recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen udgange på mit TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen udgange på mit TV?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Wega Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Marts-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wega Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen udgange på mit TV?
    Sendt: 13-Marts-2012 kl. 18:29
Jeg har et lidt ældre LG 50PQ6000 plasma TV. I dag har jeg så fået en ny forstærker (Onkyo 609)og vil have TV'et sluttet til, så jeg kan få noget bedre lyd når jeg kigger TV.
Jeg har tilsluttet TV'et på forstærkerens HDMI out, og så har jeg en PS3'ere på den første HDMI input, det er alt der er sluttet til. Ud over højtalere selvfølgelig.

Men lyden fra mit TV kommer ikke ned i forstærkeren, selv om jeg har forsøgt at slå ARC til på forstærkeren. Så ville jeg bare tage en HDMI out og sætte i det HDMI indput nr 2 og så løse problemet på den måde. Men der er jo ingen HDMI out, eller andre former for udgange på mit TV? Jo der er én optisk udgang, men kan det virkelig passe at jeg skal til at bruge en optisk udgang for at lyden fra mit TV ned i forstærkeren?

Håber nogle kan fortælle mig at jeg har overset noget :)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 18:31
PQ6000 understøtter ikke ARC. Begge enheder skal understøtte dette før det virker. Du er nødt til at føre lyden ud af dit TV på anden vis.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Wega Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wega Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 18:33
Tak for det hurtige svar. Og det kan godt passe at eneste anden mulighed jeg har er en optisk udgang?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10634
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Wega Wega skrev:

Jeg har tilsluttet TV'et på forstærkerens HDMI out.

Så kan jeg da godt forstå du ingen lyd får. TVet skal tilsluttes forstærkerens HDMI in.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Så kan jeg da godt forstå du ingen lyd får. TVet skal tilsluttes forstærkerens HDMI in.

Flemming
Sikke noget vrøvl!!! Tv'et skal ha' signal FRA forstærker, så stikket skal i OUT
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 22:19

Tak for det hurtige svar. Og det kan godt passe at eneste anden mulighed jeg har er en optisk udgang?

Det er vist samme årgang som mit LG, og på det er optisk den mulighed man har.
Men sæt da ps3 direkte til forstærkeren så får du også dts og HD lyd, tv'et kan kun finde ud af DD/ac3
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Flemming
Sikke noget vrøvl!!! Tv'et skal ha' signal FRA forstærker, så stikket skal i OUT

Nu vrøvler du vist. Forstærkeren skal forstærke TVets lyd som den skal fodres med gennem HDMI in.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Wega Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wega Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 22:43
I skal have tak for jeres svar, det lader til at jeg må ud og finde et optisk kabel så Ermm

Dieseldk. Jeg har allerede PS3'eren direkte i forstærkeren, så til BR film osv er det jo helt fint. Men jeg ville jo også gerne have den gode lys når jeg ser almindelig TV :)

fltk: Jeg er nu også ret overbevist om at den skal sidde i out udgangen, for ellers har jeg ingen mulighed for at se forstærkerens menu, da den kun bliver vist på enheder tilsluttet HDMI out. (Det er også det manualen siger) Jeg havde jo så håbet på at mit TV understøttede ARC, så TV'et sendte et lydsignal retur til forstærkeren i samme omgang. Det ville jo have været meget lettere, men som yakken skriver, så understøtter mit oldnordiske TV åbenbart IKKE ARC Thumbs Down
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 22:44
Fltk hvor mange tv har lige hdmi out? Jeg har endnu aldrig set et så det giver ingen mening at sætte det til hdmi in på receiveren.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Fltk hvor mange tv har lige hdmi out? Jeg har endnu aldrig set et så det giver ingen mening at sætte det til hdmi in på receiveren.

OK, så en anden audio indgang på forstærkeren. Der vare mere IN contra OUT det gik på, og ikke nødvendigvis HDMI.

Flemming

Redigeret af fltk - 13-Marts-2012 kl. 22:51
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 11:59

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Flemming

Nu vrøvler du vist. Forstærkeren skal forstærke TVets lyd som den skal fodres med gennem HDMI in.

Flemming
Der er ingen lydudgang i TV'ets HDMI stik....... så hvem er det lige der vrøvlerTongue
Til top
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quarker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 15:08
I snakker jo forbi hinanden.
HDMI out på forstærker kan jo bruges som lydindgang når TV og forstærker har ARC (men tv har ikke ARC så det kan ikke lade sig gøre i dette tilfælde)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu