|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jespertim ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() Sendt: 02-Juni-2011 kl. 19:25 |
Hej alle jer kloge hoveder...
Da mit MCE ikke længere benyttes til at se TV, men blot til film afspilning sælger jeg nu dette, men før jeg gør dette er jeg på udkig efter en box, som kan overtage afspilningen af de video_ts, jeg har liggende på harddisken, men kender ikke nogle boxe som kan dette, så hjælpe med at finde en box der kan klare dette? Planen er, at boksen skal stå i et mit tv skab og connectes via hdmi til mit tv. Går ud fra, at sådan en box blot styres fra computeren eller lignende? Nogle der er interesseret i et media center? AMD Athlon II X3 435 2.9GHz Valueram/2GB 1333MHz DDR3 WD Caviar Green 640GB Blueray drev 785G AM3 ìATX+VGA Motherboard (GIGABYTE) Technotrend S2-3200 HDTV Alt sammen i en fed box: Grandia 04 HTPC Fungerer perferkt. Købt januar 2010 Uundværligt Dinovo Edge tastatur kan medfølge Ser frem til at blive lidt klogere... ![]() Mvh. Jesper |
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Prøv at kigge på MPCClub. De laver review af stort set alle slags enheder til afspilning etc. For det meste er det dybdegående og fornuftige reviews de laver.
Men hvorfor ikke bare installere XBMC, Mediaportal eller noget tredje på din nuværende pc i stedet og fortsat bruge den? Der er måske lidt mere arbejde i at få det til at køre som du gerne vil, men til gengæld kan det også ofte "customiseres" efter dit behov (menuer, udseende etc.). Features mange af de færdige bokse ikke kan modsvare.
Fordelene ved en boks/mindre maskine er selvfølgelig mindre strømforbrug og mindre støj.
|
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Hvis du sælger din htpc, skal du jo også have en anden pc, eller en NAS til opbevaring af dine film, men den del er der måske styr på ?
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Jespertim ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Hej
Det var som I rigtig nok kommer ind på pga. mindre strøm og nemheden ved blot at have en boks, som er lavet til lige netop det. Har været glad for min MCE, men synes det er lidt overkill med mit behov. Hvilken NAS, som kan tilsluttes HDMI vil I anbefale? |
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Ikke for at være ubehøvlet, men prøvt at søge lidt rundt her på forum. ![]() For at svare på spørgsmålet, så er jeg ikke selv den store tilhænger en "boks", da jeg godt kan lide at tilpasse og tweake og er mere tilhænger af en pc-løsning. Jeg har dog kun hørt godt om afspillere fra Popcorn Hour. Prøv at kigge på det link jeg postede tidligere til MPCClub. Der er review af mange afspillere og storage units.
|
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for den rigtige fine beskrivelse, samt dine forslag, som jeg vil prøve.
|
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
![]() |
Ac ryan gør det vist også meget godt på markedet med at afspille.
du kan læse mere her om de forskellige afspillere de har: http://www.acryan.com/web/ |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |