recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes denne en box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes denne en box?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2011
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes denne en box?
    Sendt: 18-Juni-2011 kl. 23:49
Hej teknikkere og nørder

Håber I kan hjælpe med et forslag på en "box" som jeg kunne tænke mig?.

Jeg har en NAS QNAP TS-439 Pro II+ som har følgende indbygget;
Multimedia Station
Multimedia Station is a web-based application which lets you watch your photos and videos, and play music on the NAS by a web browser. You can also share the multimedia files with your friends and publish photos to popular social networking sites such as Facebook, Plurk, Twitter, Blogger, and so on.

Derfra er min ønske tænkning at opstille en "box" ved mit fjernsyn (PIO XD 427), tilslutte box'en med ethernet fra NAS og derfra med HDMI til fjersynet. Samtidig tilslutte mit stereo anlæg (ikke købt endnu, forslag modtages gerne) til "box'en". Således skal denne box (uden harddisk) streame musik og film til henholdsvis fjersyn og stereo anlæg.
Det kunne være optimalt at kunne styre boksen fra min android telefon/tablet. 
Til info findes applikation til android i dag hvor jeg kan streame direkte fra NAS til telefon.

Mit grundlæggende ønske; pris betyder ikke så meget, det skal være kvalitet, det skal være brugervenligt, det skal være simpelt (få bokse og ikke dobbeltkonfekt).

Håber i kan følge min idé? og hvis der ikke findes en sådan box må I meget gerne komme med forslag for alternative løsninger.
Mange hilsener Jesper
Til top
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 23:59
Lige undskyld for min overskrift, jeg mente "Findes denne box".
Skulle måske snart sove Sleepy
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 21:17
tja - hvis du bruger hdmi 1.4 så kan du lave passthrough af videosignalet gennem anlægget og så billede på tv - mens lyd kommer på anlæg - det kan stort set samtlige mediaplayers i dag! det med at styre den gennem tablet/smartphone er så en anden sag - det kræver at den enkelte producent har lavet en app. Du kan eventuelt starte med at kigge her! http://www.dustinhome.dk/lp_21322_10930.aspx

Til top
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 21:41
tak for dit svar,,,
Men ser du så en mulighed at fjernsynet kan være slukket mens man kan vælge musik?

Jeg synes ikke at have fundet en boks som kan klare opgaven..... jeg må lede videre.

Synes ikke denne her verden er den nemmeste Confused

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 21:47
Kan det ikke løses af en WD TV Live?

Netværkskabel i wd tv'en, HDMI kabel over til tv'et, toslink kabel til en surroundreciever der kan modtage den slags, så kan man vel få lyden ud over tv'et via hdmi kablet eller lyden ud over anlægget via toslink kablet til receiveren?

Tilbage er bare at vælge en af de mange android fjernbetjenings apps der er lavet til wd tv live.
Til top
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 22:00
Tak Strandvasker!

hvad hulen er det så nemt...... jeg har læst i hundrede år (sådan føles det) på en løsning.
Det lyder præcist til at den løsning er optimal for mig. Det må jeg lige dyrke

Den mulighed i QNAP'en med "media station".... den vil jeg i så fald ikke udnytte eller hur? den funktion kræver måske en desideret media pc?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 22:12
Strandvasker såvidt jeg husker så findes der vist desværre kun "dumme" fjernbetjenings app's til Android, dvs mener ikke at have set nogen hvor man kan få det billede som der ellers ville være på ens tv, de kan kun bruges som den almindelige fjernbetjening.

Hvis der virkeligt findes en app der kan få "skærmbilledet" op på mobilen så bliver jeg virkeligt glad.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 22:14
JesperV fungerer den "media station" ikke som DLNA-server eller noget lignende?
Til top
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 22:38
Jo men for det første har mit tv ikke dlna og for det andet synes jeg at have prøvet dlna hos nogle af mine venner og det er umådeligt langsomt.....

Min QNAP NAS er en af markedets bedste således jeg tror den understøtter alt gæns.

Jeg har ikke fundet noget android support til WD Live..... altså med grafisk brugerflade som jeg vil ønsker at anvende til min tablet/telefoner
Til top
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 23:03
Jeg har i stedet fundet dette link... http://www.youtube.com/watch?v=6Sy5dtJ9368 
Lidt svært at høre hvad japseren siger med den baggrundslyd. Forstod ikke om fjersynet kunne være slukket og lyden gik igennem stereo anlægget?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 23:17
Din qnap skal garanteret nok virke som DLNA server, men det jeg mente med det var at wd tv live normalt vil hente dit musik osv fra en "dlna server", den kan dog vist også anvende andre former for netværkslager.

Hos mig fungerer det fint med at afspille musik fra wd tv live over hdmi til anlæg selvom tv er slukket, dog kan man så bare se hvad man laver hvis man prøver på at navigere rundt med fjernbetjeningen ;) har selv en i soveværelset som jeg, efter jeg fik uoriginal firmware på den, bruger til at høre shoutcast netradioer og grooveshark.

Hvis det havde været til daglig brug i stuen så ville jeg nok vælge at købe en wd tv live til at se film, YouTube osv på og så feks have en squeezebox touch til at høre musik på.
Til top
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2011 kl. 23:25
ok, det jeg havde en plan om var nemlig kun at have en box. Dette for at famlien havde samme indgangsvinkel (platform) at skulle lære. Desuden synes jeg det er bøvlet med flere box'e hvis det kan klares med én.
Jeg kan godt se idéen med Squeezebox touch.... cool produkt, men ingen film, billeder o.s.v således 2 systemer uafhængige systemer påkrævet. Samtidig med min avancerede NAS som også har multimedia station indbygget.

Det kan godt være det ender med Sonos/Squeezebox og en "filmafspiller box", meeeeeeen vil helst undgå det.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu