recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medie afspiller til ALT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medie afspiller til ALT

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medie afspiller til ALT
    Sendt: 26-Juni-2012 kl. 10:38
Hey allesammen.

Jeg er lidt på udkig efter en medie afspiller.
Jeg plejer at bruge min PS3 med medieserver på pc og det fungere uden alt for meget bøvl. Men den sluger jo strøm som bare fanden.

Jeg prøvede den lille WD TV Live WDBAAP0000NBK. Men den var ikke kraftig nok til at afspille min 1080p flydene hele vejen igennem.

Jeg har så kigget på denne:WD TV Live WDBGXT0000NBK.

Mine krav:
Der behøver ikke være HDD i. Helst ikke faktisk.
Skal selv hente info fra fx imdb til film.
Skal være hurtig og se godt ud i interfacet.
Skal fungere med min Logitech harmony 1100
Understøtte alle formater altså DTS mkv, avi, jpeg, DTSHD, Dolby HD osv osv.
Skal være sort
Behøver ikke koste en formue.

Kan se at Boxee Box får meget ros men den vil ikke fungere med min Logitech men det også fint nok.
Nogen erfaringer med den?
Det vil blive sat sammen med gigabit lan og en Denon AVR1912.

Mange tak.
Mvh Daniel 

Redigeret af DanielPT - 26-Juni-2012 kl. 10:56
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 10:58
Må sige at jeg er glad for min lille Dune TV.
Jeg er godt nok fuldstændig ligeglad med interface, men den virker fint med MyMovie.
Husk at det ikke er alle der kan afspille 23,97 hz film.
SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 12:24
Tak for dit svar SVP jeg vil kigge på den.
Nogen der har nogen erfaringer med DViCO TViX Xriod A1 ?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 12:29
jeg forstår ikke din wd tv live ikke kan trække 1080p flydende.
Har haft min i mange år og den spiller sku bare.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 12:40
Jeg bruger en Dune HD-TV101, som dog ikke selv kan gå på IMDB, men den afspiller det meste. Motion JPEG kan den dog ikke klare, så jeg har måtte skifte mit kamera ud for at kunne afspille videoklip.

I stedet for MyMovies bruger jeg Yadis, som også giver et lækkert interface til filmsamlingen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 12:41
Nogen af de 1080p jeg har er af MEGET høj kvalitet så der hakkede den. Og interfacet var langsomt. 
Hmm der er også denne
Men der står følgene:
Vær også opmærksom på ,at denne IKKE understøtter 1080p/24fps på nuværende tidspunkt

Det lyder som om denne boks allerede er lidt glemt og forældet.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Tak for dit svar SVP jeg vil kigge på den.
Nogen der har nogen erfaringer med DViCO TViX Xriod A1 ?

TViX - eller DVICO som firmaet hedder er lukket. Det kan godt være du stadig kan købe deres afspiller, men der kommer ikke flere FW opdateringer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 13:34
Mange tak kim. Så er Twix udelukket.

:)
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 14:15
Apropos Boxee box - den er ved at være en gammel svend, er der nogen der har hørt rygter om en opdatering?
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 01:12
Popcorn Hour C200 har tjenet mig i et par år g den spiller fantastisk. Der er kommet en C300 med mere power.

Min spiller BD rips til MKV på 10-20 GB og fulde BD rips på 30-40 GB med fuld 5.1 lyd og tekster i 1080 perfekt over net fra en Synology NAS.

Det virker bare !!
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af hw1270 hw1270 skrev:

Popcorn Hour C200 har tjenet mig i et par år g den spiller fantastisk. Der er kommet en C300 med mere power.

Min spiller BD rips til MKV på 10-20 GB og fulde BD rips på 30-40 GB med fuld 5.1 lyd og tekster i 1080 perfekt over net fra en Synology NAS.

Det virker bare !!

+1
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 08:30
En Mac mini (eller anden kraftig lille maskine) med XBMC og en NAS, den æder ALT og afspiller uden problemer MKV i 1080p (30GB) med HD Lydspor. + XBMC kan skinnes og så ser det lækkert ud
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu