Jeg bruger DVB-S med Canal Digital, og der skal der et CAM modul til
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
tror ikke jeg skal bruge cam modul, da jeg på et andet tv end hvor denne pc skal sættes til har alle kanalerne også HD uden cam modul (:
Men så må jeg jo finde sådan en tuner, nogle forslag til en god en til en rimelig pris?
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kan se at der er stor tilslutning til HD Homerun: http://www.silicondust.com/Der er en tråde herinde der udelukkende omhandler den
|
||||
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |