recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RJ45 baloons til VGA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRJ45 baloons til VGA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: RJ45 baloons til VGA
    Sendt: 04-Juni-2011 kl. 14:15
Hej,

Jeg har for nyligt modtaget sådan nogle baloons/adaptor,(http://kortlink.dk/ebay/9598) så jeg var fri for at trække 20 m. VGA kabel, ville det være nemmere med RJ45 kabel. nu er de så kommet, og jeg har testet adaptor. Men der kommer ikke noget billede på mit Sony EX500 tv. det er som om at "PC" ikke bliver aktiv inde under source. PC'en kan godt skifte skærm så den er klar til tv skærmen (fn +f4)

Jeg har testet med crossover kabel, patch kabel mv. intet hjælper. Hvad gør jeg forkert....?

på forhånd tak. :)

Redigeret af Andreas.H - 04-Juni-2011 kl. 14:18
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 14:26
Kan det være grafikkortet som ikke understøtter, fx det er heller alle der kan VGA=>component
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 14:29
Men hvis jeg tager et almindeligt VGA kabel virker det uden problemer. Det var bare billigere og kablet fylder ikke nær så meget, hvis det er netværkskabel. Det er som om at den ikke kan finde den på TV'et af en eller anden grund. 
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 14:54
Har du prøvet med et kortere netværkskabel? Jeg tænker på om tabet i kablet er for stort
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 15:09
Jeg har prøvet med halvanden meter kabel, uden held. Men grunden til det skulle være med netværkskabel er at det burde kunne række længere. Jeg har en eller anden forestilling om at kablet ikke kan fortælle tv'et at der er hul igennem, på een eller anden måde... ? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Andreas.H Andreas.H skrev:

Jeg har prøvet med halvanden meter kabel, uden held. Men grunden til det skulle være med netværkskabel er at det burde kunne række længere. Jeg har en eller anden forestilling om at kablet ikke kan fortælle tv'et at der er hul igennem, på een eller anden måde... ? 

Mit bud er at der slet ikke er nogle kontrolsignaler med igennem - hverken den ene eller den anden vej.

Det bliver aldrig godt.....og var det let at lave godt, så var der slet ingen gund til at have de dyre og tykke monitorkabler, et netværksstik er langt billigere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 18:30
nu burde alm extending virke fint - men hvis du ser her http://www.av-cables.dk/vga_kabel/vga_extender_294_da/ - så har de fleste en "større" boks med sig - synes godt nok de 2 fætre du har købt virker lidt billige i det. (og der er altså en årsag til at de koster det de gør. her kan man meget let købe for billigt! for der kan let gå meget signal tabt) bruger du shielded cat 6 kabler?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 06:55
Claus_jac, jeg har brugt almindelige CAT5, og CAT6 eller hvad de hedder. Har haft en kammerat på besøg, som har testet med alverdens kabler, og der kommer ikke noget billede på. ? :s
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 10:56
tror umiddelbart du har købt katten i sækken her. vil anbefale dig at kigge på noget af det der ligger på av-cables i stedet. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2011 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Andreas.H Andreas.H skrev:

Jeg har for nyligt modtaget sådan nogle baloons/adaptor,(http://kortlink.dk/ebay/9598) så jeg var fri for at trække 20 m. VGA kabel, ville det være nemmere med RJ45 kabel. nu er de så kommet, og jeg har testet adaptor. Men der kommer ikke noget billede på mit Sony EX500 tv. det er som om at "PC" ikke bliver aktiv inde under source. PC'en kan godt skifte skærm så den er klar til tv skærmen (fn +f4)

Kender ikke pågældende adaptor, men sådan helt grundlæggende for VGA:
Cat5/6 kabel har 4 core par som via ballons kan overføre 4 signaler, hvis der er baloon på alle.
Og "normalt" er der mindst 5 signaler der skal overføres, R+G+B og sync H+V samt stel/GND.
Så umiddelbart er der for lidt signalforbindelser med et CAT5 kabel til at overføre alle 5 signaler i balanceret form.
Derudover er der så også digitale signaler som fortæller om monitor opløsning m.v.
Men de er ikke absolut nødvendige, har f.eks et kabel med 15 pol VGA stik til 5 stk. BNC kabler/stik.

I nogle tilfæde kan der laves noget "Sync on Green" (så vidt jeg husker) så der kun behøves 3 signalforbindelser. Men det kræver at både grafikkort og monitor/TV understøtter dette.

Så mon ikke det er den måde adaptor er tiltænkt?

Mvh JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 16:49
Det lykkedes mig og få "hul igennem" ved at gå ind og aktiverer "PC" kilden til at altid være tændt, på TV'et. Næste problem er bare lige og få tv'et til at få den rette opløsning. Umiddelbart kan jeg kun få billede på med 800x600 i opløsning. Ellers får jeg bare "Ikke understøttet signal. Kontroller enhedens output."  Men PC skærmen klarede det fint selv. Samt Sony W5500 46" kunne også selv finde størrelsen mv. Så hvorfor er det lige min EX500 som ikke kan hitte ud af det?! Jeg har også prøvet "Autojustér" på tv'et men der sker ikke noget heller.

........... Og nu kan jeg heller ikke få billede på via almindeligt VGA kabel som jeg kunne få på før.

Redigeret af Andreas.H - 07-Juni-2011 kl. 16:59
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu