|
Sonos ZP90 |
Besvar |
Forfatter | |
Steen F.
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 562 |
Emne: Sonos ZP90 Sendt: 13-Juni-2011 kl. 04:50 |
Jeg overvejer at købe en Sonos ZP90.Ud over at bruge den til at afspille musik fra min NAS via en bærbar pc, vil jeg lige høre om den også kan bruges til at optage FM radio fra stereoanlægets tuner over på en pc? Den har jo både A/D og D/A converter.
Og PS vedr ZP90: Kan man bruge andet afspille-software til pc'en end det der følger med fra Sonos? Kan man fx bruge nogle af de gratis jukebox-programmer som findes til at afspille musikken? Redigeret af Steen F. - 13-Juni-2011 kl. 04:56 |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 13-Juni-2011 kl. 08:45 |
Sonos kan bruges til at afspille musik fra diverse kilder, bla. en NAS. Du behøver ikke have en pc tændt for at bruge den.
Og nej, en Sonos kan ikke bruges til at optage noget med.
Jeg vil ikke kalde den software der følger med til pc'en, for "afspille" software, da det jo kun bruges til styring af Sonos. Du kan f.eks ikke bruge det til at høre musikken via din pc's højttalere.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 13-Juni-2011 kl. 09:16 |
Det er kun en afspiller. Det er styringen og hvis du har flere i huset der er det smarte. Der er også apps til styring og det er meget nemt at sætte op og bruge.
|
|
SVP03
|
|
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 13-Juni-2011 kl. 09:29 |
Hvis du vil bruge anden software til afspilningen, så skal bruge software på
Computer, og så trække ledning fra computer til Sonos. Men så går ideen lidt af sonos, da du lige så godt kan trække ledningen direkte i anlægget. Det kan dog stadig være smart hvis man har flere zoner. Som de andre skriver så er softwaren til pc ikke afspiller software, men ren styring. En af de ting der netop er smart ved sonos er jo at zonerne kan afspille musik helt alene uden brug af serversoftware på pc eller NAS. |
|
Steen F.
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 562 |
Sendt: 13-Juni-2011 kl. 17:00 |
Okay, så er jeg med. Hvis jeg køber en ZP90 så skal den tilsluttes en trådløs router og "styres" fra pc'en. Men hvad er phono-indgangene beregnet til på en ZP90 hvis man ikke kan køre lyd ind i den? Via dens A/D converter burde den vel kunne sende data videre til pc'en, som så kan optage det? Redigeret af Steen F. - 16-Juni-2011 kl. 00:22 |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
Ariake
Bruger Oprettet: 07-Februar-2011 Sted: DNK Status: Offline Point: 52 |
Sendt: 13-Juni-2011 kl. 17:45 |
Phono og coax udgangene er beregnet til f.eks. at forbinde den til en forstærker som så spiller det ud gennem ens højtalere går jeg da ud fra :)
|
|
Jeg har en Ugle!
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Sendt: 13-Juni-2011 kl. 17:58 |
Jeg tror du misforstår hvad Sonos er. Prøv at læse om det på Hifiklubbens hjemmeside Mindst én Sonos enhed skal sluttes med ledning til routeren. Og har man flere, kan resten være trådløse. På den måde kan Sonos så "se" NAS harddisken. Sonos bliver styret med en eller flere af følgende: Sonos fjernbetjening, PC- eller Mac-program, eller en app til iPhone/iPod Touch/iPad eller en Android telefon. Redigeret af Brixen - 13-Juni-2011 kl. 17:59 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Sendt: 13-Juni-2011 kl. 21:42 |
Det er rigtigt der er en analog indgang på zp90 så du kan tilslutte en ekstern lydkilde, men der er ingen optagefunktion i sonos'en. Hvis du gerne vil optage lyd vil jeg anbefale dig et lydkort med de rette indgange til din pc. Du kan bruge din pc som en regulær fjernbetjening af sonos og hvis du deler den mappe du har musikken liggende i på pc'en kan sonos'en hente musikken der og afspille den, men du må ikke forveksle sonos'en med et lydkort til din pc. Hvis du vil have lyden fra dit racerbilspil (eller hvad du nu spiller) ud over sonos'en så er du nødt til at have et lydkort i din pc og derfra køre lyden ind gennem sonos'ens aux. Ligeledes får du ikke sonos'en til at fungere som et lydkort der kan optage til din pc. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |