|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
![]() Sendt: 13-Juni-2011 kl. 11:30 |
|
som overskriften lyder
![]() er der nogen som har erfaring med at købe ps3 i uk, over nettet? jeg overvejer at købe ps3 fra amazone.uk http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003ZYEC1G/ref=s9_simh_gw_p63_d3_i2?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=01RHBS1Q350VPT8463YC&pf_rd_t=101&pf_rd_p=467128533&pf_rd_i=468294 jeg kan spare en 600.kr hvis jeg køber en controller med også, og jeg har god erfaring med handel med amazone ! - men hvad med strøm, kører de 220 volt, og er det så bare lige stikket som skal skiftes? god dag ! Rene
![]() |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
De kører 230volt ligesom her i DK, dog skal du skifte stik/kabel. Men i den her uge er der da vist en butik eller to her i danmark der sælger en PS3 for knap 2100kr og der er vist netbutikker der er noget billigere end de fysiske butikker med controllere.
|
||
![]() |
||
rene49 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
![]() |
|
de går længe været i elgiganten til f.eks. 2000.kr med en controller (: !
|
||
![]() |
||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
|
Har selv købt ved Amazon.uk, det virkede fint, har dog ikke brugt deres RMA. De påstod i øvrigt at der kun er 1 års reklamationsret, hvilket er imod EU regler der kræver 2 års reklamationsret (jeg ville nok checke om det stadig er tilfældet, 1 år er i underkanten (især når reglerne siger noget andet)).
Mht. strøm er der ingen problemer, den kører på 220v og det er et standard strømkabel som bare skal skiftes.
Redigeret af thor-thor - 13-Juni-2011 kl. 11:45 |
||
![]() |
||
![]() |
|
hvad er RMA ? (: ps. hvor fik du fat i et andet strømkabel, og hvad gav du for kablet ? ![]() tak for hurtige svar folk !
|
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() |
|
RMA står for Return Merchandise Authorization. Hvis/når en vare skal returneres pga. defekt, får man et RMA nummer.
|
||
![]() |
||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
|
Husk også lige at de fjerne den engelske moms også kommer den danske oveni + fragt. Det kan næsten ikke betale sig at købe konsoller i UK.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
der kommer ikke moms oveni fra amazone.
og amazone har frifragt til danmark, så nej ![]() |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Rene de plejer da ellers såvidt jeg husker når man feks køber film at opkræve dansk moms til allersidst inden man skal betale, det er vistnok et krav at de skal det når de sælger for over et vist beløb til kunder fra Danmark.
|
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() |
|
Næsten...
Man kan vælge fri fragt, men der bliver stadig lagt lidt på prisen. Er det ikke differencen mellem britisk VAT og dansk told der ryger oven i? Den ender i hvert fald på £208,33.
Det er vigtigt at betale i pund i stedet for danske kroner. Der er en forskel på 77 kr.
|
||
![]() |
||
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
|
Jeg har også købt min PS3 hos Amazon.co.uk og der er ikke nogen problemer med det. Kablet du skal bruge er et almindeligt EURO-stik "grisetryne" kabel som alle afspillere bruger. Hvis du ikke har et ekstra kan du bare klippe enden af kablet og sætte et dansk stik på.
Redigeret af Corax - 13-Juni-2011 kl. 14:49 |
||
![]() |
||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
|
Okay, måske har jeg taget fejl så. Men jeg tjekkede nu alligevel priserne og kom frem til følgende for 1 x PS3 160GB og 1 x dualshock 3 controller: Amazon UK (3-10 dages levering) 2.123,86kr Coolshop DK (1-2 dages levering) 2.398,00kr Besparelse = 274,14kr Nu ved jeg ikke med Amazon, men Coolshop leverer med GLS, hvilket jeg foretrækker. Desuden er der også en væsentlig forskel i leveringstiden. Du kan naturligvis altid vælge en hurtigere fragt fra Amazon, men så bliver den også (en smule) dyrere. Ved køb af konsollen hos Coolshop kunne jeg forestille mig at du er lidt bedre stillet mht. reklemation, men det er bare et gæt. Jeg prøver ikke at få dig til at skifte mening, men det er altid rart lige at have tjekket alternativerne. ![]() **EDIT** Der er en der skriver noget med at man kan spare lidt mønt ved at betale i pund. Det er naturligvis også værd at tage med, selvom det ikke ændrer på det helt store (efter min mening). Redigeret af SteffenD89 - 13-Juni-2011 kl. 16:57 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |