recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip af mix cd i EAC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip af mix cd i EAC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 845
Direkte link til dette indlæg Emne: Rip af mix cd i EAC?
    Sendt: 12-Juni-2011 kl. 14:15
Hej,

Jeg er pt igang med at rippe mine cd'er til flac format. Jeg vil så have dem liggende og afspille dem i wmp 12 el windows media center.

Det går sådan set fint, indtil jeg vil rippe et par cd'er der er mixed. Dvs., normalt når man hører cd'erne på en afspiller, så er der intet hørbart stop mellem sangene, det hele kører ud i et. Man kan dog stadig hoppe frem til næste nummer. Efter at have rippet disse cd'er, er der når musikken afspilles i wmp, et lille hak/stop inden næste nummer spilles. Det er lige som om at man kan hører computeren hopper til næste fil?? Hvordan ripper jeg så der ikke kommer dette lille stop? Jeg har prøvet forskellige indstillinger uden held. Jeg har også rippet så jeg fik en stor fil, med en tilhørende cuesheet fil...så spiller musikken godt nok ud i et (uden stop/hak), men der er så ikke mulighed for at springe videre til næste nummer, så er det et langt nummer??

Er der nogen der kan hjælpe her? Eller har nogen erfaring med dette? Jeg tænker at problemet må være det samme med f. eks. en live cd?

Mvh Schulz
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 15:04
Nu bruger jeg ikke selv EAC til at rippe til flac, men der må være en indstilling et sted, hvor du kan vælge om der skal være 2 sek pause eller om pause bare skal føjes til slutning af forrige nummer. Hvis pause tilføjes, må den vel "forsvinde" når der ikke er nogle. Så kan man vel stadig hoppe frem, og man undgår pause.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 15:31
Det bliver ikke tilføjet noget pause. Jeg har også rippet uden pause, men resultatet er det samme. Der kommer et meget kort stop (langt under 2 sek) før næste nummer spiller. Som om computeren lige bruger en brøkdel af et sekund på at springe til næste fil... Derfor tror jeg at det hele skal rippes som en lang fil, men så kan jeg ikke få de enkelte numre og mulighed for at springe mellem dem?? Eller også er der en snedig måde som jeg ikke lige kan hitte ud af...håber jeg???
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 22:06
Det kan ikke undgåes pga den måde de fleste afspillere (incl WMP og WMC) er konstrueret. De opretter en graf til at spille hvert enkelt nummer, og dette tager nogle få millisekunder.

Hvis du er heldig kan du ramme rimeligt tæt på i WinAmp med et kort fade mellem numrene... Ellers må du på jagt efter en afspiller der er lavet til gapless playback.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 22:16
Tjaa, efter at have støvsuget nettet for info omkring emnet må jeg give dig ret... Det er ikke muligt at afspille flac gapless i wmp. Jeg må ripper de få live og mixede cd'er jeg har til wav eller mp3 filer, på den måde kan de godt afspilles gapless i wmp.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu