|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 11-August-2011 kl. 08:28 |
Har p.t en ATOM baseret server stående, men den er ikke kraftig nok til at afspille video.
Den bruges udelukkende som Itunes afspiller og lagerplads. Kan jeg bare købe et gfx-kort og sætte i eller bør jeg skifte platformen? Hvad skal jeg have af hardware for at kunne: (TV Server boxer) Streame TV signal til andre PCér OPtage tv uafhængig Afspille 1080P materiale |
|
![]() |
|
skare ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Vejle, Denmark Status: Offline Point: 293 |
![]() |
Hvad kører du af software?
Har selv smidt et Broadcom Hardware Decoder BCM970015 i min Shuttle X50, også med ATOM, og den kører 1080p uden problemer Kører XBMC på en Linux platform / Skare
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
jamen p.t. ligger der windows på.
Men har ikke PCIe på boardet
|
|
![]() |
|
skare ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Vejle, Denmark Status: Offline Point: 293 |
![]() |
OK desværre nok ikke en mulighed så :(
Så er et GF kort nok vejen frem. Har selv brugt det her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=nvidia+210&sp=all&pid=4304823 Fungerer fint til prisen. / Skare
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok er det bedre løsning, end f.eks at skifte det hele til noget ION baseret ?
|
|
![]() |
|
![]() |
så lige en test af nvidia 210,,, der stod det ikke helt var kraftfuld nok til blu-ray 1080p
men er det bedre med en gfx-løsning eller en kraftigere cpu-løsning?
|
|
![]() |
|
![]() |
Er ihvertfald billigere :)
Ved ikke om det er bedre men vil være tæt på at være det samme resultat i sidste ende. Geforce 210 er tæt på at være identisk med ION GF chipsættet. Du vil måske kunne opnå en lille performance forbedring i forhold til CPU, hvis du skifter, men du har ikke skrevet hvilken ATOM CPU du bruger så er svært at sige. Du skal selvfølgelig have plads til det nye GF kort samt have et ordentligt airflow i dit kabinet før det er en fornuftig løsning / Skare |
|
![]() |
|
![]() |
Lyder da mystisk.
Kørte fint da jeg brugte det, også med 1080p. Også ret sikker på at jeg testede med killa sample Har du et link til testen? mvh Henrik
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ser ud til at det specifict drejer sig om Noise Reduction
Har jeg nok ikke haft på så. Ser ud til at Geforce 220 evt ville være bedre så |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Har en gf210 og den køre alt mit video i 1080P på en dual atom 1.6ghz.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
men hjælper jo ikke når det er en gammel version af atom trådstarter har - som ikke har pci-e! og dermed kan kortene ikke sættes på. - der er kun pci på og der laves stort set ikke længere kort til den port.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |