|
Dell 2710 eller iMac ? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
meo1970 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-August-2012 kl. 21:09 |
Hej alle.
Jeg påtænker at udskifte min gamle pc. Jeg vil gerne have en "All in One" computer og havde egentlig bestemt mig for at hoppe på Apple-vognen og købe en 27" iMac. Nu er jeg kommet i tvivl. Er gammel Windowsbruger og skønt Windows ikke altid fungerer optimalt så ved man trods alt hvad man får, i forhold til at skifte OS. Jeg er faldet over Dell 2710: http://www.dell.com/dk/p/xps-one-27-2710-aio/pd Dell har stort set samme spec og design, men er et par tusind kr billigere. Og så kan jeg fortsat anvende gamle programet, spil osv, Jeg søger lidt inspiration til valg af maskine. Har nogen derude erfaring med dell'en ? Er Apple pc'erne virkelig den åbenbaring man hører så meget om ? På forhånd tak. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med en computer fra Apple ved man nemlig også hvad man får. Skidtet virker bare. Man mister måske lidt 'selvbestemmelse', men det bytter man så for et meget bedre styresystem, med langt mindre bøvl end Windows ofte giver.
Med Parallels eller VMFusion er det intet problem at installere XP, Vista eller Windows 7, så man bare kører Windows som endnu et program på computeren. Jeg skiftede selv fra Windåse til Mac for 2,5 år siden, og efter jeg havde fået især musen til at køre som jeg ville (jeg skulle lige bruge USB Overdrive for at få den til at køre hurtigt nok), så har det nærmest været en dans på roser. Når der er problemer relaterer det sig ofte til noget med Windows/VM Fusion, eller et program der IKKE kommer fra Apple ![]() Ja, Mac koster lidt mere, men jeg mener bestemt også at man får meget mere. Det mener jeg gælder både bærbare og Mac Mini; jeg har dog ikke ejet en iMac, men mon ikke det giver samme fornemmelse? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Elgiganten har i øjeblikket to 27" iMac - Men det er med i5 cpu'er fra sidste år (Sandy Bridge). Det nye styresystem Mountain Lion virker med dem. Den billigste koster det samme som den Dell du har fundet.
Hvis du ikke har prøvet en Mac computer, så prøv hos en forhandler først. Det er anderledes end Windows. Kig også på denne side: http://www.apple.com/dk/why-mac/ Der er svar på mange begynderspørgsmål. EDIT: Lige for at undgå misforståelser, så er det samme hardware og samme cpu som fra Apples onlinestore, men Elgigantens maskiner kommer med OS X Lion - man skal selv downloade OS X Mountain Lion gratis fra Apple. Redigeret af Brixen - 10-August-2012 kl. 21:42 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
piddy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
Hej. Hvis du køber en Imac ville jeg nok vente lidt, da næste generation er på trapperne:
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Jammen, så har vi jo gang i en windowsmaskine alligevel. Det vil sige "langsommelig installation", "træls vedligeholdelse" og "virusfare", samt vi skal til at købe endnu et styresystem til computeren. Det er ( i mine øjne) at gå over åen efter vand. Klaus |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Kan heller ikke helt se hvorfor man skulle installer Windows på en Mac, medmindre man har nogle helt specielle programmet man vil benytte.
Er man gamer er en Windows maskine nok at foretrække, men den der Dell er nok heller ikke optimal til spil. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Eller bruger man anden software som ikke lige fås i "æBle-udgave". Det program jeg bruger til at ligge toglyde ned i mine lokomotiver fås ikke til Mac....... Klaus |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Måske derfor Elgiganten og Computercity har 1000 kr.s rabat. Redigeret af Brixen - 10-August-2012 kl. 23:34 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
Man kan bare vælge at se det som en slags avanceret program til Mac'en. Det er ikke en 'windowsmaskine' fordi man installerer en Windows-emulator på en Mac. Og mon ikke man har et eksemplar af XP, Vista eller 7 liggende, hvis man har brugt Windows i meget lang tid? Jeg har udelukkende en pragmatisk tilgang til emnet. Jeg, om nogen, ved da, at hvis man har brugt Windows i 15-20 år, så bruger man nok nogle programmer, som ikke umiddelbart fås til Mac. Dem kan man så køre, en gang imellem, i VM Fusion eller Parallels. Hvad skulle problemet heri være, udover at det spiser noget harddiskplads? Er man 'gamer' bør man rigtig nok overveje, om Mac er vejen frem. Men spil er alligevel bedre på en konsol, og derudover kører Blizzards fine udvalg jo også på Mac. |
|
![]() |
|
Øh, ja, det er jo netop fordi man har nogle helt specielle programmer, som man vil benytte. Eller bare programmer, som ikke lige fås til Mac. Har man et eksemplar af Windows liggende, så er Parallels vist gratis, og så er problemet vist ikke større... |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Solgte du ikke dit Diablo III fordi de ikke virkede på MAC?
|
|
![]() |
|
Problemet blev løst for længe siden. Desuden KØRTE det, men bare ikke så godt, til at starte med. Og det gjaldt kun udvalgte modeller.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |