|
Led tv - Sony, Panasonic, Samsung...eller?? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-December-2012 kl. 11:52 |
|
Jeg overvejer kraftigt at købe nyt tv i starten af den nye år. Jeg har pt. et Panasonic TX-P50V10 plasma tv, men regner med jeg vil skifte til et led tv.
Egentlig ønskede jeg mig en projektor løsning, men set i lyset af at vores tv er tændt op mod 12 timer i døgnet plus minus, så tror jeg vi er bedst tjent med et led. Der er flere ting der gør sig gældende her: Tv i dagslys fungere bedst på led. Led er billiger i strøm (et nyt led bruger kun ca 1/3 del strøm ift. mit gamle plasma og kun ca det halve ift. et nyt plasma) og det løber alligevel lidt op når tv'et er tændt så mange timer om dagen. Led er også billigere end en projektor i strøm, dertil kommer at lampen på projektoren skal skiftes måske en gang om året med det forbrug. Jeg er heller ikke interesseret i at skulle tage hensyn til burn in eller retension og eventuelt buzz. Så alt i alt bliver det et led tv. Jeg tvivler på jeg kommer til at bruge app's osv. ret meget. Jeg er interesseret i et ordenlig billede og et tv hvor det er nemt at gå til i menu'en, epg osv. Der ses meget nyheder, serier og andet almindeligt tv (ca 80-90%) de sidste 10-20% er blu-ray. Spørgsmålet er så hvilket skal man vælge og hvad skal jeg være vågen overfor? Jeg sporet mig lidt ind på disse modeller: Panasonic TX-L55WT50Y Sony KDL-HX855 Samsung UE55ES7005 Som alternativ til Panasonic'en har jeg DT modellen, hvad er forskellen til WT'en? Dualcore processor og nogen 3D briller?? Sony hælder jeg mest til lige pt., syntes det er et lækkert design, men de andre er bestemt heller ikke grimme. Tv'et skal hænge på væggen, men er det sådan at der er højttalere i foden på det Sony tv og betyder det så at hvis det hænger på væggen, så skal jeg have min receiver tændt for at få lyd? Desuden kommer der snart en HX955 model, hvad koster den mon og hvor meget bedre er den? Alternativ til Samsung'en er 8005 serien, men så vidt jeg kan læse er det minimalt hvad man får ekstra i forhold til 7005? Der er også andre spillere, LG, Philips og sharp for at nævne nogen jeg har skimmet, men jeg syntes ikke det er alt for gode anmeldelser jeg ser derfra. Er desuden ikke så vild med hverken billede eller menu'er på Philips. Jeg har set Panasonic'en og syntes den gør det godt - Det er dog også den dyreste. Samsung får mest ros i anmeldelserne, men det jeg har set hvor det stod og "skreg" i en elgiganten og bilka, det samme gør sig gældende for Sony'en. Så til de sidste spørgsmål: Nogen bruger edge led andre backlight led (er det det nogen kalder ægte led?), hvad er at foretrække og hvorfor? Lad mig høre hvad i har at sige? Og så god jul i øvrigt ![]() |
||
![]() |
||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ang. Sony'en, så er der højttalere i tv'et, dem der er i foden er bare lidt bedre.
Står i øvrigt i nøjagtigt samme situation som dig, og med de samme tv i kikkerten :) |
||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Jeg ville nok aldrig investere i et Samsung. Flot design, og så er det - det.
Der i mod ville jeg prioritere Sony og Panasonic
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|
Samsung laver nu fine LED tv, bedre end Panasonic vil jeg mene.
|
||
![]() |
||
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
|
Jeg ville nu også vælge Samsung, her mener jeg at designet er pænest (i år i hvert fald), og hvad angår billedet, der er de nu meget 'ens'
![]() |
||
![]() |
||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
|
Ok, tak for info ![]() |
||
![]() |
||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
|
Er der nogen der har et Sony og Panasonic der vil "måle" hvor lang tid der går fra tryk på "ON" til man kan skifte kanal? (gerne med nyeste firmware!)
Sony'en har så vidt jeg husker PIP mens der vises EPG, det mener jeg ikke Panasonic har. Nogen der kan bekræfte det? Jeg hælder selv mere mod Sony'en pt. :) |
||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
|
Mit ex721 tager ca 10-12 sek fra on tl kanalskift og 30 til epg
|
||
![]() |
||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
|
Citat:
og sharp for at nævne nogen jeg har skimmet, men jeg syntes ikke det er alt for gode anmeldelser jeg ser derfra.
Jeg tror brillerne er lidt uklare
![]() DU BØR I DET MINDSTE OVERVEJE denne skærm.
Sharp er ret så gode til LED, især 80"
|
||
![]() |
||
|
Du har ret, jeg må hellere lige få kigget lidt nærmere på de sharp skærme også ![]() |
||
![]() |
||
|
Den 60 tommer sharp skærm der er testet model 831, det må være den der nu hedder 841, den koster 20000, det bliver noget over mit budget på 10- max 15000. Alternativt skal jeg så ned i en 52 tommer fra sharp til 11500, der har Elgiganten haft tilbud på Panasonic's L55DT50 til 10000 mener jeg, sådan et tilbud eller lignende kan jeg godt vente lidt på, der kan jo dukke noget om her i januar februar
|
||
![]() |
||
BRA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2010 Status: Offline Point: 26 |
|
Hej Mureren
På mit Pana WT50Y går der 5-6 sek til kanalskift, og det samme til EPG, fra man tænder skærmen. Benny
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |