recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MediaPortal 1.2.0 RC RELEASED!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaPortal 1.2.0 RC RELEASED!

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Emne: MediaPortal 1.2.0 RC RELEASED!
    Sendt: 31-August-2011 kl. 22:27
MediaPortal 1.2.0 RC RELEASED, hvis den er mindst ligeså stabil som 1.2 Beta, så lover det rigtigt godt for den endelige release, har selv kørt med Beta i et par måneder og den er stabil.
Tror lige jeg venter med at opdatere til RC indtil den har kørt lige tid.

Valgte nu alligevel at opdatere, har ikke oplevet nedbrud, men skulle lige have Powerscheduler opdateret til en nyere version

Redigeret af Benu - 02-September-2011 kl. 13:24
Den Ben
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2011 kl. 23:02
Ha ha - min MP (1.2 beta) kører så stabilt, at jeg helt har glemt at følge med i udviklingen Big smile

Nå, men anyway - det er jo også ret interessant hvordan den kommende 2.0 Alfa kommer til at se ud !
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 08:41
Jep.

Der er virkelig sket noget. Alle dem som har prøvet MP før i tiden men opgivet pga ustabilitet skulle virkelig prøve igen. Mit setup køre også 100% stabilt nu og har gjort det siden 1.2beta.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 12:47
confused, det er da positivt at det er kommet så langt så man ikke skal gå og bande imellem versionerne.

Jeg savner stadig MP overfladen, ift. til DVBViewer. 
Mylle, hvad er dit setup, har du noget add on eller er det bare et tv kort og dr1 ?.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 02-September-2011 kl. 12:48
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

MediaPortal 1.2.0 RC RELEASED, hvis den er mindst ligeså stabil som 1.2 Beta, så lover det rigtigt godt for den endelige release, har selv kørt med Beta i et par måneder og den er stabil.

Valgte nu alligevel at opdatere, har ikke oplevet nedbrud, men skulle lige have Powerscheduler opdateret til en nyere version

Hej
Du har ikke Fortherecord også?
Jeg prøvede også med den nye rc, men 4TR ville ikke geninstallere ovenpå.

Generelle sidespørgsmål:
  1. Hvad bruger du til at styre filmcovers/tv serier mm?
    1. Mymovies
    2. Moving pirctures (jeg har selv StreamedMP lagt oven på)
  2. Bruger du standardmenuen, eller har du lavet tilføjelser? Jeg kunne godt tænke mig et par ekstra menupunkter
    1. TV serier
    2. Børne film-tv
    3. Optaget TV (direkte link isf. at skulle in i TV)
mvh
noerden

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hej
Du har ikke Fortherecord også?
Jeg prøvede også med den nye rc, men 4TR ville ikke geninstallere ovenpå.

Generelle sidespørgsmål:
  1. Hvad bruger du til at styre filmcovers/tv serier mm?
    1. Mymovies
    2. Moving pirctures (jeg har selv StreamedMP lagt oven på)
  2. Bruger du standardmenuen, eller har du lavet tilføjelser? Jeg kunne godt tænke mig et par ekstra menupunkter
    1. TV serier
    2. Børne film-tv
    3. Optaget TV (direkte link isf. at skulle in i TV)
mvh
noerden

Jeg bruger Moving pictures og standard skin, som er blevet mørkere i den nye release.
Har lavet forskellige kanalgrupper i tv-del, en hvor alle programmer ligger, en med sport, børnetv, HD kanaler etc.

Af plugins bruger jeg Online video, Moving Pictures, Powerscheduler, SubCentral, Google Calender Plugin, Fritzbox plugin (viser nummer/pauser tv på skærm når der modtages opkald.

Redigeret af Benu - 04-September-2011 kl. 21:31
Den Ben
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

confused, det er da positivt at det er kommet så langt så man ikke skal gå og bande imellem versionerne.

Jeg savner stadig MP overfladen, ift. til DVBViewer. 
Mylle, hvad er dit setup, har du noget add on eller er det bare et tv kort og dr1 ?.

MVH

Hejsa,

Jeg har en tv server med 7 tuner kort (dvb-c,dvb-s,dvb-t). Bruger ontv til EPG information (89kr om året) bruger derudover streamedMP skin, med moving pictures, my tv-series, online videos. Fritzbox plugin, subcentral, Ipimp, xbmc tv-server plugin (experimentere med at streame tv til min ATV2 hacket med xbmc)

Det bliver brugt hver dag af hele familien og er klippe stabilt. Stor WAF factor. Har været med de sidste 5-6 år på godt og ondt, men nu må jeg sige at det bare spiller!

/mylle
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 16:42

Jeg bruger Movin pictures og standard skin, som er blevet mørkere i den nye release.
Har lavet forskellige kanalgrupper i tv-del, en hvor alle programmer ligger, en med sport, børnetv, HD kanaler etc.

Af plugins bruger jeg Online video, Moving Pictures, Powerscheduler, Google Calender Plugin, Fritzbox plugin (viser nummer/pauser tv på skærm når der modtages opkald.

Hejsa
Hvordan har du lavet de forskellige kanalgrupper?

Og forresten, hvordan har folk sat deres fjernbetjening op? Det er nok den største ting jeg mangler for at der bliver stor WAF. Jeg har en Harmony 525 som er sat nogenlunde op (MCE remote).
Noget meget vigtigt jeg mangler der, er muligheden for at markere flere filer til afspilning, så jeg ikke efter 10 min. med Rasmus Klump skal ind i stuen og sætte en ny en over til frøkenen på 3 år ;-)

/noerden
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 19:29

Jeg bruger Movin pictures og standard skin, som er blevet mørkere i den nye release.

Af plugins bruger jeg Online video, Moving Pictures, Powerscheduler, Google Calender Plugin, Fritzbox plugin (viser nummer/pauser tv på skærm når der modtages opkald.

Hejsa

Og forresten, hvordan har folk sat deres fjernbetjening op? Det er nok den største ting jeg mangler for at der bliver stor WAF. Jeg har en Harmony 525 som er sat nogenlunde op (MCE remote).
Noget meget vigtigt jeg mangler der, er muligheden for at markere flere filer til afspilning, så jeg ikke efter 10 min. med Rasmus Klump skal ind i stuen og sætte en ny en over til frøkenen på 3 år ;-)

/noerden
du kan jo bare højre klikke på mappen.
så den afspiller løbende hvad du har lagt i din mappe

så er det kun et spørgsmål om hvor mange Rasmus Klump du har eller plads tll

Redigeret af xcardman - 03-September-2011 kl. 19:31
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 20:49
mylle, har du noget mdapi eller acamd hen over, for det var nok det der drillede min stabilitet.

Det var helt tosset ved kanalskift imellem kodede kanaler.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hejsa

/noerden
du kan jo bare højre klikke på mappen.
så den afspiller løbende hvad du har lagt i din mappe

så er det kun et spørgsmål om hvor mange Rasmus Klump du har eller plads tll

Hvordan højreklikker man med sin Harmony inde i MP ? Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

mylle, har du noget mdapi eller acamd hen over, for det var nok det der drillede min stabilitet.

Det var helt tosset ved kanalskift imellem kodede kanaler.

MVH

Den lytter jeg meget gerne med på!!! samme problem her...
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu