recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Google Navigation?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Google Navigation?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Google Navigation?
    Sendt: 02-Januar-2012 kl. 00:11
Jeg står i den situation, at jeg har en gaaaammel TomTom gps samt en not-so-smart-phone, som begge trænger til at blive udskiftet. Så mine tanker går på en mobil med android og derfor indbygget gps.

Tanken med navigation fra google tiltaler mig meget. Min nuværende teleudbyder - Telenor - har et fornuftigt tilbud på et abonnement med 3 gb data inkluderet (og det skal kun bruges i DK), så det burde være rigeligt. (?)

Jeg vil gerne høre im folks erfaringer med Google Navigation: Er I tilfredse? Hvordan er det sammenlignet med betalingsløsninger, herunder evt mangler? Andre kommentarer? Er der tmc?
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 15:20
Jeg har brugt Google navigation lidt her i Norge og har været meget positiv overrasket! Det har fungeret rigtig godt både til fods (finders også mange små stier) og i bi. Den har dog ikke alle fordelene en reel gps har. eks. estimeret fremdrift i tunneller. Jeg kørte dog forkert (fordi jeg ikke lyttede til Google) og der fandt den faktisk en ny rute som en rigtig gps ville have gjort.

Jeg ville nok gå efter et abb. med ubegrænset data, mest fordi der ikke er den store forskel på prisen fra 3GB til ubegrænset men også for at være på den sikre side.
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 15:28
Beklager min sidste tilføjelse. Det er for længe siden jeg har tjekket abbonementer i DK. Jeg ved ikke hvor meget traffik Google Navigation genererer, så kan ikke give dig råd om det desværre. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 15:38
A-GPS i en telefon koster ikke meget, der hentes ikke meget data til det brug. Det er kun få Kr. man bruger på en dag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

A-GPS i en telefon koster ikke meget, der hentes ikke meget data til det brug. Det er kun få Kr. man bruger på en dag.
A-GPS hvad snakker du om ! Tror du ikke mere det er download af kort som OP tænker på.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 16:15
Nu lyder det ikke som noget der skal bruges flere timer om dagen, men mere en gang i mellem når man lige skal finde et nyt sted hen, og til det synes jeg google navigation er rigtigt fint. Det koster ikke noget i indkøb, bruger meget lidt data i drift, fylder ikke på telefonen.
Det laver nogle gange nogle lidt mærkelige ruter, viser ikke hvilken bane du skal ligge i ved motorvejs udfletninger og sådan nogle smarte ting som betalingsløsningerne.
Men det er jo gratis med i en android telefon og hvis det ikke dækker dine behov kan du jo købe et af de andre programmer til telefonen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 16:25
Hvis du har Telenor kan man hvis man har en iPhone gratis downloade og bruge navigon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvis du har Telenor kan man hvis man har en iPhone gratis downloade og bruge navigon

Hvis ikke lige det var fordi det tilbud sluttede med november måned....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 16:55

Hej Bleed_blue.

Sidste år havde vi i Spanien lejet bil 3 dage sammen med nogle venner.

Han kørte og jeg sad ved siden af og samenlignede deres TomTom og min Google Navigation.

De kan begge finde vej, men min konklution er at det er 2 vidt forskellige produkter.

I TomTom indtastes en gade adresse eller længde/bredde koordinater.
Google kendte et firmanavn, en stor hal ude i et industriområde med campiong vogne og udstyr.
Vi forventer at Google Navigation automatisk fik lokationen fra en Google søgning,
men er stadig i tvivl om Firmaet hat betalt Google noget for det.

Men vi fandt begge TomTom bedst til rundkørsler. TomTom siger f.eks at man skal køre fra ad 3. vej.
Her siger Google bare at man skal køre fra, ikke ad hvilken vej.

På den måde jeg brugte dem på, havde Google de nyeste kort.
Om morgenen koblede jeg på et trådløs WiFi netværk mens jeg valgte dagens rute.
2 af dagene lod jeg ikke mobilen bruge data på 3G netværket.
Men den førte os stadig til de rigtige destinationer.
Hvis vi kørte fra motorvejen for at holde en pause, stoppede navigeringen ( den kunne jo ikke opdatere via 3G ).
Men så snart vi igen kom på mortorvejen, måske 40 km længere fremme, fortsatte den med den rute den var i gang med.

Den 3. dag fulgte vi den planlagte rute og jeg tror at for godt 100 km kørsel brugte den ca 1MB.

Jeg har i Danmark under indtastning set Google Navigation vise et Street View billede af et sted, hvor den troede jeg skulle vende.

Det var lidt om Google Navigation, hvis jeg skulle bruge TomTom i myldertiden ville jeg kigge på de modeller med HD Traffic.

TomTom har en hjemmeside for planlægning, hvor man kan se de trafikkøer de kender og planlægger udenom:

http://routes.tomtom.com

Jeg er forbavset over hvor nøjagtig oplysningerne er for myldertiden i Storkøbenhavn. Jeg mener at have læst at de måler andre TomTom brugeres hastighed. Lav hastighed betyder kø.

Hilsen Carsten.

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 17:26
Man kan jo også vælge at pre-downloade kort-materiale med google navigator sådan at man ikke behøver 3g. Brugte det lige her til nytår og må sige at jeg faktisk var imponeret over hvor godt det virkede. Kan godt lide at man ser satellit billeder istedet for bare vejene. Viser som sagt også et streetview-billede ved ankomst. 

Det kan i hvert fald fint bruges til langt det meste. Hvis alternativet er en gps til under 1000kr vil jeg mene at du skal vælge at smide penge i telefonen. 

Der kommer jo også gratis navigation med nokia lumia 800 som ikke basere sig så meget på datatrafik og man kan hente hele lande ned ad gangen. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 18:37
Hvis det primært er til brug i DK, så er det jo bare at prøve det af - da programmet er gratis ( - var i hvert fald til min Desire) . Mht data forbrug skal du overhovedet ikke bekymre dig med et 3gb abo  - om du så kører bil 24 timer i døgnet !. 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 08:59
Google Navigation får også en varm anbefaling herfra. Selvom den i selve navigiationen enkelte gange kan låse sig fast (på min wildfire som er en !"#"##€ telefon, så det er muligvis ikke google's skyld). Til gengæld er det en drøm at finde destination i google maps i stedet for på Garmin eller TomTom som jeg begge har haft tidligere. Det at man ikke nødvendigsvis skal bruge en adresse for at finde frem er dejligt.

Oveni har man altid opdaterede kort....
Mvh dan.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu