recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af VSX-921
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af VSX-921

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Vidx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vidx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af VSX-921
    Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:26
Hej.

Jeg har en VSX-921 receiver, 2 dali zensor 5 gulvhøjtalere, 1 dali zensor vokal, og en subwwoofer også fra dali.

Jeg er helt ny med dette her lyd. Jeg er ved at forsøge at opsætte systemet til at give den bedste lyd, men er ret forvirret.

Den mikrofon jeg skulle have fået med, kan jeg ikke finde. Den skulle være brugt til at udføre en automatisk MCACC. Menu punkterne Manual MCACC kan jeg ikke gå ind i.

Så jeg synes ikke rigtig jeg kan indstille noget.

Det eneste jeg har gjort er sådan set at tilslutte de to guldhøjtalere i hhv. R og L, center i center, og subwoofer i subwoofer. På selve subwooferen går RCA-stikket ind i den hvide indgang, og ikke LFE (Ved ikke om jeg skal ændre noget der?)

Er der nogen der kan hjælpe mig? Hvad er mine træk ved dette system? Nogen der har en sådan mikrofon i århus området jeg kan låne evt?

Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg har forsøgt med brugsanvisningen, men synes jeg løber hovedet mod en mur uden den mikrofon.
//Vidx
Til top
Vidx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vidx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:37
Så for den.

Nu fandt jeg ud af hvorfor flere menuer ikke var tilgængelig. Jeg stod som basic bruger, den skulle over på expert.

Jeg mangler stadig tips til hvordan jeg indstiller lyden bedst uden mikrofonen?

Skal jeg egentligt give min receiver besked om hvilke højtalere den er sluttet til?

Og hvordan ved den hvornår den skal bruge stereo ved musik, og 3.1 ved film?

Håber i kan hjælpe.
//Vidx
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:40
Du går ind i menuen under mcacc - manuel. Og derudover findes også et menu punkt med højttaler afstande. Men helt ærligt, du skal da ha' fat i den mikrofon...
 
Ja ved manuel skal du fortælle den hvilke højttalere du slutter til.
 
Den finder selv ud af om det er et stereo signal eller flerkanal signal der kommer fra afspilleren.


Redigeret af Kampus - 12-Juni-2012 kl. 19:42
Til top
Vidx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vidx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:42
Altså, den mikrofon finder jeg ikke herhjemme. Receiveren er et år gammel, og jeg har ledt og ledt. Er der ikke nogen der har en jeg kan låne, helst i århus området?
//Vidx
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:43
Det er bare så meget lettere med mic'en. Du må kunne købe en særskilt.
Til top
Vidx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vidx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:44
Og jeg har været inde under MCACC lige nu her. Jeg har forsøgt at indstille lidt på lyden, men synes ikke rigtig jeg ved hvad jeg skal ramme, andet end at lyden på begge højtalere skal være ens?

Hvad med indstilling af de tilsluttede højtalere, er det helt automatisk? Hvad skal receiveren stå på hvis jeg vil se film f.eks.?

Kan man købe en sådan mikrofon mon?
//Vidx
Til top
Vidx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vidx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:45
Kampus, jeg kan se du bor i Østjylland.

Kan jeg evt. låne din?
//Vidx
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:48
Nej du indstiller bare i blinde, det er derfor der er automatisk mcacc derr indstiller alle parametre for dig.
 
Jep! Det klarer mic'en. Standard eller Auto surround, så finder den selv ud af om det er DD eller DTS. Og hvis det er blu-ray finder den selv om det er trueHD eller DTS HD MA.
 
Det vil jeg tro du kan.


Redigeret af Kampus - 12-Juni-2012 kl. 19:51
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Vidx Vidx skrev:

Kampus, jeg kan se du bor i Østjylland.

Kan jeg evt. låne din?
Det er ikke den samme. Min er til Ice-power modellen.
Til top
Vidx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vidx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 19:57
Kampus, tak for din hjælp.

Jeg har nu fundet ud af at fortælle mit system hvilke højtalere der er sluttet til, inde under manual SP setting.

Mht. de andre indstillinger må jeg prøve mig frem. Kan ikke finde nogen mikrofon i løs salg nogen steder.

Er der andet jeg skal konfiguere, når jeg har været inde i de omtalte indstillinger? Jeg spørger fordi jeg er nobb til dette, og kan jo være jeg har overset noget :)
//Vidx
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 20:00
Ja db dæmpning og hævning af hver enkelt højttaler. Og så ca 5 andre parametre der har noget at gøre med akustik og højttaler tilpasning
Til top
Vidx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vidx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2012 kl. 20:11
Det lyder til du har ret i at det vil være en del lettere med den mikrofon der :-)

Jeg må prøve at kontakte pioneer, hvis der ikke dukker en op, der kan låne mig en.
//Vidx
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu