|
DR HD surround! Hvordan? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Juni-2011 kl. 10:10 |
Hej
Efter jeg har fået DR-HD til at virke uden pixeleringer og er begyndt at se udsendelser på kanalen undrer det mig lidt at DR har valgt et lydformat der ikke kan genkendes af min reciever (Onkyo 806). Jeg får nok ikke DR til at lave formatet om
![]() Først et lille overblik over opsætningen.
W7 MC på min HTPC -> HDMI -> Onkyo 806 -> HT
Og så spørgsmålene:
Håber der er een der sidder med løsningen. BS
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke jeg har set dette problem hos mig. Det er godtnok en Onkyo NR609, men min Yamaha RX-V661, havde da heller ingen problemer, af hvad jeg lige husker. Jeg mener det er DolbyDigital (AC3) når jeg ser den kanal, men jeg skal da gerne tjekke det iaften, når jeg kommer hjem.
Dit skærmkort (som kunne tyde på er et ATi kort siden du har sloges med pixelering), burde lave lyden om for dig til DD.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
når man optager DR HD via dvb-t og dvb viewer
så får man kun et stereo signal
så via dvb-t kan jeg ikke få dvb viewer til at optage flere kanal lyd i HE-AAC via sat eller kabel bliver DR HD sendt i DolbyDigital (AC3) ergo ingen problemer med surround Redigeret af xcardman - 10-Juni-2011 kl. 10:59 |
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
Hele idéen med HE-AAC lyd (niveau 4) er, at det kan omkodes til DTS 5.1 (mener det er 5.1), som så kan genkendes at en reciever.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Den må du lige forklare. Jeg kender ingen programmer/codecs/recievere der fatter HE-AAC, og omkode det til hverken DTS eller DD 5.1
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Efterhånden synes jeg at en receiver passer rigtigt dårligt ind i et HTPC-setup med disse begrænsinger, det er kun effektforstærkningen den burde klare...
Det ligesom med selve TV-et, indtil videre synes jeg det er bedst at TV-et er nedgraderet til en monitor.
Man kan jo godt optage 5.1 AAC lyd fra DRHD med dvbviewer.
Hvis man lader HTPC-en decoden lyden, så kan det lade sig gøre..
(plus i mit tilfælde aktive højtalere)
Microsoft indbygget lyd codecs har jeg kun fået til at klare stereo.
Men f.eks. divx lyd codecs klarer 5.1 HE-acc lyd med dvbviewer og også AC3 med AC3-filter.. Redigeret af avh - 10-Juni-2011 kl. 13:06 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
@Kandersen: Jep det er et ATI HD5550, Du må meget gerne tjekke hvad din reciever siger :-)
Hvordan er settings for grafikkort for at få den til at ændre formatet?
@Xcardman: som skrevet får jeg det leveret som HE-AAC og det øsker jeg at vidersende til min reciever i andet end PCM 2 kanal.
@Urup og MC: Ja jeg ønsker mig også en opskrift/program.
@AVH:Jeg er ikke enig med dig med at en reciever passer dårligt ind. IMHO er en PC ikke egnet til lydbehandling og jeg ønsker derfor at sende lyden digitalt til en enhed der er egnet. Derfor bliver recieveren i setuppet
Jeg modtager 2 "sprog" på DR-HD som jeg kan vælge imellem, dansk og dansk. Det kunne være de 2 lydformater dansk stereo og dansk surround. Uanset hvilket jeg vælger er der dog ingen forskel på hvad recieveren skriver at den modtager.
Jeg er ikke indstillet på at skifte til DVB viewer eller MP men det kan være at jeg bliver nødt til at rode med codecs (det bliver dog allersidste løsning inden jeg giver op.)
Tak for respons indtil videre.
MVH BS
Redigeret af Bschmidt - 10-Juni-2011 kl. 13:49 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
som skrevet får jeg det leveret som HE-AAC og det øsker jeg at vidersende til min reciever i andet end PCM 2 kanal.
ja det kan jeg godt forstå, men har aldrig fået det til at virke i en ekstern boks sidder der hardware i som omdanner HE-AAC lyd til DTS Der har jeg ikke fundet nogen løsning, udfra en optagelse med HE-AAC lyd og optaget i TS format det bliver optaget i almindelig 2 kanal AAC og ikke 6 channel AAC har sat og optager i HD med dolby 5.1 ac3 og det virker bare HE-AAC er noget skidt, men er lavet fordi boxer har meget lidt plads på deres mux hvis man selv laver en fil med AAC lyd der kan man godt lave en med 6 channel AAC hvorefter ens forstærker skriver multi channel Redigeret af xcardman - 10-Juni-2011 kl. 15:32 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Den må du lige forklare. Hvorfor mener du at skærmkortet skal omdanne lyden?? Ved godt at skærmkortet har HDMI som overfører billede og lyd, men som jeg har forstået det, så er det kun ansvarlig for at overføre de digitale signaler. Det er så op til codecs/filtre etc. at udføre en evt. HE-AAC>DD 5.1 konvertering Patriarken, nu må du på banen, du har garanteret siddet og peeket og poket i det her
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Enig
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Core-Codec har et direct show filter som spiser HE-AAC i multichannel format.
Jeg har ikke nogen problemer med DR-HD, Ati 5550 og 5.1 lyd, men det er måske fordi jeg får signalet leveret fra YouSee? |
|
![]() |
|
kort og godt Ja problemet er HE-AAC, dvb-t |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |