recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så skete det....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så skete det....

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Sted: Stenløse
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Så skete det....
    Sendt: 29-April-2013 kl. 19:31
Efter langtid i tænke boks, valgte jeg at opsige hele tv pakke hos TDC ( home trio) men valgte at fortsætte med bredbånd hos dem, da vi bruge deres play del. Det er simpel hen for dyrt at se tv i dk syntes jeg så nu er det kun licens kanalerne der er tilbage. Så må vi se om jeg kommer til at savne alle kanalerne tror det ikke :)

Men med alle de tilbud på streaming tjenester så burde vi være dækket ind, så det vi har nu er følgende.

Netflix ( us og dk)
Viaplay til sport
Licens kanalerne kommer nok kun til at bruge børnekanalerne.
Hvis vi kommer til mangle TV2 bliver det via tv2play.

Den eneste udfording er dr kanalerne i stuen, er der nogen af jer som kender en god måde at streame via nettet? Vi har en wii, ps3 og Apple tv2 i stuen.

Før betalte vi 514 kr for tv og bredbånd nu betaler vi 209kr en dejlig besparelse på over 3600kr om året.

Hvis nogen af jer har nogle forslag til nettjenester inden for tv og film så kom endelig med dem :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 19:45
Altså på din ATV2 kan du jo jailbreake og installere XBMC. Og deri kan du installere de 3 DR addons. NU, Bonanza og Live TV. Men det er ikke i særlig høj kvalitet.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 19:51
Jeg har ikke din løsning, men jeg kan fortælle om vores.

Vi opsagde også mellempakken fra Stofa, men beholdte grundpakken fra antenneforeningen. Vi beholder så DR, TV2, nogle svenske og tyske kanaler. Til gengæld fik vi Netflix, hvor kan se film og serier, når VI vil - uden reklamer. Desuden er der masser af børnetv i Netflix endda med DK stemmer.

Nu kan vi se film OG komme i seng i rigtig fornuftig tid, hvilket er vildt dejligt med en datter på snart 1 år, der står op med solen, dvs. kl. 5.45 for tiden.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 19:53
Hvis I får fat i en iPad 2+, kan I se DR.DK/NU og Airplaye videre til Appletv. I rimelig kvalitet; bedre end deres live programmer.
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Hvis I får fat i en iPad 2+, kan I se DR.DK/NU og Airplaye videre til Appletv. I rimelig kvalitet; bedre end deres live programmer.

Vi har en ipad 2 og det er nok også den løsning vi kommer til at starte med, er der nogen som ved om man kan bruge sin ps3 til dr.nu

Redigeret af kbi7874 - 29-April-2013 kl. 19:57
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2013 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Altså på din ATV2 kan du jo jailbreake og installere XBMC. Og deri kan du installere de 3 DR addons. NU, Bonanza og Live TV. Men det er ikke i særlig høj kvalitet.

Jeg kom til at update til det nyeste så tror ikke den kan jailbreakes :(
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 09:41
Du skal vel retfærdigvis regne Viaplay's ca. 200 kr. pr. måned med i den opgørelse? De sportsudsendelser indgik vel tidligere også i dit tv-abonnement?

Når det så er sagt, så er det ganske befriende, at der efterhånden er alternativer til uønskede store tv-pakker.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 09:47
Ja endte selv for et stykke tid siden med at gøre det samme, jeg har bare ikke rigtigt streaming services.. vi opsagde alt TV (Waoo Fiber TV + Viasat = 3xx kr pr mdn før service gebyrer og boxleje, og service gebyr på box, og så var vi nærmere de 600)..

Jeg har dog KUN antenne på alle tv´er = DR1-2-3 og så videre, gjorde lidt ondt da de afskaffede DR Update, da jeg savner TV2 News rigtigt meget.

eneste jeg savner er sporten..

der må jeg dog indrømme jeg bruger BBC´s iplayer og ser de få formel 1 løb de har.

Derudover så vænner man sig hurtigt til ikke at have TV....har jeg det faktisk fint med, vi ser en film i ny og næ på projektoren, og hører pludseligt EKSTREMT meget musik over spotify Plus, men det er alt, resten ligger øde hen.... (spiller faktisk lidt konsol igen)

hehe havde sådan en "reaktion" hvor jeg stod i bilka med kvitteringen på et 46" ES6454 til 6500 som jeg ville have i soveværelset, så tænker man pludselig.. HVORFOR?..

Skal siges foruden de andre ting, så har jeg ATV i alle rum, og ender faktisk tit med at streame youtube ting, som f.eks. auto express reviews / Glove&boots, og utallige andre ting.. der er faktisk fede ting streaming mæssigt, derudover også TED. og visse racing løb som f.eks. 12 timers vises også i gratis online streams.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af kbi7874 kbi7874 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg kom til at update til det nyeste så tror ikke den kan jailbreakes :(
Det kan du vist godt. Men kun en tethered jailbreak med Seasonpass.
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Du skal vel retfærdigvis regne Viaplay's ca. 200 kr. pr. måned med i den opgørelse? De sportsudsendelser indgik vel tidligere også i dit tv-abonnement?

Når det så er sagt, så er det ganske befriende, at der efterhånden er alternativer til uønskede store tv-pakker.
Nu er jeg så heldig at min far har den store viasat pakken via parabol og han bruger ikke viaplay delen så den låner jeg :) men ellers har du ret.

Det eneste sport som jeg ikke kan se nu er så de kampe som canal 9 og 8 sender men det overlever jeg nok.
Til top
kbi7874 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbi7874 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Jeg har dog KUN antenne på alle tv´er = DR1-2-3 og så videre, gjorde lidt ondt da de afskaffede DR Update, da jeg savner TV2 News rigtigt meget.

der må jeg dog indrømme jeg bruger BBC´s iplayer og ser de få formel 1 løb de har.

Jeg savner også tv2 news det var den kanal jeg så mest bortset fra sport så jeg overvejer om jeg skal have den via tv2play til de ca 79 kr.

Jeg har aldrig brugt BBC's iplayer men tror jeg må kigge lidt nærmere på den.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2013 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af kbi7874 kbi7874 skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Jeg savner også tv2 news det var den kanal jeg så mest bortset fra sport så jeg overvejer om jeg skal have den via tv2play til de ca 79 kr.

Jeg har aldrig brugt BBC's iplayer men tror jeg må kigge lidt nærmere på den.

Expat shield er gratis, og nok til at se Iplayer.

jeg havde TV 2´s netplayer da den kostede de 20kr som var den pris man stod fast på TV2 altid ville koste så røg den billigste pakke op i 79kr så var det slut.

det bliver sgu hurtigt penge.

køber dog NFL fra USA efter Jimmy og Claus er ude, var fandeme imponeret over broadcast kvaliteten under playoffs, og hvad man kan med den netservice..

synd FIFA ikke har en sådan service.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu