recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson tw3200 - HJÆÆÆLP!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEpson tw3200 - HJÆÆÆLP!!!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Direkte link til dette indlæg Emne: Epson tw3200 - HJÆÆÆLP!!!
    Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 14:21
Har fået fat i sådan en fætter her, men kan simpelthen ikke få den til at virke fuldt ud med de forskellige signalerAngry
De forskellige signaler bliver kørt igennem min marantz 6004  - og derefter enten via hdmi 1 til tv og hdmi 2 til epson(har prøvet at bytte om på disse to uden det hjalp)

Den fungerer fint sammen med hdboksen til parabol, ingen problemer der.
Har prøvet at tilslutte den til min bluray afspiller - både via reciever og direkte, men den vil ikke vise billede og kører jeg igennem reciever hakker den i lyden kan jeg høre, så der går et eller andet galt med signalet.
Bruger også en ACryan mini2 - her oplever jeg at den fint vil vise alle blurayfilmene men den vil ikke vise mine oversigts menuer ude i roden samt vil ikke vise dvdfilm(dvs jeg skal finde og starte blueray op på tvskærmen, og derefter skifte over)

Har prøvet at tage strømmen, skifte rundt med de forskellige hdmi kabler, samt prøvet at køre hdmi direkte i projektoren - desværre uden held...
Den skriver "hdmi1 understøttes ikke" - H: 67,43Khz V: 59,90Hz. Har dog et par gange fået billedet frem, dog med så meget sne henover skærmen så jeg ikke kunne se hvad der foregik

Men eftersom alt virker upåklageligt når det kommer op på tv'et må fejlen jo ligger hos projektoren - men har endnu ikke fået det til at virke via problemløsningen i manualen - så håber at der evt er andre der har haft samme bøvl som mig, som lige har den helt rette løsning til hvor fejlen liggerWink

Redigeret af jj79 - 01-Oktober-2011 kl. 14:42
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 14:55
Jeg har haft noget lignende med lyden med min tw3200.

Jeg har en WD TV live. Nå jeg tilslutter den direkte til projektoren (Har ikke HDMI i recieveren) så kan der under bestemte omstændigheder være problemer.

Konkret sker der det med videofiler med aac lyd at jeg er nødt til at sende lyden til reciveren som PCM, da den ikke kan dekode aac. Hvis jeg tilslutter WD TV til tvet er der ingen problemer. Hvis jeg tilslutter WD TV til projektoren falder lyden ud. Dvs WD TV Live kan ikke finde ud af at konvertere til stereo PCM når den er tilsluttet tw3200. Den slukker simpelt hen for TOS linket. Meget mærkeligt... Jeg kan kun få lyd hvis jeg bitstreamer lyden fra WD TV til recieveren. Det udelukker så filer med aac. Work around er at bruge analog udgangen Confused.

Nu skriver du at projektoren rapporterer 59,90Hz. Det er en skæv frekvens. Når jeg ser bluray eller film fra WD TV der er har en frame rate på 23,97Hz så rapporterer tw3200 23,90Hz. Det kan man se i info menuen på projektoren. 23,90Hz er heller ikke rigtigt. Det kan self. være at det bare er projektoren der skriver forkert, men jeg har på fornemmelsen at det at der sker et eller andet med HDMI handshaket der gør at i hvert fald PCM lyden ikke virker. - Summa sumarum. Hvis du bruger PCM så prøv at skifte til bitstream.

Hvis det ikke virker kan det være dit HDMI kabel. Det ikke utænkeligt at det kan være problemet. Det er set både tit og ofte.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 01-Oktober-2011 kl. 15:30
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 16:38
Har fundet ud af noget med min bluray afspiller - det er en lg-model med lidt indbygget mediaplayer, og den kan jeg bare ikke få til at snakke ordentligt sammen med projektoren.
Har så en ældre samsung bd model i soveværelset og en denon dvd-afspiller i et andet rum, disse er så begge blevet sat til - både direkte og igennem reciever, uden problemer overhovedet - dvs fejlen ligger helt fast i lg'en - kan bare ikk hitte ud af hvad desværreCry

Ang lyd i acryan - kører jeg med passthrough - har prøvet at vælge lpcm som er den eneste anden mulighed jeg har, dog uden succes - har også lige opdaget at jeg ikke kan afspille 720p filer - den vil kun vise billede ved 1080p... Tror jeg vil prøve at smide min wd tv på senere og se hvad den siger til den...

Men kan et hdmi kabel virkelig være skyld i disse ting?
Har pt ikke andre der er lange nok, så kan desværre ikk tjekke op på det lige med det samme...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Har fundet ud af noget med min bluray afspiller - det er en lg-model med lidt indbygget mediaplayer, og den kan jeg bare ikke få til at snakke ordentligt sammen med projektoren.
Har så en ældre samsung bd model i soveværelset og en denon dvd-afspiller i et andet rum, disse er så begge blevet sat til - både direkte og igennem reciever, uden problemer overhovedet - dvs fejlen ligger helt fast i lg'en - kan bare ikk hitte ud af hvad desværreCry

Ang lyd i acryan - kører jeg med passthrough - har prøvet at vælge lpcm som er den eneste anden mulighed jeg har, dog uden succes - har også lige opdaget at jeg ikke kan afspille 720p filer - den vil kun vise billede ved 1080p... Tror jeg vil prøve at smide min wd tv på senere og se hvad den siger til den...

Men kan et hdmi kabel virkelig være skyld i disse ting?
Har pt ikke andre der er lange nok, så kan desværre ikk tjekke op på det lige med det samme...

Det er aldrig nemt at vide hvor fejlen ligger når to apparater med HDMI ikke vil tale sammen. Man kan som oftest kun konstatere at det ikke virker. Hvis både din AC og LG ikke kan og min WD TV har problemer med tw3200 synes jeg dog det peger mod projektoren. Der er nok ikke noget at gøre ved det da det nok er et HDMI hand shake problem.

Jeg har ikke prøvet med 720P så jeg ved ikke om det virker hos mig.

Som du beskriver det her er det nok ikke kablet.

Angående WD TV er min nedgraderet til firmware 1.04.22 da det er endnu værre med den nyeste firmware og da der er en bug i "Match video framerate". Seneste version hvor det virket pålideligt og hvor der ikke ar yderligere fejl er 1.04.22.

Meld lige tilbage når du har prøvet.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 01-Oktober-2011 kl. 17:01
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 19:30
Så er det afprøvet - og der er ingen problemer med WD afspilning hverken menu, lyd eller billede indtil videre - så den får da sin faste plads i stuen igen, indtil jeg finder noget andet der kan klare hd-lydenWink
Der kommer selvfølgelig også til at ske en ombytning på bluray fronten, heldigt nok at jeg havde de ekstra maskiner til at stå ellers havde det da godt nok givet mig kuk i kabyssenCensored

Men vil nu ikke give helt fortabt endnu, der må jo være et eller andet galt med software i den projektor siden den skaber sig sådan - ved du om der evt er kommet en firmware upgrade til den?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Så er det afprøvet - og der er ingen problemer med WD afspilning hverken menu, lyd eller billede indtil videre - så den får da sin faste plads i stuen igen, indtil jeg finder noget andet der kan klare hd-lydenWink
Der kommer selvfølgelig også til at ske en ombytning på bluray fronten, heldigt nok at jeg havde de ekstra maskiner til at stå ellers havde det da godt nok givet mig kuk i kabyssenCensored

Men vil nu ikke give helt fortabt endnu, der må jo være et eller andet galt med software i den projektor siden den skaber sig sådan - ved du om der evt er kommet en firmware upgrade til den?

Nej jeg ved ikke om det i det hele taget findes. Jeg har på fornemmelsen at firmwareopdateringer kun kan ske på værksted. Jeg har kigget efter det men kan slet ikke finde noget. Hverken firmware, servicemanual eller tastrekombinationer til service menuen. Jeg kan ikke engang finde en bekræftelse på at der i det hele taget findes en servicemenu. Det virker som om den er låst lige så godt som fort knox.

Ellers godt at det virker med WD TV. Kan du ikke lige prøve om du kan få den til at virke med PCM - Man skal vælge stereo i opsætningen. Er det en wd tv live eller er det den gamle model uden netværk?

MVH
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 20:52
Nej det kan da godt ske vi skal have genskabt gamle egon olsen for at få åbnet op for godteposen så - det var jo ikke specielt pænt gjort af dem Thumbs Down
Det er live modellen jeg har, dog ikke med tilsluttet netværk.
Har lige tjekket firm - min er 1.04.17, så der er nok kommet et par stykker siden jeg sidst updatede denWink og ved da ikke om jeg tør nu det virker pt. Men den afspiller lyden fint når jeg vælger stereo ude i opsætningen både dts(1080pfil) og dd(dvdfil) som lige var dem jeg afprøvede nu her...

Så er spørgsmålet bare hvad der ellers ikke går godt i spænd med projektoren - det ville da være noget øv at skulle prøve en hulens masse andre bokse for endelig at hitte en der duede - og eftersom to af de ting jeg havde i mit setup nu er skiftet, gruer jeg da lidt for fremtiden på den frontConfused
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 21:03
Har ingen problemer overhovedet... Kører alle signaler igennem min receiver Sony DA 5400.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 21:07
Du skal ikke være bange for at opgradere. Du kan altid gå tilbage. Der endda en officiel WD side med korrekt navngine firmwares. De ved godt at deres seneste ikke har været for gode.
Jeg tror ikke det er et udbredt fænomen at tw3200 ikke kan med forskellige andre apparater. Jeg er ikke stødt på andre end lige dig (og mig) der havde det problem. De kan være jeg selv skulle prøve 1.04.17.

MVH
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Har ingen problemer overhovedet... Kører alle signaler igennem min receiver Sony DA 5400.

Har du evt en mediaplayer tilsluttet?
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 21:40
Nej jeg har via google kun fundet en der havde bøvl med ac.ryan kontra tw3200, og det var ikke det samme problem som mit desværre - men håber da på der dukker en person op, der har haft samme problem og lige kan fortælle mig hvordan den skal skæres Wink
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 22:02
Ja, jeg har haft både Tvix, Wd Tv Live og Boxee, samt TV-tuner, Xbox, PS3 mm. igennem og aldrig oplevet problemer...
Måske det skal findes i den måde, din receiver behandler signalet på?

Redigeret af Supergris - 01-Oktober-2011 kl. 22:02
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu