recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex og fejl i afspilning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex og fejl i afspilning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
elvisdk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Thisted, DK
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elvisdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex og fejl i afspilning
    Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 08:33
Hej

Jeg kører Plex Media Server (nyeste udgave) på en Xeon server.
TV'ene rundt i huset har indbyggede Plex klienter og har ligeledes en Plex klient på min bærbar (win8).

På nogle specifikke film i mit mediebibliotek vil tv'et ikke afspille, men den bærbare vil godt.

Kan nogen hjælpe at fejlsøge med det problem ? Evt været ude for det samme ?

mvh
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 08:35
Kunne det tænkes at det er forskel på om den afspiller filmen native eller om serveren laver en transcoding ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 13:31
Lyd formater og Video formater er som regel årsagerne. - Især den med lyden har jeg fundet ud af kan være ret så udslagsgivende.
Til top
elvisdk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elvisdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:28
Det drejer sig om mkv'er med enten ac-3 eller dts
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 10:06
mkv er ikke et videoformat - det er udelukkende en beholder for video, lyd og metadata. Dir videoformat kan eksempelvis være h.264, VC1, Mpeg2 etc. Kunne måske forestille mig den forsøger at lave en transcoding, men at den på xeon serveren ikke kan håndtere eksempelvis DTS (jeg ved ikke om det er der den ligger, det er et tænkt eksempel for at du kan indsnævre din fejlsøgning) når den skal transcode lyden, for derefter at give en fejlmeddelelse.
Til top
elvisdk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elvisdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 18:38
ok jeg prøver at fejlsøge med DTS lydspor til tv'et
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 20:30
i hvert fald find 100% ud af hvad for codecs og lydformater dine filer indeholder (skriv det ned) og så se på om der er nogen som helst sammenhæng mellem fejl og hvad der er i filerne.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 17:14
Jeg kommer til at søge hjælp med mit plex igen igen..

Jeg kan lige pludselig ikke høre nogle DTS lydspor fra min Klient. Nogen der lige har løsningen?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu