recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV
    Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:35
VT60 hvorfor er der så lidt diskussion (erfaringsudveksling) om dette TV?
 
Ja - hvorfor er der så stille omkring dette TV - der er da normalt mange flere indlæg om nye topmodeller fra Panasonic på denne tid af året?
 
Er det fordi der kun er få der har købt?
Er det fordi mange venter fordi man ved at priserne falder efter nogle få måneder?
Er det fordi der kun er få forbedringer i forhold til sidste års modeller?
Er det fordi der har bredt sig en skræk for burn-in (hvad er erfaringerne så hos dem der har VT60)?
Er det fordi man har skiftet teknologi (LED/LCD)?
Er det fordi tidligere tilhængere af Panasonic er gået over til andre mærker?
(det kan godt være at jeg har overset nogle af de tråde der har været)


Redigeret af chico - 28-Maj-2013 kl. 11:13
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:46
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:39
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:50
Jeg havde netop kik på denne model, men da det var svært at komme til info omkring det, og som du skriver "burn-in" skrækken bredte sig, så blev det for mit vedkommende et 75" Samsung LED.
Jeg kunne godt forestille mig at Panaen gør det bedre på nogle områder, men for mig er der ingen skuffelser forbundet med købet af dette Samsung LED-TV.
Jeg har endnu ikke fundet områder hvor jeg savner Plasmaen.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 20:00
Ja Skyum!
 
Jeg har læst dine overvejelser og senere dine erfaringer med dit skift til LED og andet mærke - jeg ser frem til at læse mere om dine erfaringer med LED - det er nye spændende tider - spørgsmålet løser jo sig selv med hensyn til Panasonic hvis det er sidste år de producerer plasma.
Når man kan få tynde skærme og designet tilmed også er smukt samtidig med at billedkvaliteten er forbedret er springet jo ikke så stort. Det bliver spændende at se hvilke skærme der skiftes til.
 
 
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 20:38
  Jeg overvejer at købe det og følger med i ejertråden på AVForums. Desværre er der ved at melde sig et par stykker med retentionproblemer efter fodboldkampe og formel1, efter at det i starten ellers lød til, at der stort set ingen retention var. 
   Jeg savner plasmaen, da jeg ser nogle serier med en del mørke scener. Og på WT50 er det et problem, da der i dagtimerne, trods lukkede persiennner, er frygtelig mange refleksioner, og når det bliver så mørkt, at refleksionerne ikke generer mere, bliver sort gråblåt. Jeg har lige bestilt gardiner i mørklægningsstof, næsten lige så dyrt som tv'et, og hjælper ikke på sortniveauet. Men ikke til at leve med retention, der varer i flere uger efter bare et par timer med logo. Og da jeg næsten udelukkende bruger tv'et til tv-kanaler med logo og også ser en del tennis, er det et stort problem. 
Til top
anderskj1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anderskj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 21:53
Overvejede også VT60. Endte dog på Samsung PS518505. Har intet set til rentention på dette - heller ikke efter 4 timers F1. Så det problem har Samsung ikke. At deres Smart platform så er næsten mere buggy/inkompatibel med dansk marked end Yousee boksen er så lidt trist.
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 00:59
Jeg har købt VT60 er super glad for det og super godt billed
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 09:08
Jeg regner også med at købe et VT60 inden for få måneder. 
Flatpanels har givet det "reference award" så helt dårligt kan det ikke være.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 10:01
Jeg tror folk lige afventer nogle brugererfaringer mht. til retention/burn-in - jeg har selv et VT50 og selv om det har et rigtig godt billed, så gider jeg ikke plasma næste gang pga. retention/burn-in problematikken og så er jeg heller ikke helt tilfreds med panoreringer på den.
Til top
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DavidHimself Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

...og så er jeg heller ikke helt tilfreds med panoreringer på den.

Jeg tror helt klart der må være tale om et indstillingsproblem - eller også er jeg mindre kritisk Wink jeg har et familiemedlem med en VT50'er, og der er bestemt ingen problemer med panoreringer, farver eller noget som helt andet Clap


Redigeret af DavidHimself - 28-Maj-2013 kl. 10:40
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af anderskj1 anderskj1 skrev:

At deres Smart platform så er næsten mere buggy/inkompatibel med dansk marked end Yousee boksen er så lidt trist.

Det ville ikke være anderledes på et Panasonic TV. Smart TV er buggy på alle de mærker jeg har set. Og så er det pisse irriterende, at de ikke bruger en fælles standard. Glæder mig dog til at se den bl.a. B&O og Phillips er med i. Man kan da håbe det kan hæve standarden, og tvinge de andre til ar oppe sig.
Ellers er det bedste smart TV man kan få pt. en PS3. Det er den eneste man kan få næsten alle streamingtjenester til, uden at skulle betale ekstra, bare for at få adgang (Xbox).
AppleTV er også en rigtig fed platform, men der er kun adgang til Netflix.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 10:58
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu