recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC og DTS-HD. Hardware krav?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC og DTS-HD. Hardware krav?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC og DTS-HD. Hardware krav?
    Sendt: 27-August-2012 kl. 13:25
Hej,

XBMC er begyndt at understøtte HD lyd, og det vil jeg gerne benytte mig af.

Jeg har installeret deres seneste build, og kan på min receiver se at der bliver sendt et DTS-HD signal.

Dog hakker billeder voldsomt og jeg stopper faktisk filmen inden den overhovedet kommer igang.

Min nuværende maskine er en Zotac Zbox Id41 som er en Atom 525 CPU, og et Nvidia ION2 gfx.

Kan det passe der er så meget større hardware krav når det kommer til HD lyd, eller kan det være et spørgsmål om opsætning?

Jeg overvejer at hoppe på en Mac Mini (2,3Ghz i5, Intel HD 3000)
Vil den være kraftig nok med Intel kortet, eller skal jeg ud i noget helt andet?

På forhånd tak.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 13:54
Hej,
jeg kører selv min mediacenter (MythTV) på en Atom med ION2 og det virker fint med blu-ray rip, dvs. HD på både billede og lyd.

Så det må være noget opsætning der er galt hos dig. Ligger filmen lokalt på maskinen eller streamer du fra en anden "box" og i så tilfælde er det trådløst eller via kabel? Hvis det er trådløst, så kunne jeg godt forestille mig at HD lyden stiller større krav til forbindelsen end alm. lyd.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 14:08
Jeg streamer fra en NAS, som er forbundet via kablet netværk.

Kunne være jeg skulle forsøge mig med MythTV bare for at teste.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 14:19
Nu ved jeg ikke om du kører Windows eller Linux, men MythTV er som udgangspunkt Linux baseret (der findes windows versioner, men de er meget "beta" agtige, endnu).

Og det er knap så brugervenligt at sætte op, som XBMC, men der er et godt forum på www.mythtv.dk.

Du kan jo evt. prøve at kopiere filmen ned lokalt til din zbox og se om det gør nogen forskel.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 15:00
At kopiere filmen ned lokalt på boksen gjorde ingen forskel.
Hvad der er lidt interessant er at selvom min receiver siger den modtager et DTS-HD signal er der ingen lyd, så jeg må næsten skyde skylden på XBMC i den sammenhæng her.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 15:49
Er boxen forbundet til receiver med hdmi?
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 17:16
jeg oplever nogle gange, at der sker en fejl registrering af HDMI signalet imellem min HTPC og min Dennon forstærker....

dette løses ved, at gå i XBMC audio (under afspilning) og sætte en markering i "output stereo to all speakers" også fjerne markeringen igen ...

om det virker på et setup som dit tør jeg ikke sige.....
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 19:05
Husk på medmindre du bruget hd patchen til eden. Så er nightly builds jo stadig i spæd beta, hvis ikke alpha endnu.

Har du prøvet aktivere eller deaktivere dxva2?

Dit hardware er alt rigeligt og ingen grund til opdatering. Kører med p8400 cpu 1.8 i soveværelset med nvidia grafikkort. Den trækker det uden problemer.

Redigeret af JordanDK - 28-August-2012 kl. 19:07
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 19:28

Lyder til det er lyd opsætningen der er problemet.....her hakker film også hvis lyd opsætning står forkert ....

Du sku gerne kunne finde din denon i lydudgange over wasapi ..sæt den til denne og se om det er problemet 

Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Er boxen forbundet til receiver med hdmi?

Ja, det er den.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

jeg oplever nogle gange, at der sker en fejl registrering af HDMI signalet imellem min HTPC og min Dennon forstærker....

dette løses ved, at gå i XBMC audio (under afspilning) og sætte en markering i "output stereo to all speakers" også fjerne markeringen igen ...

om det virker på et setup som dit tør jeg ikke sige.....

Det har jeg ikke forsøgt, men er da værd lige at prøve.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Husk på medmindre du bruget hd patchen til eden. Så er nightly builds jo stadig i spæd beta, hvis ikke alpha endnu.

Har du prøvet aktivere eller deaktivere dxva2?

Dit hardware er alt rigeligt og ingen grund til opdatering. Kører med p8400 cpu 1.8 i soveværelset med nvidia grafikkort. Den trækker det uden problemer.

Det er også lidt min tanke.

Jeg tog den nyeste daily build der var tilgængelig på det tidspunkt.
Har du et link til hd patchen til eden?

Jeg har ikke kigget nærmere på dxva2, blot konstateret at det hele tiden har været slået til.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu