|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
dennism ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
![]() Sendt: 04-August-2011 kl. 18:34 |
Jeg har Stofa kabel-TV i Aalborg. Fra min installation i væggen er der et godt 5m kabel hen til Zaptor-boksen (http://www.av-connection.dk/?PNo=CT600-500). Videre fra Zaptorboksen har jeg et hjemmelavet kabel med IEC stik, som er ca. 7,5m. Det går hen til en EyeTV Hybrid DVB-C tuner.
Problemet er, at nogle kanaler på EyeTV, f.eks. TV3 Puls, TV2 News m.m. har rigtig dårlig signalkvalitet. Det er konstant pixelringe på billedet. Generelt har kanaler på over 800Mhz en signalkvalitet på under 40%. Men TV2 Sport HD og 6'eren HD som ligger lige under på 722Mhz har 99% signalkvalitet. Jeg har brug for en indendørs forstærker til at forbedre signalet. Skal den ikke sidde lige ved vægstikket, som det aller første - altså inden Zaptor boksen)? Hvad vil I anbefale af forstærkere? Det må gerne være billigt, da jeg i forvejen lige har brugt ca. 1.000 på EyeTV :) På AV-cables har de to, men jeg er meget i tvivl, om de kan bruges: Hvordan ved jeg, om det skal være 18dB eller 25dB? På forhånd tak for svaret.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Inden du begynder på at bruge forstærker, så skal du sikre dig at signalet er i orden. Prøv også at få signalet uden om din Zaptor, for at se hvordan det så er.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
Som Radiomanden siger, prøv med dit hjemmelavede kabel fra væg til EyeTV først.
|
|
![]() |
|
dennism ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Jeg har nu sat det antennekabel, som normalt går ind i Zaptor-boksen til EyeTV Hybrid tuneren. Der går jeg 100% signalkvalitet på de kanaler, som ikke virker længere hende i systemet. Det kabel der går efter Zaptor-boksen og hen til EyeTV Hybrid, kan jeg ikke teste fra væg direkte til EyeTV, da det er trukket igennem væggen.
Er det normalt, at der er et tab som det nævnte, efter det kommer igennem Zaptor-boksen og videre i ca. 7-8m antennekabel?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
[QUOTE=dennism] Det kabel der går efter Zaptor-boksen og hen til EyeTV Hybrid, kan jeg ikke teste fra væg direkte til EyeTV, da det er trukket igennem væggen.
Det er jo meningen at det skal testes for at udelukke en e.v.t fejl i det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Det hjemmelavede kabel fra væg til EyeTV, giver samme resultat som normalt. Dvs. at det er væsentligt dårligere end det HomeCinema kabel jeg har.
Enten kablet blevet dårligt et sted, eller også har jeg samlet stikkene forkert. Jeg tror det er det sidste. Her er et billede af de stik jeg har: http://tinypic.com/view.php?pic=2mh9zig&s=7 Det er taget, før jeg lavede kablet. Kobbertråden skal vel trækkes tilbage, men hvad med folien - hvad skal jeg gøre ved den?
Redigeret af dennism - 04-August-2011 kl. 21:02 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis ikke der er stelforbindelse fra kablet til stikkene, (er der det) ?, så er det klart det ikke virker efter hensigten.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvordan skal jeg lave stelforbindelse? Bare med de kobbertråde - elller skal folien også med? Jeg har et billede her: http://tinypic.com/view.php?pic=28cljk8&s=7
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det som på billedet.? Hvis ikke, så er det som skrevet klart det ikke virker.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Begge ender er ca. som på billedet. Kobbertråden og folien er trukket tilbage. Er det som det skal være? Så må kablet have fået en knæk.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kablet hedder Hinke Coaxkabel 7mm, som er i en rulle på 100m. Er det godt nok?
|
|
![]() |
|
![]() |
Kablet er måske også dårligt, det er derfor det er vigtigt at få det testet uden om Zaptor, for virker det uden om, så skal der føres fra vægdåsen via en fordeler. Virker det så ikke, så skal det udskiftes.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |