recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - extender software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

extender software

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mazzigo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mazzigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: extender software
    Sendt: 16-Marts-2012 kl. 21:43
Hej,

Jeg har en HTPC bygget over win 7 og MCE.
Der er ingen netværkstunere i kassen men "alm" tunere.

Jeg vil gerne skubbe kassen ud af stuen og i stedet bruge en extender. Jeg vil foretrække en eller anden form for pygmæ pc, passivt kølet - evt. bygget over en atom cpu.

MEN... Det kan man ikke bare sådan lige gøre, eller hvad?
Kan man ikke bruge en pc som extender til MCE? eller kræver det bare noget snedigt 3. parts software?

hvis ikke det kan lade sig gøre, er der så alternativer til en HW extender til DMA2100/2200 og x-box?
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 22:06
umiddelbart kan en PC ikke køre som extender til MCE. (har ihvertfald aldrig set det..)
Til top
Mazzigo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mazzigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 22:10
Det er da uforståeligt... jeg kan se at det er efterspurgt andre steder på nettet med samme svar... og det henover lang tid. Ufatteligt at der (tilsyneladende) stadig ikke er en løsning.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 22:11

Du skal have xbox eller dma. Alternativet er DVBlink tvscource + network pack, men du har stadig kun 4 tunere til rådighed :-( jeg tror jeg vælger en tvscource mere  i stedet da jeg så har 8 tunere til sammen.

BS
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 14:11
TV source kan ikke instaleres 2 gange for at få 8 tunere, men den findes i en speciel 8 tuner udgave.
Den kører ligesom den alm TvSource  V4 som en PBDA tuner, i stedet for en DVB-S tuner.
Jeg synes stadig at V3.1 er den mest stabile udgave.

Mvh Gigabyte.

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

TV source kan ikke instaleres 2 gange for at få 8 tunere, men den findes i en speciel 8 tuner udgave.
Den kører ligesom den alm TvSource  V4 som en PBDA tuner, i stedet for en DVB-S tuner.
Jeg synes stadig at V3.1 er den mest stabile udgave.

Mvh Gigabyte.

Det kan man sagtens, svaret er VMware eller to maskiner ;-)

Problemet med 8 tuner versionen er at windows mediacenter ikke understøtter mere end 4 tunere og så er man lige så langt hvis man kører med extendere. Derfor vælger jeg 2 installationer med 4 tunere i hver.

BS
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 20:57
Har nogen prøvet tunersallad og 8 tuner tvsource ?
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 18:12
softsled som "software extender" også kaldes, eksisterer ikke på MCE-platformen. Du er tvunget til enten at køre tv-source som flere siger, eller købe en stak HDHR's så du ikke extender, men derimod ser direkte. HDHR sammen med eksempelvis en FIT-pc3 med xbmc er så afgjort en udmærket ide! (og jo  - temmelig dyr :-) )
http://www.opencompany.dk/products.php?showgroup_id=11

Til top
Mazzigo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mazzigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 14:34
Jeg må indrømme at i taler en smule sort - det er nok et lykketræf at jeg i det hele taget har fået htpc til at virke so far.
Jeg bruger allerede DVB link til at integrerer DVB-C tunere (2 stk) i mce. Men kan man bygge videre på det og få det til at spille den vej rundt - altså via snedigt software?

I så fald så får jeg brug for en idiot-guide tror jeg.

pft
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 17:21
Beklager det blev lidt off topic.

Du kunne også se dig om efter en HDMI-usb-ir forlænger. Så forlænger du bare kablerne til din PC.

BS
Til top
Mazzigo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mazzigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 10:28
Ja, det var da også en løsning.

Men jeg har nu set nærmere på den med DVB-link connect server.
Og det virker (fandme)!
Bare ikke helt så godt som jeg kunne ønske mig. Der er en del pixels på, men måske er det forståeligt nok eftersom mediacenter er placeret i yderkanten af det trådløse netværk og pc´en som jeg streamede til var også på det trådløse. Jeg forventer at det er til at løse ved at flytte htpc på en trådet forbindelse til netværket. (ikke?)

Hvad er erfaringerne med dvblink løsning som denne? Er det noget der spiller, eller er der hele tiden noget der skal skrues på for at det virker ordentligt?

Jeg har desuden forsøgt mig med at linke til min android telefon, men det virker ikke. Nogen erfaringer?

Rent praktisk hvad har andre gjort med en sådan dvb-link løsning. Mediecenter ud af stuen og data på en nas - eller bare på hdd i htpc? Jeg har jo en våd drøm om også at kunne tilgå min filer udefra. Og endnu en våd drøm om at kunne programmere min htpc mens jeg er ude af huset - kan det lade sig gøre?

Tusind tak for hjælpen :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:08
Dvb link er rimelig stabil. Jeg kører på andet år med den løsning.

Du kan sagtens tilgå filer og programmere din HTPC udefra ved at åbne de rigtige porte i din router eller endnu bedre at bruge en VPN forbindelse.

Ang NAS, solgte jeg min efter et halvt år og monterede diskene i HTPC'en. Jeg har så valgt en løsning hvor selve HTPC'en ikke er i samme rum som TV'et. (se min opstilling i link i signatur)

Mvh BS
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu