recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC på HP elitebook hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXBMC på HP elitebook hakker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nick V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC på HP elitebook hakker
    Sendt: 06-Juni-2011 kl. 07:34
Hej,

jeg har netop bevæget mig ud i mediacenter verdenen, i form af XBMC på en HP Elitebook 8530p laptop, samt en ekstern harddisk tilkoblet. HP'en er sat til min skærm via HDMI kabel.

mit problem er så at stort set alle film jeg afspiller ikke kører helt flydende, og det er lige meget om det er avi filer eller om det er image filer.

hvad kan være galt? skulle jo mene at HP'en sagtens skulle kunne trække det?

specs på HP'en:

Processor: Intel® Core™2 Duo (up to 2.8 GHz, 6 MB L2 cache)

Chipset: Mobile Intel® PM45 Express Chipset ICH9M-Enhanced (supports Intel® Centrino® 2 with vPro™ technology)

Memory: 4096 MB SODIMMs DDR2 SDRAM, 800 MHz, two slots supporting dual channel memory

Internal storage: 250 GB 5400 rpm SATA HDD

Graphics: ATI Mobitilty Radeon HD 3650 with 256 MB of video memory, 512 MB HyperMemory

skulle den ikke sagtens kunne trække film til min skærm?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 10:54
Lyder som om DXVA, dvs. HW acceleration på dit grafikkort ikke bliver benyttet. Kender ikke så meget XBMC, men det er nok det du skal lede efter. Hvis du ikke bruger Win 7, så skal du have en codec der kan benytte DXVA
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 15:15
MCenterFreak...

XBMC bruger kun sine indbyggede codecs. Medmindre man laver om i sin Advance XML fil for at bruge en external player.

Nick V....

For mig lyder det mere som et hz problem i forhold til den fil du afspiller.

Lad os sige din hp kører kører 1280x800, så passer den opløsning ikke ind i filmenes verden. Måden du kan få det til at køre højere opløsning på, er at lukke låget på den bærbar, så kilden kun bliver vist på den anden skærm. Ændre til en højere opløsning. Fx 1920x1080 hvis din skærm understøtter dette.

Inde i XBMC skal du så ind i system, video og indstillinger. Sæt den juster skærmens opdateringshastighed til det samme som videoens. Vink dog også DXVA2 af som MC er lidt inde på.

Når indstillinger er sat sådan, så hvis du fx kører full hd. Så skifter den selv automatisk hz frekvens til alt efter om det PAL 50hz, NTSC 60hz eller Blu-ray 24hz. Det skulle så ikke hakke længere.

Hvis du ikke kan køre full hd, så skal du over i noget med selv sætte hz manuelt. Din skærm til blu-ray vil så hakke mindst med 60hz.

Der findes også et program der hedder reclock. Ved dog ikke om det virker med xbmc ved at køre i baggrunden. Men den anden metode virker gnidningsløst og uden nogle former for hakkeri.

Husk også lige nu du er i gang at opdatere din grafikdriver osv. Da DXVA2 ikke arbejder så godt med de ældre drivere. (Sort skærm kan forekomme, mens der stadig er lyd).

Du spørger bare hvis andet du vil vide? Så skal jeg så vidt muligt hjælpe. Har brugt XBMC i snart 2-3 år efterhånden.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

XBMC bruger kun sine indbyggede codecs. Medmindre man laver om i sin Advance XML fil for at bruge en external player.
Som skrevet har jeg ingen forstand på XBMC. Men det er da rimeligt tumbet at den ikke bruger de codecs som brugeren ønsker, eller tager jeg fejl?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Nick V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 16:28
jeg kører billedet via HDMI over på en 37" Samsung skærm i opløsningen 1920x1080, så det er så højt som skærmen kan gå. Der er Windows 7 enterprise på PC'en, men jeg må da lige ind og checke op på de indstillinger i nævner, og se om der er noget der skal indstilles anderledes.

det kan ikke have noget at gøre med at filmene ligger på den eksterne harddisk, som er koblet op via USB?
Til top
Nick V Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 16:28
men PC'en skulle gerne kunne trække det flydende med de spec den har skulle den ikke?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Som skrevet har jeg ingen forstand på XBMC. Men det er da rimeligt tumbet at den ikke bruger de codecs som brugeren ønsker, eller tager jeg fejl?

Man kan vidst nok få builds af xbmc med en DSPlayer istedet for den standard brugte DVDPlayer hvor man selv kan bestemme codecs. 

DVDPlayeren bygger på ffmpeg og tvivler ærligt talt på man finder noget der kan afspille mere flydende uden det går ud over kvaliteten hvor det samme så kan opnåes ved at indstille ffmpeg. 

Til trådstarter:

DVXA Kan slåes til i indstillingerne, det er i hvert fald en start. Du kan forhåbenligt godt selv regne ud hvordan du finder ud af om usb harddisken giver problemer :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 18:37
McenterFreak...

Jo på nogle punkter er det besværligt.

Fordelen er jo bestemt man ikke behøves andet end xbmc, da det out of the box afspiller alt man smider efter det. Selv rar filer behøves ikke være pakket ud, eller mounte noget som helst.

Dog tv mere besværligt at få til at køre på xbmc. Men tør næsten garantere, at når det en dag bliver fast implementeret har du det mest brugervenlige mediecenter program af alle.

Btw original blu-ray understøtter den heller ikke i standart playeren.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 21:50
Nick v....

Den burde trække det flydende.. Trækker det på min gamle bærbar med endnu dårligere specifikationerne end din uden problemer også 1080p.

At det ligger på usb harddisk betyder heller ikke noget, har selv 2 eksterne harddiske som kører flydende med alle typer film. Så driver update + sæt opløsningen til 1920x1080 og de andre indstillinger jeg snakker om.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 00:16

Fordelen er jo bestemt man ikke behøves andet end xbmc, da det out of the box afspiller alt man smider efter det. Selv rar filer behøves ikke være pakket ud, eller mounte noget som helst.

Dog tv mere besværligt at få til at køre på xbmc. Men tør næsten garantere, at når det en dag bliver fast implementeret har du det mest brugervenlige mediecenter program af alle.

Ja men kan det håndtere at du har en TV server der bare optager det du ønsker, uden at du behøver at tænke over det. Og kan man fra et hvilket som helst sted i verden koble sig op til sin hjemme server og se  allle de kanaler man kan se hjemme, samt alt det der er blevet optaget medens man ikke har været hjemme, plus de 3000 andre optagelser der ligger på TV serveren
Nej det kan man vist ikke, og derfor lever jeg med at jeg ikke har det "lækre" XBMC interface, til fordel for at at jeg kan se det jeg har lyst til at se, uanset hvor jeg er i verden, og uanset tidspunkt (med DVBViewer)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 00:25
Ja det var måske lidt off topic, men kunne ikke lade væreEvil Smile
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja men kan det håndtere at du har en TV server der bare optager det du ønsker, uden at du behøver at tænke over det. Og kan man fra et hvilket som helst sted i verden koble sig op til sin hjemme server og se  allle de kanaler man kan se hjemme, samt alt det der er blevet optaget medens man ikke har været hjemme, plus de 3000 andre optagelser der ligger på TV serveren
Nej det kan man vist ikke, og derfor lever jeg med at jeg ikke har det "lækre" XBMC interface, til fordel for at at jeg kan se det jeg har lyst til at se, uanset hvor jeg er i verden, og uanset tidspunkt (med DVBViewer)

Nu offtopic er igang :) Man kunne jo køre dvbviewer's recording service i baggrunden og så have det "lækre" XBMC interface. Så er der ikke længere noget kompromis :)

Glæder mig til at diskutere valg af htpc software når xbmc's pvr understøttelse er helt færdig!

Nu køre jeg en uofficielt kompilet version af xbmc med tv understøttelse (kan bla. bruge mediaportal's og 4therecord's tv server lige nu) Det er virkeligt nice og bliver bedre build for build :) 

Redigeret af Briam - 07-Juni-2011 kl. 21:04
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu