recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDhomerun og WHS2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDhomerun og WHS2011

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDhomerun og WHS2011
    Sendt: 06-Juli-2012 kl. 13:48
Er der nogen der ved om det er muligt at få WHS2011 til at optage via HDhomerun. Jeg kan simpelthen ikke blive klog på, om der findes en recording service som WHS add-in.
Det ville være en genial tuner til WHS på den måde, udelukkende til optagelser vel at mærke. Men hvis man skal via klienterne for at optage, og så overfører til WHS2011 bagefter, for at optagelserne så kan være tilgængelige for andre klienter, så synes jeg ligesom ideen går af fløjten.

Nogen bud?

Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 14:12
Jeg er lige med på en lytter, samme tanke har puslet rundt i mit hoved et stykke tidSmile

Mvh.
Niels
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 14:17
Jeg lytter også. Smile

M.v.h.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nogen bud?

Ifølge denne tråd:
kan det lade sig gøre med DVBViewer Recording service og andre tunere end HDHomeRun, så måske?

Mvh JørgenT
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 15:41
Har fået dvbviewer recording service til køre under WHS 2011, dvs. optagelse og optage-styring via web-interface eller dvbviewer klient.

http://digitalt.tv/hdhomerun/ har en beskrivelse af hvilke systemer denne enhed kan køre med...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
flotfyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2006
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flotfyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 16:28
Jeg har 4therecord kørende på min WHS2011 og det køre bare og bruger webinterface til at sætte den til at optage med eller er der også http://tv4home.codeplex.com/ som add-in og så media-portal som tv server

Redigeret af flotfyr - 06-Juli-2012 kl. 16:34
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juli-2004
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 20:25
Jeg prøver at installere tv4home på min WHSv1, men når jeg skal til at installere selve tv server delen inde fra WHS konsolen. Så får jeg en fejl om There was an error on downloading the requested file.
Så prøvede jeg manuel at hente mediaportal og ville installere, der får jeg samme fejl og min WHS har forbindelse til internettet.
Har i oplevet noget lignende?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 20:46
Mener at WHS2011 opfører som andre windows servere, hvor browseren af sikkerhedsmæssige årsager har begrænset funktionalitet.. 

Jeg klarede på den måde ved at downloade på en anden PC og flytte filen til whs2011..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 20:13
Nu er det vist nok lykkedes at installere det hele, men når den prøver at starte server delen op får jeg en kæmpe fejlmeddelse:

Nogen der har en ide hvor jeg skal starte?
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 21:02
DVBLink kan også gøre tricket. Findes dog ikke som add-in.
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sunny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

OK, men så skal jeg vel både install DVBlink TV source og Connect server eller hvad?

Lige umiddelbart er løsningen med TV4Home lidt billigere end DVBLinkWink Det var nu derfor jeg prøvede med den først
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Sunny Sunny skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

OK, men så skal jeg vel både install DVBlink TV source og Connect server eller hvad?

Lige umiddelbart er løsningen med TV4Home lidt billigere end DVBLinkWink Det var nu derfor jeg prøvede med den først
Ja Connect server skal også installeres. Hehe ja det er desværre lidt pebret.

Redigeret af Hanzoy - 08-Juli-2012 kl. 21:54
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu