|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() Sendt: 04-Juni-2011 kl. 19:36 |
Jeg vil i gang med at rippe hele min DVD samling, og i den forbindelse har jeg lige brug for lidt viden.
Jeg har prøvet at rippe en DVD som prøve, og når jeg ser på filen på computeren, så har jeg godt nok fået rippet undertekster med (både dansk og engelsk). Jeg kan imidertid ikke se underteksterne på hverken min WD TV Live og min PS3.
Jeg har brugt DVD Shrink til at rippe med, og jeg har rippet uden kompression. Det ligger som én stor .vob-fil.
Skal filen eventuelt konverteres til andet filformat, eller hvordan skal jeg gribe det an?
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Det er ikke nok at have den som én .VOB fil.
"Indholdsfortegnelsen" for en sådan fil ligger i en af de andre filer - .IFO filen. Der skal være en VIDEO_TS.IFO og en VTS_01_0.IFO samt VTS_01_1.IFO (eller noget i den stil) foruden .VOB filen, før programmer kan finde ud af at fortolke indholdet af .VOB filen korrekt. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Hvorfor ikke rippe dem som ISO
|
|
![]() |
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
![]() |
Jeg har ikke meget forstand på, hvordan de skal rippes endnu. Jeg skal rippe lige under 500 DVD'er, så jeg vil gerne have 100% styr på hvordan det skal gøres rigtigt, da jeg ikke har tænkt mig at gøre det om efterfølgende.
Er ISO den bedste måde, og hvordan griber jeg det an? Det er vigtigt for mig, at filen er i "lossless" kvalitet, og at tekster bliver inkluderet.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Fordelen ved ISO er at du kun har en fil - og langt de fleste afspillere kan håndtere ISO filer. For at lave en ISO i DVD Shrink vælger du bare ISO fil som Target i stedet for HDD efter du har trykket på Backup knappen. Og for at undgå at DVD Shrink prøver at komprimere filen ned til 4,7GB så vælger du DVD9 under Edit->Preferences
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, jeg prøver
![]() |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() |
Rip med DVD Fab HD Decrypter, http://www.dvdfab.com/hd-decrypter.htmSoftwaren er gratis, sålænge du kun vil rippe dvd'er, ved BD indsættes et reklame logo.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
![]() |
I DVD Shrink melder den fejl til slut - out of memory. Med imgburn er der ingen problemer, og det virker fint med WD TV Live.
Hvad er vigtigst af hardwaren i computeren for at rippe så hurtigt som muligt?
Den ripper med ca. 9.000KB/s Det kunne være rart at rippe lidt hurtigere, hvis det er muligt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det fungerer endnu bedre. Den laver også automatisk mappe, og ripper endnu hurtigere. Den rammer omkring 11-12MB/s.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |