|
trådløse højtalere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
madcat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2012 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-April-2012 kl. 11:04 |
hej
Ejer idag et sonos anlæg, nas og en phillips soundbar. Nu har jeg så fået wimp, og det virker rigtig fint via sonos. men jeg vil hellere tage skridtet fuldt ud, og bruge min pc, da wimp virker nemmere og mere overskueligt på en pc end på på sonos. Dvs jeg skrotter min nas, sonos og soundbar. Nu skal jeg have lyden fra min pc til et par trådløse højtalere. Har kigget lidt på libratone og dynaudios xeo, men inegen i de butikker jeg har besøgt ved om jeg kan streame fra min pc trådløst til højtalerne, udenom itunes. så er der nogen i forummet der kan hjælpe, så jeg kan køre 100 % trådløst fra min pc ( wimp ) til externe trådløse højtalere. /Lars
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Xeo transmitteren har usb-indgang. Dvs du kan sætte den til din pc som vil opfatte den som et lydkort. Du kan således sende al lyd fra pc'en trådløst ud til højtalerne, uanset om det er iTunes, Wimp eller lyden fra spil/film. Dog ved jeg ikke om der vil være en forsinkelse på lyden som kan opfattes træls ved film og spil, men som er ligegyldig ved musik og anden lyd der ikke hænger sammen med et levende billede..
|
|
![]() |
|
madcat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2012 Status: Offline Point: 15 |
hej
kender godt broshuren naturligvis. jeg kan sikkert godt connekte min pc til xeo's transmitter ( allerede der er jeg jo ikke trådløs ), men hav sp hvis min kone vil spille musik på hendes pc inde i stuen.... Syntes det underligt med wimp og spotify og yousee for den sags skyld, ikke kan finde en 100 % trådløs løsning /Lars
|
|
![]() |
|
Hej Muele
jeg skal lige forstå dig rigtigt. Skal jeg sætte min pc sammen med xeotransmitteren med et usb kabel ? |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
http://www.hifiklubben.dk/produkter/ipod-iphone/ipodiphone-tilbehordocks/qed_uplay-bluetooth-receiver_-.htmSættes til anlægget og pc'en forbinder til den trådløst. Igen opfattes det af pc'en som et lydkort så al pc-lyd kan sendes videre. Lydkvaliteten er ikke audiofil, men det er wimp vel i forvejen ikke.
|
|
![]() |
|
Ja.
|
|
![]() |
|
Tak Muele
det er en ok løsning, så længe min bærbar er stationær..... for hvis nu min kone i stuen gerne lige vil høre lidt musik....., så skal hun ind til mig i kontoret og connekte til transmitteren via usb.... Der må da kunne findes en løsning.....
|
|
![]() |
|
Jeg tror det tætteste du kommer på en "trådløs ledning" som er let at pille ud og sætte i et andet sted er bluetooth (billedligt talt). som f.eks. dimsen jeg linker til ovenfor.
Men hvis der findes noget bedre, tror jeg der er mange interesserede.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
Airport express + airfoil. Klaus |
|
![]() |
|
Peren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Enig med KlausDM. Airfoil bruger Apples airplay standard, og det fungerer super godt (bortset fra et delay på cirka 2 sekunder).
|
|
![]() |
|
Hi lads
så er der kommet svar fra libratone: " Hej Lars,
Tak for din mail.
Ingen problemer med at streame fra Spotity eller Wimp til Libratone Live. Du kan f.eks. benytte 3. parts programmet AirFoil.
Her får du linket til AirFoil (MAC) http://rogueamoeba.com/airfoil/mac/
Det findes i en gratis trial version, og man kan købe en fuld licens til USD 25,00. Det fungerer rigtigt fint. Jeg benytter selv løsningen.
Har du flere spørgsmål må du endeligt skrive igen.
God Påske.
Hilsen Henning" Så nu ved hvad jeg skal ha ;-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |