|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() Sendt: 05-Juni-2011 kl. 23:37 |
Jeg søgte på nettet og faldt over dette. Kan det virkelig lade sig gøre at have ubegrænset plads til 3 dollar om måneden ? Synes næsten det er for godt til at være sandt
Redigeret af piddy - 05-Juni-2011 kl. 23:45 |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Kender jeg ikke det konkrete firma men vil mene det godt kan passe. Harddisk plads er billigt disse dage :)
En stor spiller på dette marked er mozy som jeg kan sige god for :) tjek evt. trustpilot
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Crashplan er ikke en skam - netop dette firma bruges af Linux-verdenen og firmaet har et samarbejde med Amahi - Linux's svar på windows home server
|
|
![]() |
|
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
Synes bare det var utroligt billigst. Ubegrænset lagerpris til en så billig pris om måneden.
|
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
har prøvet Mozy, iDrive og Crashplan.
Crashplan kan klart anbefales, de har dog ikke de hurtigste forbindelse. De tog ca. 5 dage at tage backup af 200GB.
Med deres backup software kan man lave backup til de flere destinationer på samme tid. F.eks. til Crashplan og til moster Olga's NAS i Langbortistan og/eller en lokal ekstern disk. |
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Problemet ved Crashplan er for mit vedkommende at man vist så skal op i den helt store pakke hvis man vil dele nogle filer mellem ens to computere.
Desuden skal man også op på et 4års abonnement for at få den helt lave pris. |
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Man kan downloaded deres backup software helt gratis og benytte det som man har lyst til, f.eks. kan man fra en PC lave backup til f.eks. en USB-disk/og eller via internettet til en ven der også har Crashplan installeret. Alt dette uden at betale. I mit setup har jeg 5 PC'er og en "server". De 5 PC'er laver backup via Crashplan softwaren til serveren. På serveren har jeg gemt diverse dokumenter, billeder, software, musik o.s.v. Disse filer bliver gemt hos Crashplan via mit Crashplan+ Unlimited abonnement, der koster $49,99 for et år. |
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Her er forklaringen. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
JesperLund det er muligvis den korrekte forklaring, men læg mærke til hvem der har skrevet artiklen, personen kan vist ikke betegnes som neutral.
|
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Har også brugt crashplan i 3-4 måneder nu, de lidt over 200gb jeg på nuværende tidspunkt har behov for, tog 3 uger at uploade med ca. 10 timer pr. døgn (og det er ikke min forbindelse der er langsom, har 60/60 fiber)
Bortset fra upload hastighed spiller det fortrinligt og er let at sætte op, og så er det jo billigt!
Redigeret af ridderdk - 09-Juni-2011 kl. 23:30 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis man skulle have noget lignende, men hvor upload hastigheden er større, hvad skulle det så værre ?
|
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() |
CrashPlan skriver selv på deres side at de ikke har nogen begrænsning i upload hastigheden, jeg skal ikke kunne sige det, da jeg kun har 2mbit op, men da jeg uploadede til dem første gang, gik det usandsynligt langsomt den første dag 300kbps som var default, indtil jeg fandt upload kontrollen i en undermenu, så gik det hele pludselig meget hurtigere
![]() Anyhow, jeg køber et + abonnement næste måned når min free trail udløber. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |