|
Plex og fejl i afspilning |
Besvar |
Forfatter | |
elvisdk
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 08:33 |
Hej
Jeg kører Plex Media Server (nyeste udgave) på en Xeon server. TV'ene rundt i huset har indbyggede Plex klienter og har ligeledes en Plex klient på min bærbar (win8). På nogle specifikke film i mit mediebibliotek vil tv'et ikke afspille, men den bærbare vil godt. Kan nogen hjælpe at fejlsøge med det problem ? Evt været ude for det samme ? mvh |
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kunne det tænkes at det er forskel på om den afspiller filmen native eller om serveren laver en transcoding ?
|
|
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyd formater og Video formater er som regel årsagerne. - Især den med lyden har jeg fundet ud af kan være ret så udslagsgivende.
|
|
elvisdk
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det drejer sig om mkv'er med enten ac-3 eller dts
|
|
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
mkv er ikke et videoformat - det er udelukkende en beholder for video, lyd og metadata. Dir videoformat kan eksempelvis være h.264, VC1, Mpeg2 etc. Kunne måske forestille mig den forsøger at lave en transcoding, men at den på xeon serveren ikke kan håndtere eksempelvis DTS (jeg ved ikke om det er der den ligger, det er et tænkt eksempel for at du kan indsnævre din fejlsøgning) når den skal transcode lyden, for derefter at give en fejlmeddelelse.
|
|
elvisdk
Funktioner
Tak(0)
|
ok jeg prøver at fejlsøge med DTS lydspor til tv'et
|
|
|
|
claus_jac
Funktioner
Tak(0)
|
i hvert fald find 100% ud af hvad for codecs og lydformater dine filer indeholder (skriv det ned) og så se på om der er nogen som helst sammenhæng mellem fejl og hvad der er i filerne.
|
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kommer til at søge hjælp med mit plex igen igen..
Jeg kan lige pludselig ikke høre nogle DTS lydspor fra min Klient. Nogen der lige har løsningen?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |