|
Analog udgang på TV eller DAC? |
Besvar |
Forfatter | |||
atmorell
Bruger Oprettet: 12-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-December-2013 kl. 11:18 |
||
Hej,
Jeg har en PS4 som er forbundet med HDMI til mit Pioneer Kuro 5008XD. Derfra trækker jeg et kabel tilbage til min NAD C356BEE forstærker fra minijack udgangen i fjernsynet. Tænkte på om det kan svare sig at købe en DAC og bruge SPDIF fra PS4. Det er ikke noget jeg vil bruge en formue på - har kigget lidt på ARGON MiniDac D/A-konverter. Ved godt man kan montere en DAC i forstærkeren, men det løber op i 1000 kr. Kan det svare sig, eller skal jeg bare køre videre med DAC'en i fjernesynet?
Redigeret af atmorell - 03-December-2013 kl. 11:19 |
|||
Mvh Asbjørn Morell
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du vil vinde det at dit tv kan være slukket når du bruger din ps4.
Er der for øvrigt ikke et sæt phonobøsninger med line out bag på dit tv? Klaus Redigeret af KlausDM - 03-December-2013 kl. 13:25 |
|||
atmorell
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Klaus
Det tror jeg faktisk du har ret i. Kan være det giver bedre lyd end mini jack. Hvordan er den indbygget DAC i et Kuro i forhold til hvis jeg købte en dedikeret enhed? Redigeret af atmorell - 03-December-2013 kl. 13:55 |
|||
Mvh Asbjørn Morell
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du bruger phonobøsningerne, så kører du udenom volumenregulering og hovedtelefonforstærker. Dette alene giver teoretisk set en lille forbedring.
Om der er forskel på Pioneers (billige?) D/A i fjernsynet og en billig løs D/A er svært at sige. Prøv det dog, køb en løs D/A med returret og udnyt returretten, hvis du ikke kan høre forskel.. Jkays |
|||
atmorell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lyden er blevet meget bedre efter at jeg begyndte at bruge phono udgangen. Det lød meget komprimeret før, så tak for tippet.
|
|||
Mvh Asbjørn Morell
|
|||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
har du prøvet optisk via dit tv til din forstærker
hvis der er optisk indgang på din forstærker men ellers ja så er phone udgangen langt bedre |
|||
atmorell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er ingen optisk indgang i min forstærker, så skal have fat i en dedikeret DAC. Vil det kunne svare sig?
|
|||
Mvh Asbjørn Morell
|
|||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5286 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Handler du på eBay? En billig til ca. 75 Kr incl. forsendelse fra Kinaland, så den holder sig lige under grænse for told/moms: Mvh. JørgenT
|
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror det ikke. Klaus |
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men er den bedre eller ringere end den der er i fjernsynet i forvejen? Klaus |
|||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5286 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sandsynligvis ikke bedre, om den er ringere, tja godt spørgsmål. Jeg har en på vej i posten til brug med ATV3 -> til køkkenradio AUX indgang. Men som du selv skrev:
|
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |