recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort til under 500 kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrafikkort til under 500 kr?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
simonselmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Emne: Grafikkort til under 500 kr?
    Sendt: 12-Juni-2011 kl. 20:22
Hej

Jeg skal have mig et billigt grafikkort til mit HTPC som er i stand til at optage 3 HD kanaler samtidig samt afspille dem samtidig. Bare for at have kræfter til worst case.

Så jeg vil ikke betale for ydelse som jeg aldrig får brug for, og derfor regner jeg med det kan gøres billigt.

Jeg læser i tråde om problemer med pixelering på DR HD hvis man har Radeon!!

Så hvilket kort vil i anbefale?
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 20:48
Et passivt kølet nvidiakort. Så kan du bare finde et til omkring 500kr.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af simonselmer simonselmer skrev:

Hej

Jeg skal have mig et billigt grafikkort til mit HTPC som er i stand til at optage 3 HD kanaler samtidig samt afspille dem samtidig. Bare for at have kræfter til worst case.

Så jeg vil ikke betale for ydelse som jeg aldrig får brug for, og derfor regner jeg med det kan gøres billigt.

Jeg læser i tråde om problemer med pixelering på DR HD hvis man har Radeon!!

Så hvilket kort vil i anbefale?

gt430
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 20:56
Tak for forslaget. Vil du sige dette kort kan mere end rigeligt, end kun lige til grænsen af det jeg har beskrevet?

Jeg kommer til at tænke på hvis jeg skal se 3D film fra pc'en, skal grafikkortet så kunne noget specielt.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 21:37

Jeg kommer til at tænke på hvis jeg skal se 3D film fra pc'en, skal grafikkortet så kunne noget specielt.

HDMI 1.4 udgang
Edit:
Se anden post her

Redigeret af michael9000 - 12-Juni-2011 kl. 21:38
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 23:57

Tak for forslaget. Vil du sige dette kort kan mere end rigeligt, end kun lige til grænsen af det jeg har beskrevet?

Gt430 understøtter 3d og har 1.4 hdmi outputs, understøtter HD lydformaterne bitstreamed og uncompressed.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

HDMI 1.4 udgang
Edit:
Se anden post her
Og så kan det fås passivt kølet:

GeForce GT 430 ZONE Edition

Har ikke vedhæftet link, da jeg ikke ved hvor det kan købes
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 12:25
Zotac GT 430 ZONE Edition.

http://pden.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=284&category_id=55&option=com_virtuemart&Itemid=1

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4321905

Mindste pris DKR 578 + porto.

Der findes også en anden model, Zotac GT 520 ZONE Edition.

http://pden.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=361&category_id=55&option=com_virtuemart&Itemid=1

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5075843

Mindste pris DKR 449 + porto. Jeg kan dog ikke helt bedømme performance ift. GT 430.

Men husk dog, at selvom GPUen i begge tilfælde ikke er den vildeste, så kræver 100% passive kort alligevel rimeligt godt air flow i kabinettet.

EDIT: Kan se på nVidias hjemmeside, at GT 520 faktisk kun er halvt så hurtig som GT 430. Spørgsmålet er, hvor meget det har at sige i den aktuelle situation, da det nok er et køligere kort.

Redigeret af azrael - 13-Juni-2011 kl. 12:31
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 09:39
Patriarke, nu når du nævner Hd lydformater så bringer det mig lidt i tvivl om mit kommende setup i nyt hus.
Jeg har HTpc, yamaha receiver, fladskærm.
Mit tænkte setup var: billede: hdmi fra htpc til fladskærm. Lyd: optisk kabel fra htpc lydkort (audigy 2) til receiver.
Men når du skriver HD lyd så tænker jeg om dette er bedre: hdmi fra htpc-> receiver. hdmi fra receiver > fladskærm.
Jeg tænker jo at det bedste billerdkvalitet får jeg ved at kørehdmi direkte tv istedet for at knække det igennem en receiver.

Nogen kommentarer til det?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 09:54

Det kommer jo an på din Yamaha receiver.

Men som grundregel, er der ingen grund til at IKKE bruge HDMI hele vejen, hvis du har mulighed for det. Og hvis du køber et gt430, så er/kan det kun være din receiver som sætter din begrænsning.
At begynde at bruge optisk kabel, det giver ingen mening. Dels kan du aldrig få lige så meget ud af optisk som med HDMI, og dernæst, så er det mindst af alt samme resultat.

Du bør ikke midste billedekvalitet, bare fordi du sender HDMI igennem din receiver. Enten gør den ikke noget ved billedet (fordi den ikke kan) eller så kan den måske opskalere billedet. Sidstnævnt har du slet ikke brug for, medmindre det er en betydlig bedre skaler, der sidder i din receiver, (hvis den altså har en).

Kort sagt - Du får ikke bedre billedekvalitet ved at køre HDMI direkte fra din HTPC til dit TV. Det får enten det samme, eller bedre kvalitet ved at bruge din receiver.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:38

Jeg skal have mig et billigt grafikkort til mit HTPC som er i stand til at optage 3 HD kanaler

Jeg tror ikke man længere kan få grafikkort der kan optage. Dertil skal du bruge et TV tunerkort.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:49
Flemming, jeg beklager min dårligere skrivning. Grafikkortet skal ikke kunne optage, men blot hardware encode optagelsen, istedet for at lade CPUen stå for det arbejde. 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu