|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lazzeeh ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2011 Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 04-Juni-2011 kl. 14:19 |
Hej.
Jeg har brændt mig lidt varm på en NAS harddisk, men der er jo mange forskellige så vil lige høre nogen eksperter lidt an! Jeg har set mig varm på denne http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/WDMYBNAS2TB/wd-my-book-live-netvarksharddisk-2tb , da jeg til dels har en mac hvor den vil kunne udnytte Time Machine optimalt, er forholdsvis billig og WD har jeg aldrig gået galt i byen med. Det jeg yderligere havde tænkt mig var at de film som jeg vil lægge over på den harddisk - vil de kunne blive "streamet" til min PS3 og vil jeg så kunne se dem derfra uden problemer (dvs trådløst) ? Har set flere indlæg hvor i anbefaler kabel og det kan jeg godt forstå - det vil bare være et kæmpe helvede i den lejlighed jeg pt bor i! :) Håber i kan hjælpe - er lidt på vildmark :)
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
![]() |
Kender den ikke, men hvis du ikke har mulighed for at køre kabel, er der jo muligheden for at koble det samme med en homeplug, istedet for trådløs. Theilo
|
|
![]() |
|
lazzeeh ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2011 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Well, er mere i tvivl om det fx vil lagge når man streamer til PS3en. Prøvede bare at køre PS3 media server tidligere hvor den streamer direkte fra PCen, men det laggede til tider..
Men ja, hvis der er andre bud end den WD som vil kunne gøre det så er jeg åben for ideer =). (dog stadig omkring samme pris !)
|
|
![]() |
|
![]() |
Homeplug skal vel direkte i en stikkontakt? Læst noget om det vist ikke helt er så godt hvis det sidder i en stikdåse - eller er det mig der har misforstået noget?
|
|
![]() |
|
Petey ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 93 |
![]() |
Hvis jeg forstår Theilo ret, så mener han netværk via dine strømudtag i væggene. Dvs. du køber en håndfuld 230V stikfætre med ethernetstik. Hvordan det helt nøjagtigt virker og hvor godt det er, ved jeg ikke. Men en hurtig søgning på "netværk via stikkontakten" på google giver bla. http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/elektronik/article1200807.ece
|
|
![]() |
|
![]() |
Har godt set på det, men læste desværre mange steder at det er hips som haps om det virker ordenligt.. Så kan være der ikke er andre udveje end at lægge kabel rundt - bare noget bøvl :P
|
|
![]() |
|
Petey ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 93 |
![]() |
Hvis du ofrer lidt skejser på et langt 8-10mm bor (hvis du samler kablerne selv), kan du jo bore dig igennem væggene, så du også undgår at trække kablet forbi døråbninger osv.. :) Det er klart den letteste og mest elegante løsning.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |