recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken NAS
    Sendt: 20-Juni-2011 kl. 14:07

Hej

Jeg har købt en Apple TV 2 med hjem fra USA som der så skal lidt hacket software på i håbet om at jeg så kan afspille mine mange mkv filer samt iso filer på tvét- de er i HD hhv 720p 0g 1080p - jeg ville så lægge alle film,musik og billeder på en NAS og sidder og prøver at finde ud af hvilken en - har fundet ud af Synology eller Qnap er de store spillere, men hvilken model.

Kravet er blot plads til 2 HD på min 2 gb pr stk og så ellers kan bruges med ATV2 , Boxeebox samt som itunes server og man kan time nedlukning af NAS 

nogle forslag ?

jannik
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 14:09
2 GB pr. stk er ikke de vilde krav, men et forslag kunne være en Synology DS211.

Jeg har en 111'er (samme model - bare med 1 bay), og den fungerer glimrende. Har tilsluttet Squeezeserver samt en WD TV Live, hvor jeg uden problemer kan streame 1080p film til tv'et. Den kan også spille sammen med iTunes. ATV2 kender jeg intet til.

Du kan desuden sætte den til automatisk at tænde og slukke på bestemte tider af døgnet.

Det er i hvert fald et bud herfra.
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 15:05
Bare husk på at en ATV2 ikke kan spille 1080p men "kun" 720p, så hvisbdet er et "problem" for dig, så skal du overveje en anden box.

Synology er satme en fin NAS station, og måske du skulle overveje en med flere bays, så du kan køre op i raid, og være "lidt" mere sikret, hvis der kommer et nedbrud. Det var det jeg blev anbefalet.
Blev også anbefalet at købe deres store udgaver med + efter da de er lavet på en lidt anden måde og er beregnet til at køre 24h mode..
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu