recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jørgens Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jørgens Hjemmebio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jørgens Hjemmebio
    Sendt: 18-Juni-2013 kl. 22:08
Hejsa

her er lidt billeder er vores første hjemmebio Smile. Kort fortalt et 5.1 setup med 135" lærred.

Udstyret er som følger:

Projektor: Epson EH-TW3200
Receiver: Denon AVR-X1000
Fronthøjtalere: Dali Lektor 1
Baghøjtalere: Cambridge WS30
Subwoofer: Dali Fazon SUB1
BD-Afspiller: Sony BDP-S1100
Lærred: Elite Screens Manual Series M135XW
Projektorophæng: Vogels EPC-6545

iRobot er i gang

Lækker hjørnesofa, så vi rigtig kan slænge os.

Nærbillede af lærred og fronthøjtalere

Receiver, afspiller og sub. Plus en helt bunke nyindkøbte BD-film fra den lokale Blockbuster, der er ved at lukke.

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 10:56
Jeg kan kan godt lidt stilen, der er sådan lidt 60'er over bio'en.

Er det en dedikeret hjemmebio og så har du stue og TV et andet sted ?

Der er noget genskind fra gulvet.
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg kan kan godt lidt stilen, der er sådan lidt 60'er over bio'en.

Er det en dedikeret hjemmebio og så har du stue og TV et andet sted ?

Der er noget genskind fra gulvet.

Tak. Vi elsker den relativt lave sofa. Hjemmebioen er i kælderen, og vi har almindelig tv-stue i stue-etagen. Og ja, der er fliser, og derfor noget genskin, men det vænner man sig hurtigt til. 
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 11:32
.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 11:58
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Det ser rigtig godt ud. Thumbs Up

TAK! Vi nyder det rigtig meget. Det er fedt at se film!

Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Du burde dog lægge et stort tæppe foran lærredet, både pga af genskin, men jeg kan næsten forestille mig det også vil gøre en del ved lyden. Er der ikke meget genklang?

Ja, jeg havde næsten gættet at nogle ville skrive det. Der er faktisk forbløffende lidt genklang, rummet taget i betragtning. Jeg gætter at lærredet, mørklægningsgardinet og sofaen hjælper en del, trods alt. Men ja ideelt set ville et tæppe foran højtalerne også hjælpe, men det kommer ikke til at ske rent indretningsmæssigt.

Jeg overvejer at sætte kunst/foto trykt på akustikplader op bag sofaen.

Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 20:39
Det ser bare rigtig hyggeligt ud Thumbs Up

Kan den lille sub godt spille rummet op? Smile
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Det ser bare rigtig hyggeligt ud Thumbs Up

Kan den lille sub godt spille rummet op? Smile

Den klarer det faktisk ganske godt. Det er dog nemt at høre at den er ovre i hjørnet og forleden hvor jeg så Inception var den virkelig på overarbejde. Men, det var det budgettet rakte til. 

Jeg har overvejet om man med fordel kunne købe en mere og sætte i modsatte side. Er der nogen der har erfaringer med det?
Til top
CC76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2013
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CC76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 22:27
.

Redigeret af CC76 - 19-Juni-2013 kl. 22:27
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af JorgenC JorgenC skrev:

Den klarer det faktisk ganske godt. Det er dog nemt at høre at den er ovre i hjørnet og forleden hvor jeg så Inception var den virkelig på overarbejde. Men, det var det budgettet rakte til. 

Jeg har overvejet om man med fordel kunne købe en mere og sætte i modsatte side. Er der nogen der har erfaringer med det?

Jeg har en del erfaring med 2 subber, men det er ikke altid lykken for indstilling kan være en ørkenvandring.

At sætte 2 subber, i den model du har,  modsat fronten vil du altid kunne høre hvor bassen kommer fra.

Jeg skriver bas med vilje da det ikke er de helt dybe subsoniske effekter din sub kan klare.

Da det menneskelige øre har sværere ved at bestemme hvor lyden kommer fra jo dybere den er, kan du jo prøve at lege lidt med din crossover på Denon AVR-X1000'ern, men sætter du den for lavt kan det give andre problemer.

Det mest optimale vil være at flytte subben hen til fronten, her kan du så evt. godt sætte 2 stk. 
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 22:19
Jeg har to sub placeret på indersiden af de to fronthøjtalere og det virker fint.

Jeg synes til gengæld indstillingerne er nærmest umulige at foretage fordi det svinger meget synes jeg afhængig af hvilket materiale der afspilles.

Men bortset fra det  med indstilingerne så synes alligevel at den ekstra power der er i to subs langt overstiger uhensigtsmæssigheden i de svære indstillinger. 
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 06:55
Du mangler lige sådan en her bag receiveren:
http://www.bluelounge.com/products/cablebox/

Redigeret af Torben Rasmussen - 21-Juni-2013 kl. 06:56
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du mangler lige sådan en her bag receiveren:
http://www.bluelounge.com/products/cablebox/

Ja, det var en løsning, for lige nu ser det ikke så tjekket ud. Jeg overvejer dog at lave en hylde/kasse den kan stå indeni (med passende mulighed for udluftning), så kan vi nemlig have film stående ovenpå.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu