recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal og Hauppauge Wintv-CI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Media Portal og Hauppauge Wintv-CI

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Media Portal og Hauppauge Wintv-CI
    Sendt: 19-Januar-2012 kl. 15:24
Hejsa
Efter vi er gået over til betalings TV på TV2, så er jeg gået over til boxer.
Har invisteret i en Hauppauge WinTv-CI og koblet den til Min HTPC og installeret den
Der har jeg så også et Hauppauge HVR 4400 TV Kort i.
Jeg kan godt installere WinTv-CI og finde den under opsætning i TV-Server. MEN lige meget hvad jeg ændre på i opsætning, så kommer den frem og siger at kanalen er scrambled
HVAD gør jeg nu?
har haft en tråd åben på www.Team-Mediaportal.com i nogle dage, og ikke ET Eneste svar har jeg fået, så NU spørger jeg her :) Smile
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

MEN lige meget hvad jeg ændre på i opsætning, så kommer den frem og siger at kanalen er scrambled

Ja, det er den jo også. Har du isat dit CA modul og kort og vendt det rigtigt?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 17:52
Du har selvfølgelig sat TV-server til at bruge Cam,

CAM
This setting shows whether the tuner may used a CAM for decrypting scrambled channels. If you use a card with Common Interface (CI) with your CAM and smart card installed then you must enable the CAM (see the Edit Tuner Settings section below) in order to be able to watch Pay-TV.

CAM Limit
The CAM limit specifies how many scrambled channels you are able to tune simultaneously. You should set this limit (see the Edit Tuner Settings section below) based on the technical capabilities of your CAM. Please refer to your CAM's manual for further details.

Den Ben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 07:34
Benu... ja, og det er sat op, det ser bare ud som om ... som om der ikke er noget cam sat i Wintv-ci
fltk. ja efter jeg læste dit svare har jeg vendt den på alle mulige måder :)

Cam og boxer kort dur fint i TV
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 09:41

fltk. ja efter jeg læste dit svare har jeg vendt den på alle mulige måder :)

Altså begge 2 LOL
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Altså begge 2 LOL

Satte kort i cam begge veje, vendte så cam , og prøvede kortet begge veje igen Så ja, MEN har fundet ud af at det er et NEOTION CAM jeg har, og det skulle ikke være kompatible med Hauppauge, så NU venter jeg på et "Smith" CAM ....så må vi se hvad der sker
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 23:16
Smit cam virker med Hauppauge Wintv-ci
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 23:19
Sådan ! du har vel ikke checket om det kan decode flere kanaler på samme mux, samtidig ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
jackob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-August-2006
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 17:32

Smit cam virker med Hauppauge Wintv-ci

Det kan jeg bekræfte.
Jeg har wintv-nova-pci og wintv-ci og Dvbviewer på windows8 developer! Brugte megen tid på at rode med drivere og settings indtil jeg fandt denne tråd - og fik købt mig en "smit" cam. Det virker: kodede kanaler dekodes fint. Men alt fungerer nu ikke helt glat (endnu?): når man skifter mellem kanaler fryser lyd og billed. Dette problem er muligvis væk nu efter at have kørt "skan enheder" under dvbviewers hardware settings.

Til top
jackob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-August-2006
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 17:38
...Jeg købte smit cam'en her:

http://www.mbtrade.dk/shop/viaccess-ca-modul-fra-smit-til-yousee-kabel-tv-187.html

Husk at CAM'en skal være til Boxer det er ikke helt let at finde fordi Boxer anbefaler og selv distribuerer kortet fra Neotion.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Sådan ! du har vel ikke checket om det kan decode flere kanaler på samme mux, samtidig ?

Nej det har jeg ikke, men har læst MANGE gange at Hauppauge WinTC-ci KUN kan håndtere een kanal på samme tid

Købte mit Smit modul hos http://www.electrola.dk/shop/cms-12.html 
Bestilte det den ene dag, dagen efter var det i postkassen
Til top
jarihj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Januar-2012
Sted: Tårnby
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jarihj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 20:01
I mediaportal?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu