|
Hjælp en DVBViewer nybegynder |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
erazmuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2012 kl. 13:36 |
Hej med jer
Jeg installerede for at par dagen siden DVBViewer og ikke mindst Recording Service - begge dele den seneste udgave.
Primært pga. muligheden for at streame live-TV over internettet.
Jeg er stødt ind i nogle ting, jeg ikke helt forstår, som jeg håber I vil hjælpe mig med.
1. Jeg kan simpelthed ikke forbinde til Recording Service, hverken fra lokal-netværket eller fra internettet, men mindre jeg har slået Windows Firewall fra. Har ellers, tror jeg da, tilladt alt hvad der har med DVBViewer og Recording Service at gøre i firewall'en. Så snart firewall'en er slået fra, kan jeg forbinde både lokalt og fra internettet (så Routeren må være korrekt indstillet).
Hvad kan jeg have gjort galt?
2. Selv om firewall'en er slået fra, kan jeg ikke forbinde til Recording Service fra Google Chrome, med Androind-telefon, eller fra en iPhone. Der er forbindelse til serveren, men den bede om brugernavn og password, og så snart jeg indtaster det og trykker Login, beder den bare om brugernavn og password igen og igen. Dette både lokalt og fra internettet.
Fra Internet Explorer og Firefox virker det fint. Any ideers?
3. Når jeg forbinder via Gæste-brugeren, kan jeg kun planlægge optagelser via "Timeline"-viewet. Fra "TV Guide"- og "Program oversigt"-viewet er optagemuligheden der ikke. Jeg er ikke helt sikker, men jeg synes bare, at muligheden var der den første dags tid efter installationen.
Hvis jeg logger ind som admin, kan jeg planlægge optagelse fra alle tre sider/view's
Er det også sådan hos jer?
Hvis det har noget at sige, kan jeg oplyse, at min DVBViewer-server kører på Windows 7 Ultimate x64.
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej, jeg kan nok hjælpe lidt mht. hvilke porte der skal være tilgængelige, når det virker internt (læses du forbinder med din klient og det virker) uden firewall så prøv i en dos box / command prompt at køre en netstat, så får du en liste over hvad der kommunikerer med hvad på din pc. Så kan du få et overblik over hvad dvbviewer bruger af porte til at kommunikere med din klient.
Alle de andre problemer er jeg blank på.
En holdning her fra mig er, hvis din PC'er ikke sidder direkte på nettet men sidder med NAT bag en router, så er en firewall lidt ligemeget, den er først nødvendig når der er flere pc'ere på samme net. Da du alligevel åbner port forwarding i din firewall står den på øretævernes holdeplads ift. internettet. Hvis du kun forwarder de porte du skal bruge er firewall igen lidt ligemeget.
Jeg kører firewall på mine maskiner, men har ej heller noget åbent, men har børn der spiller/downloader alt mulig skrammel fra internettet.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
Jeg kan måske hjælpe lidt med 1)
Når du installerer Recording Service, så bliver du spurgt om du vil åbne for den i Firewall i lokal netværk. Her vælger man selvfølgelig "Ja".
For at åbne via internet, uden at disable firewall, har følgende virket for mig (Win 7): Gå ind under Winsows Firewall - Avancerede indstillinger Find DvbViewer Recording Service under Indgående regler ![]() Vælg Egenskaber - Område og tillad alle eksterne IP adresser, eller bare nogle bestemte hvis du har nogle faste adresser du forbinder fra.
![]() Hvis du skal streame noget via internet, er det muligt at du skal åbne for både tcp og udp, men ellers burde det række med tcp.
|
|
![]() |
|
Tusind tak for jeres input begge to
![]() audio's indlæg gjorde faktisk tricket for mig, eller rettere satte mig på sporet. Jeg havde ellers været derinde og rode tidligere, men det må have været inden jeg besluttede at re-installere hele dynen. Og siden havde jeg ikke tænkt på at rode videre derinde. Indstillingerne under "Område" stod korrekt, men jeg ændrede Protokoltype under "Protokoller og porte" fra UDP til TCP, og nu er der forbindelse selv med firewall'en slået til ![]() Mit probelm nr. 2 er godt nok mærkeligt - det må jeg rode mere med, men måske én af jer gider at tjekke for mig, og I oplever det samme når I logger ind som Gæst? Jeg er nemlig ikke, som sagt, sikker på at optagemulighederne var der tidligere, men det ville da være oplagt, at de var. En anden ting jeg har lagt mærke til siden, er, at hvis jeg klikker på "Konfiguration" eller "Tasks", så får jeg bare "Program oversigt" frem (dette kun med gæste login). Her mindes jeg også, at der virkede i starten. Tak for jeres hjælp!
|
|
![]() |
|
En lille update...
Mit problem nr. 2 er nu løst.
Problemet var brugen af æ/ø/å i brugernavn/adgangskode.
|
|
![]() |
|
goffers ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2012 Status: Offline Point: 12 |
Så kan du få et overblik over hvad dvbviewer bruger af porte til at kommunikere med din klient.
Alle de andre problemer er jeg blank på.
![]() |
|
![]() |
|
Er der slet ingen, der kan hjælpe mig med mit problem nummer 3 ?
![]() |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Må indrømme at jeg ikke har sat mig ordentligt ind i problematikken, men er løsningen ikke at man logger ind som Admin?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Njaaa, det er ikke den optimale løsning for mig.
Sagen er den, at jeg gerne vil have min kone og søn til at bruge gæste-brugeren, så de ikke kan slette eller omkonfigurerer noget. Det duer bare ikke, hvis de ikke kan planlægge optagelser.
Kan jeg få dig til at logge ind på dig egen server med gæste-brugeren og se, om du kan planlægge optagelser?
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Prøvet at oprette en ny bruger, som ikke er admin, men har flere rettigheder end gæst?
Kan være dette løser dit problem.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det ser ud til at guest ikke kan schedulere optagelser, og jeg har ikke kunnet finde nogen steder hvor man konfigurerer det. Ikke særlig pratisk må man sige, for hvad skal en gæstebruger så bruge adgangen til? Jeg vil forslå at du bringer det op på dvbviewer forumet
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Er det ikke meget almindeligt i IT systemer at gæster nok må se, men ikke pille ?. Det syntes jeg har set flere gange i mine mange år i denne verden.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |