recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp synology

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmussen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2011
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp synology
    Sendt: 17-Juni-2011 kl. 17:58
Jeg ved opsætte min synology NAs. Hva skal jeg bruge af raid eller det der kvik funktion ? Jeg ønsker ikke mirror funktion
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 18:10
Altså SHR eller hvilken raid ?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 18:29
Okey, jeg kunne ikk vente på svar, men bare skriv om jeg har forstået det rigtigt ?

SHR giver en slags mirror så jeg kun ville få 2 gb ud af de 4gb ialt ?

Raid 0 deler filerne ud over de 2 diske, så hvis en disk fejler er fx de 200 film bare tabt. Hvorimod jbod gør at det kun er de 100 film der lagde på den ene disk som er tabt .

Har jeg forstået det rigtigt ? Jeg valgte JBOD, og ellers må jeg starte forfra hvis jeg har misforstået.
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 19:10
det er helt rigtigt Wink
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 19:22
Okay, super.

Det hamrende svært alt det der når man ikke har haft med det at gøre før, og når man googlet det får man heller ikke et helt entydigt svar.

Nå men så jeg da på rette vej. Tak for svar.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 19:31
Jeg har sat mine drev op som Basic. Dvs. de opfattes som 4 selvstændige drev, og jeg kan tage en HDD ud og skifte den til en større uden problemer. Det mener jeg ikke man kan med JBOD.
Fordelen ved JBOD er at HDD'ernesamles og opfattes som 1 fysisk HDD.
Personligt har jeg ikke brug for sikkerhedskopi af film (RAID) alt det andet på NAS'en er på en off-site backup i form af en 500Gb 2,5" HDD som ligger i min skuffe på arbejde.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:21
Jeg kunne ikke vælge basic, der var raid valgene øverst og jbod og raid 0 nederst såvidt jeg kunne se.

Basic var mørkegrå og skaleret. Måske det noget med de valg jeg traf inden. Ærlig talt trykkede bare næste og næste indtil jeg stødte ind i en mur

Brugernavn og password altså det der admin kunne jeg da Google, det var ved os at skabe grå hår da jeg troede jeg måske havde overset det.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:36
Jeg bruger lige den samme tråd.

Jeg har mine film på en usb hdd som selvfølgelig er formateret som Mac extended journaled.

Hvordan får jeg dem over på min nas ? I upload kan jeg kun se mac mini.

Jeg kan overføre dem til Mac mini og så upload dem, men der må da være en nemmere måde, det 1 time for 3 film bare fra usb hdd til Mac mini, hvorefter de så skal uploades til nas, og så gange ca 100 film
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 15:23
den nemmeste er nok bare at tilslutte usbdisken til maccen, også overføre dataen direkte til NAS via afp (netværk) (du behøves ikke først hente dem ind på maccen.. du mounter bare NAS på din mac

tryk æble K og indtast afp://serverensipadresse udfyld brugernavn og kodeord og vælg det drev du vil mounte (sikkert video) så popper den op på skrivebordet. også er det blot drag and drop
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 15:40
Fedt, det var lige det jeg stod og manglede. Tusind tak, så kan den stå og køre selv det næste døgn
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu