recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup af NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backup af NAS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backup af NAS
    Sendt: 27-Maj-2013 kl. 15:15
Jeg overvejer at installere en NAS hos mig selv og en lignende NAS på en anden lokation. Ønsket er så, at der automatisk kan laves backup af NAS 1 på NAS 2 og omvendt.
 
Er der nogen der kan anbefale en NAS der kan dette på en meget nem, og automatisk måde?
 
På forhånd tak Smile
 
/cholm
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 15:21
QNAP kan:

Rsync Replication

The NAS data can be backed up to a remote NAS or Rsync server by Rsync remote replication. If the

backup destination is a NAS, go to “Application Servers” > “Backup Server” > “Rsync Server” and

enable the remote NAS as an Rsync backup server.



Venlig hilsen
KB
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 15:40
Synology kan det samme.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 18:29
Jeg har et setup der kører på den måde du tiltænker

Jeg har synology og de starter begge op om en nat om ugen og laver backup.

I synology's software er der noget du kan bruge
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Synology kan det samme.

Er det ikke sådan at Synology og QNAP kan det samme, og mere end de andre mærker.


Venlig hilsen
KB
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 18:57
Det virker typisk som om Syno er først ude med nye funktioner. Den vinder typisk også priser over QNAP. Men ellers jo - meget ens.

Har selv kørt med Syno i 6 år nu, og har kun været tilfreds. 
Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Jeg har et setup der kører på den måde du tiltænker

Jeg har synology og de starter begge op om en nat om ugen og laver backup.

I synology's software er der noget du kan bruge


Kan man selv definere hvilke mapper den skal tage backup af?

Jeg antager det er en DS212+ du har?

/cholm
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 20:47
Ja, du vælger selv.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 21:42
Yes - Det er ret simpelt at sætte op på Synologys.
Har selv 3 stk. DS111, hvoraf den ene står remote og køre backup.
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 21:43
Har også 2 stk. Synology hvor den ene replikerer til den anden, fungerer ganske udemærket Smile
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 08:04
Jeg har en Synology og overvejde selv at opsætte en Synology på en anden lokation til backup, men besluttede i stedet at bruge en online backup løsning.
 
Jeg laver backup af omkring 70 Gb til Amazon Glacier og betaler mellem 1 og 2 dollar om måneden.
 
Det kan jeg gøre i mange måneder inden det har kostet mig det samme som backup synology'en og så skal jeg ikke tænke på opgraderinger.
 
Det kommer til at koste mig et par 100 kr. når jeg skal hente min backup ned igen, men det bliver kun i tilfælde af brand eller tyveri af både computer og NAS og så finder jeg nok pengene.
Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 09:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu