recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma LED livagtig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plasma LED livagtig?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma LED livagtig?
    Sendt: 15-September-2012 kl. 15:30
Hej.

Jeg har nu i en rum tid læst test og kigget efter en ny skærm, og jeg har sådan set ikke været i tvivl om at det skulle være en ny Panasonic plasma skærm.
Men jeg synes at hvis man sammenligner plasma og LED, så virker billedet mere livagtig og in our face på et LED........
Er det bare mig eller hvad??
Jeg synes ikke det fremgår af de test man læser rundt omkring. Bidrag til denne iagttagelse modtages herunder..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Men jeg synes at hvis man sammenligner plasma og LED, så virker billedet mere livagtig og in our face på et LED........
Er det bare mig eller hvad??

Det er rigtigt, LED tv har ofte langt højere kontrast og bliver derfor mere imponerende at se på.

http://moppe.dk/lcdfabrik.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 16:29
Lcd/led har mere wow effekt pga bla steril skarphed og pumpede farver. Hvor plasma umiddelbart ser lidt fladt ud, men i virkeligheden har et mere korrekt billede i dunkel stuebelysning . Derfor foretrækker film entusiaster ubetinget plasma.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 16:36
Jamen det er jo ikke det jeg mener, da jeg også er plasmamand. Men det er selve livagtigheden i billedet.........
Plasma virker jo som et slør henover og som tyskerne kan sige det Mattscheibe. LED virker mere som at være der selv.

En term som jeg bruger i kraft af at jeg jo er en hifi entusiast, men billedet......Det er lidt svært at beskrive.
Ingen tvivl om at jeg elsker en dyb sort som kun plasma laver det, men gardinet ville jeg godt trække fra.... 
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 16:39
Havde selvsamme problem da jeg i sin tid skulle have et bredskærmstv.
Jeg havde egentlig bestemt mig for Pana, men så så jeg et Philips 100 hz med Natural Motion ved siden af.
Da var sløret væk og det hele så meget livagtigt ud.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 16:44
Jeg har oplevet på bl.a. Philips, når alle "bells & whistles" er slået til, at billedet nærmest kan virke 3D agtig. Det er lidt som at være der selv under optagelsen og i få programmer kan det være en ret imponerende effekt (natur programmer bl.a.) men i film/serier, der tager det noget af magien. Det er som om man har fjernet "film" laget på billedet. Slår man "bells & whistles" fra, så er effekten normal igen.

Hvis jeg skal beskrive det, så er det den forreste person i billedet der fremstår livagtig og personer og bagrunden bag ham, kan virke som om de er indsat via bluescreen. Ikke helt, men det er det tætteste jeg kan komme på min oplevelse af det. Er ikke klar over om det er muligt at opleve samme effekt på et plasma.

Er det det du mener?

Redigeret af Guyver - 15-September-2012 kl. 16:45
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 16:45
Jep.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

Jeg har oplevet på bl.a. Philips, når alle "bells & whistles" er slået til, at billedet nærmest kan virke 3D agtig. Det er lidt som at være der selv under optagelsen og i få programmer kan det være en ret imponerende effekt (natur programmer bl.a.) men i film/serier, der tager det noget af magien. Det er som om man har fjernet "film" laget på billedet. Slår man "bells & whistles" fra, så er effekten normal igen.

Hvis jeg skal beskrive det, så er det den forreste person i billedet der fremstår livagtig og personer og bagrunden bag ham, kan virke som om de er indsat via bluescreen. Ikke helt, men det er det tætteste jeg kan komme på min oplevelse af det. Er ikke klar over om det er muligt at opleve samme effekt på et plasma.

Er det det du mener?
Ja sådan kan et Plasma også vise billeder , ved Panasonic fex skal det der hedder IFC sættes på max . Vil dog IKKE anbefale det , hverken på LCD eller Plasma , det ser forfærdelig kunstigt ud....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 17:10
Det lyder som om at du er faldet for den kunstige skarphed som netop ved en side by side sammenligning gir lcd wow effekten . Tro mig, plasma er meget tættere på det filmisk korrekte udtryk , og der er ingen gardiner .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 17:35
Det er det, man kalder " Soap-opera " effekten...
Jeg personligt kan slet ikke tåle det!
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 17:35
Jeg kan godt se pixeleringen og alt det lort på en LED, men det er kun livagtigheden eller 3D virkningen i billedet som at være der selv jeg var inde på. Hvor mange gange skal jeg pointere dette??
Jeg skriver lige igen JEG ER TIL PLASMA, men......... nej det er for svært det her.
Luk tråden.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 17:39
Hvorfor dog det , jeg forstår da godt hvad du mener ?
Jeg er også selv på " jagt " efter en ny skærm , og synes det er sindssygt svært.....Så der er da ingen grund til at lukke tråden....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu