recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller? Brugt nyt ? hvilken ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller? Brugt nyt ? hvilken ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
angellus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér angellus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller? Brugt nyt ? hvilken ?
    Sendt: 02-Maj-2012 kl. 22:11
Hejsa

Der må være nogle hårde banditter til LP/pladespillere herinde, for jeg er da godt nok blank på det område.

Krav: Skal være pæn Helst alu look (sort kan os gå), max:2-3000 kr, reservedele skal være tilgængelig (pickup). Må gerne være brugt.

Udstyr: Primare Spa21, System audio 1750

Ria. er ikke indregnet. kun pladespilleren.

Ja jeg ved godt budgetet er lavt sat, men er ikke sikker på at det er mig.. men det skal stdigvæk været iorden :)

Nogen der kan hjælpe lidt? Hvad skal jeg gå efter? hvilke mærker modeller ?

mvh
Ozan Yücelbas
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 09:31
Jeg har gode erfaringer med Rega, men synes også rigtig godt om Project. 
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 09:59
Dette er en god begynder pladespiller:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/pladespiller/argon_tt-1-v2_pladespiller_sort.htm
Til top
angellus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér angellus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 10:41
Har luret lidt på den. Ser fin ud. det eneste problem er bare at man skal løfte tallerken ved 33/45 omdr/mn.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 10:45
Ville købe en ny rega rp3 med den billige blå pickup..... Bliver du glad for den så okan du opgradere med den gule exact pickup senere og en ny psu....

Du får ikke bedre end den rega for pengene, det er et lækkert stykke håndværk... Står et par stykker i hifiklubben holstebro
Til top
angellus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér angellus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 11:18
Må lige lure på Rega Big smile 

Hva med thorens ? dur det ?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 11:26
Brugt ville jeg kigge på f.eks. Thorens, Luxman, Rega og Technics SL12xx.Du vil får meget mere for penge brugt, som altid, men jeg vil som udgangspunkt indregne udgidt til ny PU, uanagtet hvad sælger siger om standen.
Til top
angellus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér angellus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Brugt ville jeg kigge på f.eks. Thorens, Luxman, Rega og Technics SL12xx.Du vil får meget mere for penge brugt, som altid, men jeg vil som udgangspunkt indregne udgidt til ny PU, uanagtet hvad sælger siger om standen.


Okay.. PU nåle kan jeg skaffe til fornuftige penge igennem arbejdet. Så det burde ikke være et problem.

De mærker du har nævnt. er der nogle modeller der er bedre end andre?

Har lige luret lidt på en Rotel Rp500, designet tiltaler faktisk en hel del. Og ja designet spiller jo ikke musikken, men mere den langhårede Ouch


Redigeret af angellus - 03-Maj-2012 kl. 11:45
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 12:52
Kan ikke finde så meget om den på google, andet end at den kan være svær at skaffe dele til. Det er ikke noget problem med de mere udbredte mærker.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 14:29
Markedet må FLYDE i Rega P3 og hvad den ellers har heddet igennem tiden med tallet "3" Er jo solgt første gang for mere end 30 år siden....  Den er nærmest umulig at slå ihjel, og skal bare have en ny rem til 200kr og ny pick up, så kører den :) Og den er da flot.
Til top
angellus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2011
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér angellus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 11:26
Tror det bliver sådan en Rega eller en project Tongue

Takker for svarene.. indtil nu :)

Hva med nåle? synes det er en jungle!
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 20:37
Hvis det bliver en Rega (ved ikke om Project har samme udfordring) så er Rega's egene PU'er oplagte, da du ikke kan indstille VTA på deres arme, men i stedet skal bruge spacere eller kreative løsninger.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu