recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening
    Sendt: 13-November-2011 kl. 12:16
Hej

Jeg har lige nu en Logitech Harmony 600 men er ikke helt tilfreds med den og synes den nærmest lagger hvilket især kan mærkes når man kører rundt i menuerne i XBMC. 

Har googlet problemet lidt og kan se at jeg ikke er den eneste med problemet og at det er noget der går igen på alle logitech harmony fjernbetjeninger det er bare ikke i alle brugsscenarier man tænker over det tror jeg. 

Derfor kunne jeg godt tænke mig et alternativ til logitech harmony evt. noget med en rf forbindelse til htpc for at få en mere stabil fjernbetjening end hvad ir kan levere. 

Kunne også være lækkert med noget qwerty ligesom boxee og tivo fjernbetjeningen har men de er jo bare ikke universale.

Nogen bud på den ultimative fjernbetjening eller er den bare ikke lavet endnu?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 12:48
Jeg har læst mange gode ting om urc mx 810
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 14:44
Logitechs remotes "lagger" vist alle sammen, et trick er at sætte button delay til 100ms i stedet for 0, da ingen delay faktisk giver større delay end et manuelt delay, ja det er lidt fjollet :s

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Logitechs remotes "lagger" vist alle sammen, et trick er at sætte button delay til 100ms i stedet for 0, da ingen delay faktisk giver større delay end et manuelt delay, ja det er lidt fjollet :s

Det er faktisk rigtigt nu du skriver det, Logitech ændrede min fra 0-10 ms fordi jeg beklagede mig over at jeg tit lavede "dobbelttryk"
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 14:51
Jeg bruger en one sammen med xbmc, og oplever ingen lagging.

Virker faktisk rigtig godt, sammen med xbmc på mit medie center.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Er du nu helt sikker? Har lige snakket med en kollega som har 900 og han synes også den var lidt langsom. 

Hvis du f.eks.  trykker 5 gange hurtigt opad er den så ved den 5. i menuen når du har trykket eller går der lige lidt mens den indhenter de tryk du har sat i kø?

Jeg siger ikke man ikke kan leve med det men synes efterhånden bare det er skide irriterende. 
Til top
MadsO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-August-2008
Sted: Denmark
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Er du nu helt sikker? Har lige snakket med en kollega som har 900 og han synes også den var lidt langsom. 

Hvis du f.eks.  trykker 5 gange hurtigt opad er den så ved den 5. i menuen når du har trykket eller går der lige lidt mens den indhenter de tryk du har sat i kø?

Jeg siger ikke man ikke kan leve med det men synes efterhånden bare det er skide irriterende. 
Det vil også komme meget bag på mig, hvis det passer. 
Jeg har også haft en Harmony One det sidste års tid, og har forlængst opgivet at få den til at holde op med at lagge.

Selvom jeg til dels har vænnet mig lidt til det, irriterer det mig stadig voldsomt. Så for det meste bruger jeg mit trådløse tastatur, når jeg skal navigere meget i menuerne i XBMC.

Jeg må sige, at jeg ikke forstår, hvorfor der ikke er mere fokus på denne "feature", da den, ihvertfald for mit vedkommende, gør remoten nærmest ubrugelig i mange tilfælde.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:39
Hvis du kun skal bruge den til HTPC er den oplagte vel en iPod. 

Ellers er der programmer der kan fange enhver IR kode og gøre hvad du ønsker = Alle fjernbetjeninger  kan bruges, også den fra dit gamle Saba TV så længe den ikke er med ultralyd :-)

Harmonyerne har nogle delay timere der kan stilles til 0 Ms (de 100 Ms har jeg dog aldrig hørt om før) der gør dem noget hurtigere.

BS
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ellers er der programmer der kan fange enhver IR kode og gøre hvad du ønsker = Alle fjernbetjeninger  kan bruges, også den fra dit gamle Saba TV så længe den ikke er med ultralyd :-)

Harmonyerne har nogle delay timere der kan stilles til 0 Ms (de 100 Ms har jeg dog aldrig hørt om før) der gør dem noget hurtigere.

BS

Det med delay er prøvet og også ændrer antal gentagelser. Hjælper meget lidt sammenlignet med hvor stort delayet er. 

Jeg har også en gammel setop box fjernbetjening der er sat op til brug vha. eventghost. fungere meget bedre men den er jo ikke universal :) 

Den officielle xbmc remote er ideal men synes kun jeg læser om folk der har problemer med rækkevidden. 

Lige nu er jeg mest hooked på en logitech dinovo mini.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af MadsO MadsO skrev:

Jeg må sige, at jeg ikke forstår, hvorfor der ikke er mere fokus på denne "feature", da den, ihvertfald for mit vedkommende, gør remoten nærmest ubrugelig i mange tilfælde.

Undre også mig. Synes ikke det er acceptabelt når man har betalt 2000+ for en fjernbetjening :)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Pas på med hvad du siger her. Ikke alle fjernbetjeninger virker, da der er/kan være forskel på IR frekvenserne.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Hvordan sætter man det delay, da jeg ofte har problemer med dobbelttryk?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu