Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pekr
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2005
Status: Offline
Point: 181
|
Emne: Onkyo HT-S9405 ? Sendt: 19-Juni-2011 kl. 09:05 |
Er der nogen der kender dette sæt, det ser meget lækkert ud. Men det er umuligt at finde nogle test af det. Det kan købes her: http://www.av-connection.dk/?PGr=4423&ML=987 Mit budget er 10k for et 5.1 surround sæt og forstærker, så hvis i har nogle andre anbefalinger hører jeg dem gerne  Venligst Peter
|
 |
SoundWave
Guld medlem
Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
|
Sendt: 19-Juni-2011 kl. 10:24 |
Det ligner en Onkyo 509 receiver i sættet, og den er meget svag. Er du til gulvhøjttalere, eller skal det være mindre højttalere?
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
|
Sendt: 19-Juni-2011 kl. 10:30 |
pekr skrev:
Er der nogen der kender dette sæt, det ser meget lækkert ud. Men det er umuligt at finde nogle test af det. |
Hvor mange steder har du hørt Onkyos højttalere blive talt om i rosende vendinger? Klaus
|
|
 |
pekr
Bruger
|
Sendt: 19-Juni-2011 kl. 16:15 |
Jeg har kun plads til mindre "boghylder" højtalere. Forstærkeren er i øvrigt en HT-R990. Hvis det skulle gøre nogen forskel.
Klaus jeg ved ikke hvordan jeg skal tolke dit svar/spørgsmål? Noget konkret omkring dette sæt ville være passende, eller alternativer til det.
Venligst Peter
Redigeret af pekr - 19-Juni-2011 kl. 16:19
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
|
Sendt: 19-Juni-2011 kl. 16:26 |
pekr skrev:
Klaus jeg ved ikke hvordan jeg skal tolke dit svar/spørgsmål? Noget konkret omkring dette sæt ville være passende, eller alternativer til det. |
Jeg har ikke lyttet til sættet - men jeg mangler at se læssevis af rosende tests af Onkyo højttalere inden jeg selv ville gå ud for at købe nogle sådan. Så hellere købe noget man kender kvaliteten af, eksempelvis Dali, der høster masser af gode tests rundt omkring. Her har du også mulighed for at opgradere fronthøjttalerne til bedre modeller, når du har lyst/råd, uden at det ødelægger lydbilledet. I sådan et samlet sæt er det utroligt svært at vurdere, hvor der er brugt penge på at optimere. Køber du enkeltstående komponenter hele vejen rundt ved du at der er brugt maser af krudt på at optimere alle enheder. Klaus
|
|
 |
pekr
Bruger
|
Sendt: 20-Juni-2011 kl. 06:31 |
Jeg har været i Hifiklubben og lytte til Lektor 1'erne. De var både pæne og spillede rigtigt godt. Men prisen blev omkring 15k som var alt for meget for mit budget og behov. Jeg bruger højtalerne udelukkende til film. Ellers så var der Concept 1 systemet, men jeg synes ikke de var specielt pæne og subben var meget stor.
Jeg har også haft kig på KEF KHT3005, størrelsen er det der passer mig allerbedst. De fås til omkring 9600kr. i Sverige.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 20-Juni-2011 kl. 08:35 |
Kig du bare mere seriøst på sættet fra Onkyo.
Hvis man kigger lidt rundt på nettet, så er de fleste ganske tilfredse med Onkyo´s hjemmebiografsæt.
Du kan finde mange andre løsninger, nogen vil sikkert spille dårligere andre bedre.
|
 |
pekr
Bruger
|
Sendt: 20-Juni-2011 kl. 09:30 |
Hvis man nu skulle købe sig et KEF KHT3005 sæt, hvor stor forstærker skal vi op i før det passer sammen?
|
 |