|
Ingen udgange på mit TV? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
Wega ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2012 Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2012 kl. 18:29 |
|||
Jeg har et lidt ældre LG 50PQ6000 plasma TV. I dag har jeg så fået en ny forstærker (Onkyo 609)og vil have TV'et sluttet til, så jeg kan få noget bedre lyd når jeg kigger TV.
Jeg har tilsluttet TV'et på forstærkerens HDMI out, og så har jeg en PS3'ere på den første HDMI input, det er alt der er sluttet til. Ud over højtalere selvfølgelig. Men lyden fra mit TV kommer ikke ned i forstærkeren, selv om jeg har forsøgt at slå ARC til på forstærkeren. Så ville jeg bare tage en HDMI out og sætte i det HDMI indput nr 2 og så løse problemet på den måde. Men der er jo ingen HDMI out, eller andre former for udgange på mit TV? Jo der er én optisk udgang, men kan det virkelig passe at jeg skal til at bruge en optisk udgang for at lyden fra mit TV ned i forstærkeren? Håber nogle kan fortælle mig at jeg har overset noget :) |
||||
![]() |
||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
PQ6000 understøtter ikke ARC. Begge enheder skal understøtte dette før det virker. Du er nødt til at føre lyden ud af dit TV på anden vis.
|
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
![]() |
||||
Wega ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2012 Status: Offline Point: 21 |
|||
Tak for det hurtige svar. Og det kan godt passe at eneste anden mulighed jeg har er en optisk udgang?
|
||||
![]() |
||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10634 |
|||
Så kan jeg da godt forstå du ingen lyd får. TVet skal tilsluttes forstærkerens HDMI in. Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
|
||||
![]() |
||||
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
|||
Det er vist samme årgang som mit LG, og på det er optisk den mulighed man har. Men sæt da ps3 direkte til forstærkeren så får du også dts og HD lyd, tv'et kan kun finde ud af DD/ac3
|
||||
![]() |
||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10634 |
|||
Nu vrøvler du vist. Forstærkeren skal forstærke TVets lyd som den skal fodres med gennem HDMI in. Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
![]() |
||||
|||
I skal have tak for jeres svar, det lader til at jeg må ud og finde et optisk kabel så
![]() Dieseldk. Jeg har allerede PS3'eren direkte i forstærkeren, så til BR film osv er det jo helt fint. Men jeg ville jo også gerne have den gode lys når jeg ser almindelig TV :) fltk: Jeg er nu også ret overbevist om at den skal sidde i out udgangen, for ellers har jeg ingen mulighed for at se forstærkerens menu, da den kun bliver vist på enheder tilsluttet HDMI out. (Det er også det manualen siger) Jeg havde jo så håbet på at mit TV understøttede ARC, så TV'et sendte et lydsignal retur til forstærkeren i samme omgang. Det ville jo have været meget lettere, men som yakken skriver, så understøtter mit oldnordiske TV åbenbart IKKE ARC ![]() |
||||
![]() |
||||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|||
Fltk hvor mange tv har lige hdmi out? Jeg har endnu aldrig set et så det giver ingen mening at sætte det til hdmi in på receiveren.
|
||||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||||
![]() |
||||
|||
OK, så en anden audio indgang på forstærkeren. Der vare mere IN contra OUT det gik på, og ikke nødvendigvis HDMI. Flemming
Redigeret af fltk - 13-Marts-2012 kl. 22:51 |
||||
Samsung UE55F7005
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
![]() |
||||
![]() |
||||
Quarker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 220 |
|||
I snakker jo forbi hinanden.
HDMI out på forstærker kan jo bruges som lydindgang når TV og forstærker har ARC (men tv har ikke ARC så det kan ikke lade sig gøre i dette tilfælde) |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |