recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den bedste tv-guide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen bedste tv-guide

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Den bedste tv-guide
    Sendt: 23-Februar-2006 kl. 07:53

Hej med jer

Jeg har lige fundet dette forum efter at have ledt lidt efter den bedste tv-guide, der viser showview tallene også. Indtil videre er jeg stødt på Jubii's og Billedbladet. Begge disse guides er en smule begrænesede i deres funktionalitet i forhold til den jeg plejer at bruge på http://tv.tv2.dk/tvguide.php - nu er mit spørgsmål så:

Hvis jeg gerne vil have en god oversigt over hvad der bliver sendt på de forskellige kanaler i løbet af en uges tid og samtidig gerne vil have let adgang til showview infoen er jeg så nødt til at begynde at abbonere på se og hør eller billedbladet - eller findes der andre tv - guides enten på Internettet eller i papirform, som kan det samme eller mere til - uden at jeg skal have al sladderen med?

Hvis der er nogle herinde der kan hjælpe med oplysninger herpå ville jeg blive glad. Vi har nemlig lige udskiftet videomaskinen med en Harddiskrecorder, så nu skal der optages nogle gode programmer

På forhånd tak for hjælpen.

 

 

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 08:29

Hi Mama,

Er ShowView ikke lidt farlig at forlade sig på? F.eks så starter programmer på DR1 og DR2 ofte før tiden, for slet ikke at tale om de envindelige forsinkelser på diverse kanaler, på ofte op til et kvarter. Alt dette betyder, at du alligevel skal rette ShowView-programmeringen til. Jeg formoder at man kan bruge ShowView sammen med PDC? Men desværre er PDC bare så ustabilt, at jeg synes at det er for farligt at bruge det.

Nu ved jeg jo ikke lige hvilken recorder du har købt, men hvis det f.eks. er en Sony, tager det ikke mange sekunder mere at programmere "manuelt" frem for at bruge ShowView. 

Jeg bruger selv tv.tv2.dk.

Det var jo ikke et direkte svar på dit spg., men blot mine betragtninger, som du måske kan bruge til noget .

/Nils

           
Til top
Mama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 08:39

Hej nbu

Jeg har først lige stiftet bekendtskab med showview nu. Men jeg har forstået det således at det netop er en fordel, når programmerne bliver forsinket. Så måske har jeg misforstået noget?

 

Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 08:42
Hej
Som nbu er jeg ikke meget for ShowView.
Jeg har før brugt det, men efter at have misset både start og slutning på
programmer, programmerer jeg nu manuelt...det kan jeg gøre på næsten
samme tid.

Jeg har altid brugt DR's oversigt http://www.dr.dk/drdktv - fordi jeg kan
tilpasse TV/radio-oversigt, efter mine behov.
Klik på "Programoversig" i venstre side.[

Redigeret af isteen
Steen
Til top
llr dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 08:45

Hej

Showview er bare en anden måde at programmere manuelt på. Om den er nemmere end selv at indtaste start- og sluttider er op til den enkelte. (men hvis men alligevel skal ind og rette i tiderne for at lægge et par minutter til i hver ende, så forsvinder en del af tidsbesparelsen)

Showview ændre ikke tiderne ved forsinkelse - så skal du slå PDC til. Dette er dog en lidt usikker metode da der tit er rod i de PDC signaler tvstationerne sender ud.

Mvh Lars

Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 08:47
Hej Mama.
Showview er en måde hvorpå man lynhurtigt timer en optagelse.
Problemet er bare, at selv om programoversigten siger, at "filmen varer
fra 21.55 til 23.45", så starter/slutter filmen ofte lidt udenfor dette
tidsrum. Dette tager Showview IKKE højde for.
PDC tager højdepunkt for forsinkelser etc. men det er ikke noget jeg
personligt bruger. Jeg programmerer manuelt, og lægger lidt tid til, især
ved sluttidspunktet (DR har en vane med at starte 1 minut for angivet)
Steen
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 09:02
Jeg stoler heller ikke på Showview / PDC, så jeg programmerer også mine optagelser manuelt og lægger 10 minutter til før og efter, de tidspunkter, der står på TV2's tv guide, som er den jeg bruger mest. Udsendelser om natten og udsendelser efter sportsudsendelser er mere ustabile, så der skal nok lægges mere til.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 09:50

Mange tak for jeres feedback. Jeg må nok finde en metode der virker godt i praksis ved at prøve mig lidt frem. Jeg siger tak for jeres input vedr. showview m.m.

Vh Mama

Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 09:50

Showview er efter min mening stærkt forældet. Det var en meget smart idé i de gamle VHS dage, dengang hvor menu'erne og fjernbetjeningerne var så indviklede, at det føltes som en hel skakturnering af kode sin maskine. Og "Timeren". Uuuha, den skulle man jo for alt i verden huske til sidst. Kan I også huske den korte periode hvor man kunne få en fjernbetjening der kunne scanne stregkoder i programmerne?

Mama sagde, at de nu havde skiftet videomaskinen ud med HDD recorderen. Det er så sandelig også på tide så, at ændre vaner og kyle de dyre programmer langt væk og selv programmere sine optagelser. Er det ikke en 8-10 cifre der er i en "Showview"-kode? Det er jo stort set det samme antal tryk det tager at programmere en Sony. Og så kan man selv sørge for at få det hele med.

Hvis "Slowview" var skabt for at gøre programmering lettere og sælge flere maskiner, så havde koderne også været gratis tilgængelige eks. på TTV. "Showview" er skabt for at sælge sladderblade!

 

Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 10:00
Brug http://tv.tv2.dk/tvguide.php istedet for, som Mama også selv var inde på. Deres påmindelser via SMS (stadig gratis) er også ret geniale.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 11:29

Jeg bruger manual programmering. Og hverken PDC eller ShowView.

Og så bruger jeg

http://www.dr.dk/tjenester/programoversigten/w3c/epg.asp?med ia=TV

som nok ser lidt grå og kedelig ud, men er ganske overskuelig. Og så loader den dejligt hurtigt. Isteen har allerede nævnt, at man kan tilpasse oversigten efter behov. Det virker fint, og jeg bruger det næsten dagligt, søgninger går også tjept.

Man kan klikke på en film (afh. af kanal og tilgængelig info) og læse mere om den uden at der åbnes nye vinduer. Og det, der står om en film, er efter min mening mere fyldestgørende end på f.eks. Jubii.

En helt anden go' ting ved DR's: Den er reklame- og sladderfri. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 21:44
Tak for linket Carser, jeg har også brugt TV2's i en del år, og er godt tilfreds med den, men vil da tage et kik på DR's.

Den ser umiddelbar også rigtig god ud, men skal lige kikke lidt mere på den, desværre har den sammen begrænsning som TV2's, nemlig at den ikke har Canal+ Film3 og og C More 2 med, der er man nød til at kikke på CanalPlus's side som jeg ikke finder særlig god/overskuelig...

Nå, men jeg har også en kommentar til ShowView. Som flere er inde på, så er det jo kun en anden måde at indkode kanal og start/stop tidspunkt for et program.
Jeg mener det er lidt hurtigere at benytte - bortset fra at man skal ind og rette start og slut tidspunktet bagefter for at være sikker på at få hele udsendelsen med - det er trist, for så går det smarte af ideen !

Jeg havde en gang en video, hvor man kunne sætte op hvad den skulle trække fra start tidspunktet og lægge til slut tidspunktet, når man kodede den med ShowView, men har kun set den funktion på denne video, alle de andre videoer og recorder med ShowView som jeg har haft fingerne i, har ikke haft den funktion men blot sat start/slut til det efter program oversigten, og derfor har jeg heller ikke brugt det siden.

Jeg mener de korteste ShowView koder er på 3 cifre - det er mig en gåde hvordan de får presset kanal nummer, start og slut tid ind på det.... Men tigest er det jo en del flere cifre.

Mvh Peter

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu