recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ultimativ straming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketultimativ straming

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: ultimativ straming
    Sendt: 09-November-2011 kl. 16:15
Hej Alle sammen

Jeg står og vil rigtig gerne have hele min hardware park til at spille sammen. Jeg har 2 ejendomme med forskellig hardware og placering.

Bopæl (København)
Qnap 219p
Slingbox pro HD
Forbindelse: 30 mbit download og 10 mbit upload

Ferielejlighed 1 (Jylland)
PS3
Fladskærm (ældre dato)
Forbindelse: 30 mbit download

Derudover ejer jeg en Iphone, som jeg også gerne vil have til at se film og TV på.

Jeg har fået sat Slingbox Pro HD op og kan jo i princippet købe tilhørende APP, for at se TV på denne.

Følgende spørgsmål opstår her:

1) Hvordan får jeg Slingplayer pro HD til at spille sammen med PS3 i Jylland?
2) Hvad er den bedste løsning til at streame film til PS3?

Hvis jeg skal købe nyt udstyr, vil jeg gerne nøjes med et styk udstyr, som både kan modtage stream fra Slingbox og film.

3) Kan jeg på nogen måde udnytte slingbox, så den streamer film fra Qnap, så man selv kan vælge film og få den til at streame via Slingbox?

Skal jeg mon skifte min Qnap ud eller hvad skal jeg. Håber nogen kommer med en ideel opsætning :)
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 19:33
Du skal sætte din router (bopæl) op så man kan tilgå den ude fra nettet, kan ikke rigtig se at du behøver at købe noget. ( skal dog siges at jeg ikke ved noget hvilken ip opsætnings muligheder man har i en ps3
Til top
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:19
Hej :)

Har du selv en slingbox? For jeg vidste ikke ip adgang til router ville give adgang til slingbox. Har åbnet porten, men kan ikke koble ps3 op til den, kan godt via en computer :)

Kan en qnap 219 streame film? I så fald hvilket app skal jeg smide på den for at gøre det? Plex har den i hvert fald for lille til. Airplay mener jeg er samme problem.

Håber jeg kan høste af andres erfaring som har NAS og slingbox :)
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:32
Jeg har ikke en slingbox( er det ikke "bare" en streamings boks) bruger apple tv2 med xbmc på og har en qnap ts 109 kørende. Har min qnap sat op så man kun kan tilgå den fra 2 bestemte ip adr. Ude fra internettet.
Hvis at du ikke slukker for din router i sommerhus beholder den samme ip adr, og det samme på din bopæl. Så kan du i din router sige at hvis din ip adr. Fra sommerhus "spørger" på en port skal den blive guiden hen til den mappe på din qnap som du ønsker.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Jeg har ikke en slingbox( er det ikke "bare" en streamings boks) bruger apple tv2 med xbmc på og har en qnap ts 109 kørende. Har min qnap sat op så man kun kan tilgå den fra 2 bestemte ip adr. Ude fra internettet.
Hvis at du ikke slukker for din router i sommerhus beholder den samme ip adr, og det samme på din bopæl. Så kan du i din router sige at hvis din ip adr. Fra sommerhus "spørger" på en port skal den blive guiden hen til den mappe på din qnap som du ønsker.

Via hvilken protokol? 
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:41
Ftp
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Ftp

Men det understøtter ps3 vel ikke? så vidt jeg ved...
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:47
Pas. Ved ikke hvilke muligheder ps3 har.
Syntes at det lyder mærkeligt hvis at man ikke skulle kunne få det til at fungere sammen
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:49
Alternativ tage en bærbar med til sommerhus og brug den som mellem led
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:54
Har svært ved at finde noget ideelt men en mulighed kunne være at du droppede qnap og byggede en lidt kraftigere server/nas som så kunne køre plex serveren. 

Så kan du i hvert fald tilgå alle dine film fra ios/android/pc/mac.

Så er der tv hvilket er lidt sværere. En mulighed kunne være at bruge XBMC hvilket understøtter slingplayers men så bliver det jo pludseligt træls at få fat i din plex media server. Det kan dog godt lade sig gøre med et addon til xbmc. 

Hvordan modtager du tv?

En idé til afspiller i lejlighed kunne så være en roku box eller en apple tv 2.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 20:56
Kom lige til at tænke på at hele problemet med DLNA er at det er lokalt. Sæt en VPN server op på din NAS eller router og forbind din ps3 til den. Så har du forbindelse til alt dit delte indhold på hjemmenetværket. 

Tror aldrig din ps3 kommer til at vise indhold fra din slingplayer så vidt jeg kan se. 

Hvis du lavede en ny NAS/mediaserver kan du jo kører en tv server (dvbviewer / mediaportal tv server) på denne også og så tilgå det hele via dlna på din ps3. 
Til top
mogwai Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-April-2006
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 20:51
Hej Briam

Tak for dine gode input :) Det er helt rigtigt at PS3 ikke som udgangspunkt understøtter Slingbox og håbede nogen kendte en omvej - google har ikke kunnet hjælpe desværre :(

Tænkte nok det krævede en lidt mere kraftig Qnap. Har du en anbefaling til en medie/NAS server, som ville kunne klare sig bedre?

Jeg har ikke kunne få VPN til at virke på NAS - kan man lave en VPN forbindelse, hvis ens router ikke understøtter VPN? Har jeg ikke rigtig kunne finde svar på. For havde overvejet at erhverve mig en router, som understøttede dd-wrt og derved kunne køre Open VPN.

Jeg vil rigtig gerne have det er så brugervenligt og enkelt som muligt (i hvert fald brugerfladen)

Kunne en løsning være til PS3: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Kan bare ikke finde ud af hvordan man får streamingen fra Slingbox til at gå uden om slingbox hjemmesiden.


Redigeret af mogwai - 14-November-2011 kl. 21:22
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu