recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv 32-37" + DVB-T2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv 32-37" + DVB-T2

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv 32-37" + DVB-T2
    Sendt: 24-Januar-2012 kl. 21:47
Hejsa Smile

Jeg har påtaget mig opgaven, at anskaffe et nyt tv til et familiemedlem..

Størrelsen skal være mellem 32-37", så det er rimelig lige til bare at vælge et.. Værre er det med digitalmodtageren i tv'et.. Udbyderen bliver Boxer nemlig, som jo fra 1. april sender TV2 i HD - en DVB-T2 modtager kræves der for at kunne modtage HD via Boxer ikke??

Jeg vil nemlig købe, så der slippes for en modtagerboks ved siden af tv'et så længe som muligt, så antennekablet kører direkte fra antennen til til tv'et - eller faktisk skal jeg også skaffe en dvb-t hdd-optager, men i forhold til HDTV og Boxertv, er der så noget udover DVB-T2 som jeg skal være opmærksom på i forbindelse med det kommende hd-signal??

På forhånd tak Wink

Ps. der findes muligvis emner der minder om dette, jeg synes bare ikke jeg kunne finde noget der præcist var om dette..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 22:12
Det skal være Full HD, have DVB-T2 modtager OG kunne tage et CI+ 'tv modul'.
Du kan finde en liste på Boxeres hjemmeside og så lade dig inspirere lidt af den.

Redigeret af Infinity - 24-Januar-2012 kl. 22:16
mvh Infinity
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 22:48
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:06
Så har jeg bestilt et Panasonic TX-L37E30Y..

Men udover det, så skal der jo et tv-abonnement til for at kunne se tv..
Jeg skal til at bestille hos Boxer, men er kommet i tvivl mht. modtagerudstyret:
Den vel oftest brugte løsning er et kort i et CI-modul som skal ind i siden på tv'et ELLER en HD harddiskoptager (med dvb-t2 for at kunne optage TV2 HD og andre HD-kanaler til den tid) - for at kunne optage helt de samme kanaler som på tv'et..

- Spørgsmålet er om hvis jeg vælger en separat boks med kort i, om boksen så SKAL være tændt hver gang når der skal ses tv?? Det skal helst være sådan at der bare skal tændes på tv'et og det så kører, og når man så skal optage, så skal der bare tændes for boksen, styre tv'et over på HDMI-indgangen og så optage det der ønskes.)

Til at forstå hvad jeg mener?? Smile

Redigeret af Casper - 26-Januar-2012 kl. 18:11
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:16
Bruges der udover TVet, en optager, og man IKKE ønsker at betale for extra kort, så SKAL aæt modtagelse udover DR kanalerne, være via optageren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Bruges der udover TVet, en optager, og man IKKE ønsker at betale for extra kort, så SKAL aæt modtagelse udover DR kanalerne, være via optageren.

Okay ja, så man kan ende med både et kort i tvet og i modtagerboksen, og dermed have en ekstra kortudgift for at kunne optage de samme kanaler..
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:32
Og så skal en kortlæser til dit TV.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 20:13
Hvis den PVR
som købes hart 2 Tunere, og det har den med sansynlighed, så er det ikke nødvendigt med 2 kort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 20:31
Nu vil spørgeren gerne se Tv uden en evt.optager skal være tændt.
Skal han så ikke bruge to kort?
Ellers skal han vel flytte kort fra Tv til Pvr
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 20:38

Hvis ikke man ønsker at spare penge, ja så er det nødvendigt med 2 kort. Der kan bruges en del strøm for det et extra kort koster.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 21:51
Et Ekstrakort hos Boxer koster 299,- og det er en engangsudgift. Alle kanaler fra Hovedkortet minus Disney og CanalDigital kommer på Ekstrakortet. CanalDigital kan komme på Ekstrakortet mod betaling.
Hvis du hiver kortet ud i tide og utide bliver det før eller senere ødelagt (tænk på dit Dankort, det virker heller ikke altid, og her er ingen magnetstribe).
mvh Infinity
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 08:22
Nesager: Nå ja, det glemte jeg at nævne, men ja selvfølgelig også en kortlæser :)

Radiomanden: Ja, mange har ihvertfald 2 tunere.. Men jeg kan lige se en forvirring med skifte kort over til optageren, når de er ude og skal huske at hive det tilbage til tv'et når det er.. (det er min farmor, som jeg laver dette mindre projekt for) - 2 kort må være løsningen, så det bare kører og man så ser bort fra udgiften..'

Men som Infinity skriver, så er 299,- et beløb som er til at gøre med - oven i købet et engangsbeløb..  Det må næsten være løsningen så..

Redigeret af Casper - 27-Januar-2012 kl. 08:22
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu