|
XBMC tilføjelse af filer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juli-2012 kl. 20:30 |
Jeg prøver i øjeblikket at få XBMC til at virke på min HTPC. Jeg kan sagtens få det startet op, og jeg kan også tilføje filer, men når jeg så vælger det punkt der hedder tv-series så ligger der kun 2 filer som jeg kan afspille. XBMC finder fint alle mine mapper og giver dem også flotte billeder, men den finder ikke nogen af afsnittene. Jeg kan så vælge at gå ind i gennem filer og afspille alle afsnittene derfra, men så syntes jeg at det er lidt forvirrende at der er et punkt som hedder tv-series.
min mappe struktur er således z:\\How I Met Your Mother\1. sæson z:\\How I Met Your Mother\2. sæson osv. filnavnene hedder: ex. 01 - pilot.avi Håber at der er en der kan hjælpe
Redigeret af Allanbp - 19-Juli-2012 kl. 20:31 |
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
prøv at undgå æøå i mappe og fil navne
Redigeret af PSSO - 19-Juli-2012 kl. 20:58 |
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
Det som undrer mig er at den kan finde et enkelt af snit i en af mapperne hvor der er 24.
og at det så lige er afsnit 22 og i en af de andre mapper finder den afsnit 1. så jeg ved ikke om man skal rode med den der advancedsettings.xml kan ikke se at æøå skulle skabe problemet, da den kan finde et afsnit i en mappe hvori der indgår æ. |
|
![]() |
|
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Angiv mapperne som "Season 1" etc. Og filerne med " SxxEyy" i fil navnene hvor xx er season nummer og yy er episode nummer.
|
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
![]() |
|
Så tror jeg bare at jeg dropper xbmc, hvis det betyder at jeg skal til at omdøbe samtlige af mine fil og mappe navne.
Det tror jeg ikke lige at jeg magter. Havde været nemmere hvis der var et workaround ved brug af advancedsettings.xml så den kan forstå den mapp struktur som jeg har. |
|
![]() |
|
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Det kan du muligvis godt via regex du skriver/udvider. God fornøjelse det er mere end jeg magter at hjælpe med her :) min forrige løsning virker og kan hurtigt klares med F2 og copy/paste
|
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
![]() |
|
Det afhænger vel lidt af mængden af filer og mapper.
Eftersom jeg har 25 serier, med hver serier der i gennemsnit har 5 sæsoner, og hver sæson har 22 afsnit i gennemsnit. det er så kun 2750 gange copy paste for filer. også de 125 mapper der skal omdøbes så jeg ved ikke lige hvor hurtigt det er.
havde håbet på at finde en haj til det der regex. |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Der findes vist programmer der kan omdøbe dine filer for dig, men har ikke selv erfaring med nogen...
|
|
![]() |
|
Ikke for at fornærme, men var det ikke bare en kommentar for kommentarens skyld....
|
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Er ikke fornærmet, skulle måske have forklaret lidt bedre. Der er programmer til at omdøbe film og serier, så de bliver genkendt af bl.a. xbmc. Så man selv er fri for manuelt at skulle gøre det. Det synes jeg da er en relevant kommentar?
|
|
![]() |
|
Micras19 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2010 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 55 |
Prøv at se på http://www.therenamer.com/ den skulle kunne klare det.
|
|
![]() |
|
tror jeg skal kigge lidt på det der therenamer hvis ikke der er en der kan noget med regex
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |